طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما سیمانی به سبک کلاسیک چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 مرداد 1400 در ساعت 9 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نما یکی از مهم‌ ترین بخش های هر پروژه ای محسوب می شود . زیرا افراد به محض ورود به بنای شما و یا حتی هنگام عبور از جلوی آن اولین چیزی که توجه آنان را به خود جلب می نماید نمای ساختمان می باشد . در حقیقت نمای یک بنا معرف آن می باشد بنابراین طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است .

طراحی نما با استفاده از سبک های مختلف و با به کارگیری از مصالح گوناگونی قابل اجرا میباشد . ما در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا استریم درباره طراحی نما سیمانی به سبک کلاسیک توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید ؛

  • سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک ها در معماری می باشد . این سبک در هر فضایی که اجرا شود باعث ایجاد فضای فوق العاده لوکس و مجلل می گردد .

از ویژگی های نمای کلاسیک می توان به استفاده از طرح های زیبا و پیچیده ، ستون و سرستون های زیبای این سبک و ورودی باشکوه اشاره کرد .

یکی‌ از بارزترین ویژگی های سبک کلاسیک ، تقارن در طراحی میباشد ، در طراحی‌ های سبک کلاسیک در طراحی نما و در طراحی دکوراسیون داخلی و تمام اجزا و طرح ها تقارون دیده می شود .

  • سیمان

سیمان یکی از مصالح پرکاربرد ساختمانی می باشد که پس از ترکیب با آب در مجاورت هوا خاصیت چسبندگی به خود میگیرد و به دلیل دارا بودن این ویژگی تبدیل به یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی شده است و نقش چسباندن مصالح ساختمانی از جمله آجر ، سنگ‌ و غیره به یکدیگر را بر‌ عهده دارد .

سیمان پس از ترکیب با آب و در مجاورت هوا به مرور زمان سخت می‌ شود و تبدیل به یک ماده ای با مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی نظیر گرما و سرما ، باد ، باران و … می‌ گردد .

البته به غیر از استحکام بالای سیمان ، فراوانی و در دسترس بودن و همچنین هزینه پایین آن در کنار انعطاف پذیری بالا در حین سیمانکاری باعث آن شده است که از سیمان به عنوان یک لایه اندود و یا پوشش محافظتی جهت طراحی نمای ساختمان استفاده شود .

طراحی نما سیمانی به سبک کلاسیک چیست ؟

نمای سیمانی دارای انواع مختلفی می باشد که با استفاده از مصالح و ابزار های مختلفی طراحی و اجرا میگردد . از جمله محبوب ترین و زیباترین آنان می توانیم به نمای سیمانی کلاسیک یا نمای سیمانی رومی اشاره کنیم .

نمای سیمانی کلاسیک الهام گرفته از معماری کلاسیک و همچنین معماری ساختمان های یونان و روم می باشد و امروزه جزو نماهای پرطرفدار در کشور ما محسوب می‌ شود که با استقبال زیادی مواجه شده است .

طراحی نمای کلاسیک به دلیل معماری پیچیده و زیبایی که دارد ، تداعی کننده شکوه و عظمت در ظاهر ساختمان می شود . در واقع باید گفت که اگر شما قصد دارید یک فضای فوق العاده لوکس و مجلل را طراحی کنید ، اولین پیشنهاد طراحان به شما شما سبک کلاسیک می باشد .

در اغلب موارد برای اجرای نمای رومی از سنگ های طبیعی نظیر گرانیت ، مرمر و ... استفاده می شود . اما برای کاهش هزینه ها و همچنین برای بناهای بسیار بزرگ می توان از سیمان سفید نیز استفاده کرد .

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نمای کلاسیک سیمانی همان زیبایی نمای کلاسیک که با استفاده از سنگ طراحی شده است را ندارد ، اما به دلیل کاهش چشمگیر هزینه ها طرفداران زیادی پیدا کرده است . بنابراین با توجه به این توضیحات می‌ توان به این نتیجه رسید که طراحی نمای سیمانی کلاسیک بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به سایر متریال ها می باشد و اگر بحث قیمت و هزینه ها برای شما مهم است می توانید از نماهای سیمانی کلاسیک در طراحی استفاده کنید .

امروزه نمای سیمانی کلاسیک در طراحی ویلا نیز بسیار رایج و پرکاربرد شده است .

نماهای سیمانی باید به درستی طراحی و توسط افراد کاربلد اجرا شود ، نماهای سیمانی کلاسیک دارای سطحی یکدست و در اغلب موارد سفید و ماتی هستند .

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم به دلیل ظاهر زیبای نماهای سیمانی کلاسیک و هزینه پایین تر آن ، این نماها میان کارفرمایان از محبوبیت بالایی برخوردار است و امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ برای طراحی نمای بناها به خصوص برج های لوکس و یا طراحی ویلا های لوکس از نمای سیمانی کلاسیک استفاده می کنند .

شرکت معماری هیرادانا با سالها تجربه در زمینه ی ساختمان آمادگی طراحی نما و اخذ کامل مجوز های مورد نیاز کارفرمایان عزیز را دارا می باشد .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات