طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای مدرن در شهرک های ساحلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 دی 1400 در ساعت 10 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از اولین چیزهایی که از یک ساختمان هر فرد می بیند نمای آن است . نما را می توان ابتدایی ترین لایه ی یک ساختمان از بیرون معرفی نمود که بیانگر هویت ساختمان هم می باشد . هنگام طراحی نما ، نکات مختلفی مانند اقلیم منطقه ، فرهنگ و شرایط اجتماعی شهر و منطقه ، وضعیت اقتصادی صاحب ساختمان و محله و خیلی چیزهای دیگر در نظر گرفته می شود . یکی دیگر از نکاتی که در طراحی نما باید در نظر گرفته شود و بسیار مهم می باشد کاربرد و عملکرد کلی ساختمان می باشد . به همین دلیل است که می گوییم نمای یک ساختمان را شنانگر هویت ساختمان هم میتوان دانست . با توجه به آن که در طی سال ها ظاهر هر چیزی بیش از گذشته دارای اهمیت شده است ساختمان هم از این قضیه مستثنا نیست . به همین دلیل باید به طراحی نمای یک ساختمان توجه نشان داد و برای طراحی آن کمال سلیقه را به خرج داد .

 

انواع سبک ها در طراحی نما از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • سبک مدرن در طراحی نما
  • سبک کلاسیک در طراحی نما
  • سبک اسلامی در طراحی نما
  • سبک شرقی در طراحی نما
  • و ...

 طراحی نمای مدرن در شهرک های ساحلی

ویلا چیست ؟

ویلا را می توان خانه هایی دانست که دارای مساحت بسیاری می باشند و در روند طراحی آن ها به ابعاد مختلف شخصیتی و سلایق و علایق افراد صاحب خانه توجه شده است . ویلاها در ابتدا در اروپا به ویژه در کشور ایتالیا ساخته شده اند و سپس در دیگر کشورهای دنیا ساخته شده اند . این خانه های بزرگ اغلب در اطراف شهرها و در مناطقی که دارای آب و هوایی عالی با ویژگی های خاص طبیعی می باشند ، ساخته می شوند . در روند طراحی ویلاها باید به نکات بسیاری توجه کرد تا بتوان ویلای زیبا ، کاربردی و مناسبی را طراحی نمود .

 

نکات قابل توجه در طراحی ویلا در یک منطقه :

  • توجه به وضعیت اقتصادی زمین های منطقه
  • توجه به سبک قالب در طراحی ویلاهای منطقه
  • توجه به بافت منطقه
  • توجه به زمین مد نظر و ویژگی های مختلف آن
  • توجه به امکانات رفاهی منطقه
  • توجه به دسترسی ها
  • توجه به فضاهای عمومی و مورد نیاز منطقه
  • و ...

 

شهرک های ویلایی :

شهرک های ویلایی را می تواند شهرک هایی معرفی نمود که از اجتماع چند ویلا به همراه فضاهای رفاهی مختلف تشکیل شده اند . در طراحی این شهرک ها باید توجه کرد که صرفا طراحی ویلا اهمیت ندارد و طراحی لند اسکیپ ، راه های دسترسی و فضاهای رفاهی و ... نیز دارای اهمیت می باشند . در قبل از طراحی شهرک ویلایی باید تمامی ضوابط و قوانین مربوطه را در ظر گرفت و سپس به طراحی روی آورد . این شهرک ها به دلیل زیبایی و اسنجام و همچنین امکانات مختلفی که دارند از محبوبیت زیادی برخوردار می باشند و بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند .

 

ویژگی های سبک مدرن در طراحی نمای ویلاها در شهرک های ساحلی از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • توجه به سادگی در عین زیبایی

یکی از بارزترین و مهمترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی نما برای ویلاها در شهرک های ساحلی سادگی می باشد . می توان ادعا نمود که سبک مدرن در تمامی زمینه ها در ستایش سادگی و پیدا کردن و نشان دادن زیبایی در سادگی می باشد . از آنجایی که سادگی را اصلی ترین مشخصه ی این سبک معرفی نمودیم باید در طراحی نما نیز آن را نشان دهیم که این در گروعه دیگر ویژگی های این سبک می باشد .

طراحی نمای مدرن در شهرک های ساحلی

  • استفاده از احجام ساده

در طراحی نمای ویلاها در سبک مدرن همانطور که گفتیم سادگی مهم است و به همین دلیل از احجام پیچیده مانند دایره و شکل های پیچیده تر نباید استفاده نمود . از احجام ساده مانند مکعب مستطیل و مکعب مربع به خوبی می توان بهره برد و یکی از مزیت های بزرگ این احجام این است که جای کار زیاد دارند و می توانند بسیار متنوع عمل کنند و همچنین با ویژگی های مختلف سبک مدرن به خوبی کنار می آیند و زیبایی خاصی به ویلا می بخشند .

  • استفاده از متریال های محدود

در سبک مدرن برای طراحی نما نمی توان از متریال های زیاد استفاده نمود چرا که این در مخالفت با سادگی در کنار زیبایی ای می باشد که این سبک خواهان آن است . متریال هایی مانند کامپوزیت ، بتن ، شیشه ، سیمان ، چوب و ... متریال های مناسبی برای این سبک می باشند و به خوبی می توانند با یکدیگر تریکیب شده و درکنار هم زیبایی خاصی را پدید آورند . می توان گفت شیشه یکی از محبوب ترین متریال ها در این سبک به ویزه در طراحی نما برای ویلاها در شهرک های ساحلی می باشند .

  • استفاده از دو یا سه رنگ

همانطور که توضیح دادیم سادگی از اصول اولیه ی سبک مدرن می باشد و به همین دلیل در طراحی نمای ویلاهای این سبک باید توجه نمود که از رنگ های زیادی نباید استفاده نمود . دو یا سه رنگ که در اغلب اوقات رنگ اصلی رنگی خنثی می باشد ، برای استفاده در طراحی نمای اینگونه ویلاها کافی می باشد و می تواند زیبایی خاصی را به محیط ببخشد . استفاده از رنگ های زیاد در این سبک باعث شلوغ دیده شدن و همچنین مغایرت آن با طبیعت خواهد بود و جلوه ی زیبایی نخواهد داشت .

  • عدم استفاده از جزییات و تزیینات زیاد

جزییات زیاد و تزیینات در سبک مدرن جایگاهی ندارند . همه چیز در این سبک در مراحل مختلف و عناصر متفاوت در نماها دارای سادگی هستند و همین سادگی می باشد که زیبایی آن را پدید آورده است . در طراحی نما در سبک مدرن برای ویلاها اغلب از چیزی جز متریال های استفاده شده استفاده نمی کنند و همه چیز همانطور که هست خودش را نشان می دهد .

  • توجه به نورپردازی

نورپردازی در تمامی سبک ها دارای اهمیت بسیاری می باشد و سبک مدرن در طراحی نمای ویلاها در شهرک های ساحلی نیز از آن مستثنا نیستند . از آنجایی که سبک مدرن به نور طبیعی اهمیت زیادی می دهند و از آنجایی که در شهرک های ساحلی عنصر مهمی مانند دریا وجود دارد که می تواند چشم انداز خوبی برای ویلا باشد می توان از پنجره های بزرگ و سرتاسری برای طراحی نما استفاده نمود که هم نور را به بهترین شکل وارد ساختمان ویلا کنند و هم چشم اندازی وسیع و زیبا را پدید آورند .

طراحی نمای مدرن در شهرک های ساحلی

  • توجه بسیار به محیط زیست

سبک مدرن را می توان یکی از سبک های دوست دار طبیعت دانست به همین دلیل در روند طراحی این سبک می توان مشاهده ی این دوستی بود . در طراحی نما به سبک مدرن برای ویلاها باید در نظر گرفت که آن را به گونه ای طراحی نکرد که باعث آسیب به طبیعت شود و یا خود را برتر از طبیعتی که آنجا حضور دارد نشان دهد .

  • و ...

 

کلام آخر

همانظور که در مطالب بالا گفتیم طراحی نما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید به آن توجه نشان داد و در طراحی آن دقت به خرج داد . همچنین ویلاها در شهرک های ساحلی نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند و برای بیشتر کردن رضایت مشتریان باید به تک تک جزییات طراحی ویلاها در این شهرک ها توجه کرد . برای داشتن یک نمای مناسب برای ویلای خود در شهرک های ساحلی با سبک مورد نظر خود که می تواند مدرن ، کلاسیک و یا هر سبک دیگری باشد ، باید متخصصین این زمینه مشورت کنید و کارها را به آن ها بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید . یکی از شهرک های مطرح در کشور که کارهای زیادی در این زمینه در سرتاسر کشور و حتی کشورهای همسایه انجام داده است شرکت معماری هیرادانا می باشد که کارنامه ای پربار دارد و شما با سپردن کار خود به مهندسین و طراحان این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات