طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای کرتین وال در ساختمان های اداری تجاری باید به چه نحوی باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 آذر 1400 در ساعت 10 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به پوسته و بدنه ی خارجی یک ساختمان که شکل کلی و ظاهری آن را نشان می دهد ، نما می گویند . نما را می توان نشانگر هویت بنا دانست . چرا که طراحی نما برای یک ساختمان برگرفته از نکات مهمی از جمله کاربری ساختمان می باشد . به همین علت می توان از نمای یک ساختمان به طور کلی حدس زد که این ساختمان یک بیمارستان است یا یک فرهنگسرا . امروزه با توجه به اینکه ظاهر هر چیزی مورد قضاوت قرار می گیرد و ساختمان هم از این قضیه مستثنا نمی باشد ، باید به طراحی نمای آن دقت نمود و نمایی حرفه ای و زیبا را برای آن طراحی نمود . طراحی نما در گذشته بیشتر به صورت نما کلاسیک بوده است . اما در طی سال ها سبک ها و روش های زیاد و متنوعی برای طراحی نما پدید آمده است .

 

نکات قابل توجه برای طراحی نمای ساختمان :

  • طراحی نمای ساختمان با توجه به بودجه ی کارفرما

در ابتدایی ترین مرحله برای هر کاری باید بودجه و میزان هزیه ای که کارفرما می تواند بکند را در نظر بگیرید . در طراحی نما نیز با توجه به بودجه ی کارفرما می توانید طراحی انجام داده و مصالح را تهیه کرده و نمای مورد نظر را به اجرا در آورید . اگر به این نکته توجه نکنید ممکن است که نمایی را با مصالحی مشخص طراحی کنید که جمع برآورد هزینه ی آن از بودجه ی معین کارفرما بیشتر شود و در این صورت قابل اجرا نخواهد بود .

طراحی نمای کرتین وال در ساختمان های اداری تجاری باید به چه نحوی باشد ؟

  • طراحی نمای ساختمان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه

در منطقه های مختلف کشور با توجه به اینکه شرایط اقلیمی متفاوت است ، ظاهر ساختمان ها متفاوت خواهد بود . برای مثال منطقا یک ساختمانی که در یک منطقه گرم و خشک ساخته می شود ، نمی تواند به همان اندازه ای پنجره و بازشو داشته باشد که خانه ای در منطقه مرطوب و معتدل دارد . به همین علت قبل از طراحی نما باید به اقلیم شهر و منطقه ی مورد نظر توجه کنید و تمام نکات را بسنجید و سپس دست به طراحی نما بزنید .

  • طراحی نمای ساختمان با توجه به بافت موجود در منطقه

بعضی از شهرها دارای بافت مخصوص خود می باشند و از نظر فرهنگی و تاریخی این بافت دارای اهمیت می باشد . به همین علت برای ساخت خانه و طراحی نما در این شهرها و مناطق باید به این موضوع توجه کرده و احترام بگذارید . برای مثال در شهری مانند شهر یزد که دارای بافت خاصی می باشد که ثبت جهانی شده است بهتر است که خانه هایی که طراحی نما مدرن دارند و یا بسیار متفاوت می باشند را نسازید .

  • طراحی نمای ساختمان با توجه به فرهنگ کلی منطقه

هر منطقه دارای یک فرهنگ خاصی می باشد و این فرهنگ می تواند روی طراحی نمای ساختمان شما تاثیر بگذارد . برای مثال منطقه ای بسیار مذهبی می باشند و اغلب خانه ها یا درونگراست یا دارای پنجره های کم و ممکن است منطقه ای عکس این موصوع باشد . به همین دلیل قبل از طراحی نما برای ساختمان باید این نکته را سنجیده و با مشورت با کارفرما طراحی را شروع کنید .

  • طراحی نمای ساختمان با استفاده از سبک و کانسپت مشخص

برای طراحی نما طی سال ها سبک های مختلف و کانسپت های گوناگونی پدیدآمده است . برای آن که بتوانید نمایی زیبا داشته باشید با توجه به سلیقه ی کارفرما در ابتدا باید سبک خاصی را مشخص کرده و سپس طبق ویژگی ها و نکات قابل توجه سبک انتخابی طراحی را شروع کنید و نما را به اجرا در بیاورید . گاهی در بازسازی نما نیز ممکن است که نما دارای یک سبک قدیمی باشد . آن وقت شما می توانید با برداشتن نمای قدیمی ، نمایی جدید با سبک جدید روی ساختمان به اجرا در بیاورید .

  • طراحی نمای ساختمان با توجه به عملکرد آن

همانطور که پیش تر هم گفته شد ، نما را می توان هویت یک ساختمان دانست . به همین دلیل برای طراحی نمای یک ساختمان به کاربری آن باید توجه نمود . مسلما ظاهر بیرونی یک بیمارستان نباید مانند ظاهر بیرونی یک مدرسه باشد و یک ساختمان مسکونی نیز نباید مانند یک ساختمان اداری نما داشته باشد .

  • طراحی نمای ساختمان با استفاده از مصالح بوم آورد
  • و ...

 طراحی نمای کرتین وال در ساختمان های اداری تجاری باید به چه نحوی باشد ؟

سبک های مختلف در طراحی نما از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • طراحی نما به سبک کلاسیک
  • طراحی نما به سبک مدرن
  • طراحی نما به سبک مینیمال
  • طراحی نما به سبک روستیک
  • طراحی نما به سبک شرقی
  • و ...

 

سبک مدرن در طراحی نما :

یکی از سبک های محبوب در چند دهه ی اخیر در سرتاسر دنیا برای طراحی نما سبک مدرن می باشد . این سبک دارای یک سادگی و در عین حال زیبایی خاصی می باشد و نکات ویژه ای برای رسیدن به این زیبایی در کنار سادگی دارد . یکی از این نکات استفاده از متریال ها و رنگ های محدود برای طراحی نما و طراحی داخلی یک ساختمان می باشد . همچنین از متریال های محبوب این سبک می توان به سیمان ، بتن ، کامپوزیت ، شیشه و ... اشاره نمود .

 

نمای کرتین وال چگونه می باشد و در چه ساختمان هایی کاربرد دارد ؟

این نما را می توان گفت به طور کلی از شیشه ها و لامل می سازند . یکی از نکات جالب نمای کرتین وال این نکته می باشد که ساختار این نما به گونه ای است که از کلیت ساختمان جدا می باشد و به همین علت بار اضافه برای ساختمان محسوب نمی شود . یکی دیگر از نکات مثبت این نما این است که در یک جای دیگر آماده شده و در واقع آن را به صورت پیش ساخت برای ساختمان می آورند . از این نما بیشتر برای ساختمان های اداری و تجاری به ویژه آن هایی که دارای چند طبقه می باشند ، استفاده می شود که نمایی زیبا را به شهر می بخشد . نمای کرتین وال را می توان به این گونه معرفی کرد که نمایی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن قاب های مختلف آلومینیوم و شیشه تشکیل می شوند و جز سری نماهایی که خشک هستند محسوب می شوند . البته باید توجه نمود که از آنجایی که این نما جزیی از ساختمان نمی باشد ، پس تنها نیرویی که به آن وارد می شود وزن اصلی نما و باد و جو منطقه می باشد . یکی از ویژگی های استفاده از این نما جدا شدن ساختمان از شرایط جوی و اقلیمی منطقه می باشد .

ویژگی های مختلف طراحی نما با کرتین وال :

  • استفاده از شیشه های مختلف به صورت دو جداره یا سه جداره
  • دارای ابعاد و اندازه های مختلف بدون محدودیت
  • بالا بودن امنیت و همچنین آکوستیک  
  • و ...

 طراحی نمای کرتین وال در ساختمان های اداری تجاری باید به چه نحوی باشد ؟

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا توضیح دادیم ، نما یکی از اجزای اصلی ساختمان می باشد که روز به روز به آن توجه بیشتری می شود و برای طراحی آن وقت و هزینه ی زیادی نسبت به گذشته صرف می شود . با گذشت زمان سبک های متعددی برای طراحی نما به وجود آمده اند که هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند و مشخصه های خاص خود را دارا هستند . از جمله ی این سبک ها می توان به نما مدرن و نما کلاسیک اشاره نمود که از محبوب ترین سبک ها در سرتا سر جهان می باشند . همچنین مصالح مختلفی با توجه به کاربری ساختمان ها برای طراحی نما وجود دارد . یکی از نماهایی که برای ساختمان های تجاری و ساختمان های اداری به وفور امروزه استفاده می شود ، کرتین وال می باشد که در مطالب بالا به توضیح این نما پرداختیم . برای داشتن طراحی نمای مناسب برای ساختمان ها با کاربری های مختلف بهتر است که با متخصصین و مهندسین در این زمینه مشورت کرده و کارها را به آن ها بسپارید که یکی از شرکت های پیشتاز در این زمینه در سطح کشور شرکت معماری و طراحی نمای هیرادانا می باشد .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات