طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما با متریال های کم هزینه و مقرون به صرفه

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 آذر 1400 در ساعت 10 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به پوسته و ظاهری که از بیرون یک ساختمان مشخص است و همگان در مواجه با ساختمان ، نخست از هر چیزی آن را مشاهده می نمایند ، نما می گویند . نما را می توان بیانگر هویت یک ساختمان دانست . چرا که با توجه به کاربرد و عملکردی که ساختمان دارد طراحی می شود و همچنین در روند طراحی آن نکات دیگری مانند فرهنگ شهر و منطقه ، وضعیت اقتصادی خانواده و منطقه ، اقلیم شهر و شرایط اجتماعی آن جا در نظر گرفته می شود . نماها را می توان به سبک های مختلفی که از گذشته تا به امروز به تعداد زیادی پدید آمده اند طراحی نمود . 

بازسازی نما

بازسازی مجموعه فعالیت هایی می باشد که با انجام آن ها می توان یک ساختمان را تعمیر کرد و همچنین تغییر داد . برای انجام اینگونه فعالیت ها نیاز است که در ابتدا به شناخت آسیب ها و ایراداتی که بر ساختمان وارد شده است روی بیاورید . خود این آسیب ها به چند دسته تقسیم می شوند . گاهی یکسری از آسیب ها فقط ظاهری می باشند و از نظر زیبایی شناسی روی ساختمان تاثیر می گذارند و گاهی هم آسیب وارد شده بیشتر از این حرف ها می باشد و روی سازه ی ساختمان تاثیر می گذارد . برای شناسایی هر یک از این ایرادات و آسیب ها نیاز است که هر چند سال یکبار ساختمان خود را مورد بررسی قرار دهید . چرا که ممکن است خطرناک باشد و حتی جان افراد را هم به خطر بیاندازد . بازسازی ساختمان در این هنگام می تواند به شما میکند که مشکلات ساختمان خود را رفع کرده و به عمر آن بیافزایید و آن را زیباتر از قبل کنید .

 طراحی نما با متریال های کم هزینه و مقرون به صرفه

روش های مختلف برای بازسازی یک نما یا ساختمان :

با توجه به میزان آسیبی که یک نما دیده است روش های بازسازی مختلفی وجود دارد . گاهی نیاز به بازسازی کلی می باشد ، گاهی فقط قسمت های آسیب دیده باید بازسازی شوند و گاهی هم نیاز به ایجاد تغییرات می باشد فقط .

  • ترمیم

ترمیم یک نما وقتی نیاز می شود که تمامی نما دچار آسیب نشده باشد و در این زمان فقط آن قسمت هایی را که آسیب دیده است را شناسایی کرده و با کمک مهندسین و متخصصین این زمینه به رفع آن ها می پردازید .

  • تعویض

بعضی اوقات هم به دلیل کهنگی و گذر زمان بیش از حد ، نما نیازمند تعویض کامل می شود و در این زمان نیز می توان با کمک مهندسین عملیات بازسازی را شروع کرد .

  • نوسازی

در بعضی وقت ها هم نما آسیب خاصی ندیده است و فقط بخاطر سلیقه ی صاحب ساختمان و یا تغییر صاحب ساختمان ، کارفرما علاقمند به تغییر نما می شود و در این هنگام می توان با عملیات بازسازی تغییراتی در نما ایجاد نمود و آن را مانند یک نما مدرن ، جدید و امروزی نشان داد .

 

نکات مورد توجه در بازسازی نما از زبان شرکت معماری هیردانا :

  • معماری و سبک رای نمای خانه ها و ساختمان هایی که در آن محله و منطقه وجود دارند .
  • کاربری و عملکردی که ساختمان مد نظر دارا می باشد .
  • بودجه ی کارفرما و مقدار هزینه ای که می تواند برای بازسازی نما بکند .
  • نوع سازه و همچنین اسکلتی که ساختمان از آن تشکیل شده است .
  • نوع نمای اولیه و قدیمی ساختمان که نیازمند بازسازی می باشد .

 

دلایل مختلف برای بازسازی نما از زبان شرکت معماری هیرادانا :

طراحی نما با متریال های کم هزینه و مقرون به صرفه

  • اجرای طرح های جدید

با گذشت سال ها می توان مشاهده نمود که سبک ها و شیوه های جدیدی برای طراحی نما و همچنین متریال های گوناگونی پدید آمده اند . به همین دلیل ممکن است یک ساختمان که در چندین سال گذشته ساخته شده باشد دیگر دارای نمایی قدیمی باشد و هم از نظر زیبایی شناسی و هم از نظر اقتصادی روی ساختمان تاثیر بگذارد . به همین بنا به خواست و سلیقه ی صاحب ساختمان می توان عملیات بازسازی را شروع کرده و با استفاده از شیوه ها و متریال های نوین ، نمایی جدید و زیبا را برای ساختمان طراحی نمود .

  • رفع ایرادات و آسیب ها

ساختمان پس از گذشت چند سال دچار ایراداتی خواهند شد . از جمله ی این ایرادات و آسیب ها می توان به مشکلاتی که در نمای آن ها به دلیل مواجهه مستقیم با نور خورشید ، باران و برف و دیگر عوامل جوی ایجاد می شود اشاره نمود . این مشکلات می توانند فقط ظاهری باشند و روی زیبایی و نوسازی ساختمان تاثیر بگذارند و می توانند هم خطرناک باشند و باعث افتادن مصالح از روی نما شوند . باید این ایرادات را شناسایی کرده و با کمک مهندسین در شرکت معماری به رفع آن ها روی بیاورید .

  • بالا بردن ارزش اقتصادی ساختمان

ممکن است به فکر فروش ساختمان خود باشید و یا بخواهید آن را اجاره دهید و به هر حال هر عمل اقتصادی دیگری که قضد آن را دارید نیازمند این است که به ساختمان خود توجه نشان دهید . از آنجایی که نمای یک ساختمان اولین چیزی است که افراد با آن مواجه باشد و نشانگر درون آن نیز می باشد نیاز است که زیبا و جدید باشد . به همین دلیل با بازسازی نما می توانید نمای قدیمی و کهنه را کنار زده و از شیوه های نوین برای طراحی نمای خود استفاده کنید .

  • و ...

 

 

بازسازی نما با هزینه ی کم از زبان شرکت معماری هیردانا :

  • استفاده از متریال های ارزان قیمت

برای بازسازی نما اگر بخواهید هزینه ی تمام شده برای شما به صرفه باشد و زیاد نشود می توانید از متریال های ارزان قیمت استفاده کنید . ولی باید حواستان باشد که این کار نیاز به مهندس و متخصص دارد تا بتواند مصالح با کیفیت و در خور ساختمان شما که کم هزینه هم هستند را انتخاب کرده و با طرح های جدید و نوین یکی کنند و نمایی زیبا و مدرن و جذاب را به شما تحویل دهند . بازسازی نما می تواند در انواع سبک های نما از نما کلاسیک گرفته تا نما مدرن و مینیمال صورت بگیرد .

  • استفاده از متریال های باقی مانده به صورت نوین

گاهی هنگام تغییر و بازسازی نما مجبور به برکنار کردن نمای سابق می شوید اما با کمی هوشمندی می توانید با کمترین آسیب مصالح قدیمی را از روی ساختمان برداشته و از آن دسته مصالح و عناصری که می توان به نمای جدید استفاده کرد ، استفاده نمایید . در این صورت هزینه ی تمام شده نسبت به حد معمول کمتر خواهد بود و در عین حال طبیعت و محیط زیست را نیز کمتر آلوده می کنید که کاری بشر دوستانه و در عین حال به صرفه می باشد .

طراحی نما با متریال های کم هزینه و مقرون به صرفه 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا را مطالعه نمودید ، نما یکی از مهم ترین قسمت های یک ساختمان می باشد و برای بالا نگه داشتن ارزش ساختمان باید همواره به آن توجه نشان داد . اگر یک ساختمان با گذر زمان و بر اثر کهنگی و یا اتفاقات دیگر نیازمند تعمیر و تغییر باشد می توان با استفاده از عملیات طراحی نما و تغییرات اساسی در آن تفاوت های جذابی ایجاد کرد . اما همانطور که توضیح دادیم برای آن که بدانیم یک ساختمان و نما نیازمند بازسازی می باشد یا نه و بعد برای انجام عملیات بازسازی ، نیاز است که با مهندسین و متخصصین این زمینه مشورت کرده و بررسی ساختمان و طراحی و اجرای نمای جدید را به آن ها بسپاریم . شرکت معماری و طراحی نمای هیرادانا از جمله شرکت هایی می باشد که در سرتاسر ایران کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری از طراحی نما کلاسیک ، بازسازی نما و ... گرفته تا طراحی دکوراسیون داخلی و ساخت ساختمان و ... انجام داده است . شما می توانید با سپردن پروژه ی خود به مهندسین این شرکت از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات