طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما با شرکت دکوراسیون مجرب

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 27 شهریور 1400 در ساعت 12 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نما چیست ؟

 نما را در لغت به پوسته ی آخر و شکل نهایی هر چیزی معنی کرده اند . پوسته ای که شما از بیرون ساختمان می بینید ، در واقع همان نمای آن است . طراحی نما با توجه به عملکرد و سبکی که ساختمان دارد ، صورت می گیرد و بهترین نما ، نمایی است که بتواند به خوبی عملکرد ساختمان را نشان دهد . از آنجایی که نما اولین چیزی است که یک بیننده و مراجعه کننده از ساختمان می بیند می تواند در نظر و دید بیننده تاثیر زیادی بگذارد و همچنین از عوامل اصلی تعیین قیمت ساختمان است و می تواند به ارزش ساختمان بی افزاید یا از ارزش آن بکاهد .

 

بازسازی چیست ؟

در حالت کلی هنگامی که تغییری در ساختمان صورت بگیرد که این تغییر باعث ایجاد تنوع و مانع یکنواختی بشود و همچنین باعث بالا رفتن استقامت ساختمان شود و عیب و ایرادهای ساختمان را رفع کنند می گویند که بازسازی رخ داده است . بازسازی ساختمان می تواند در سطح های مختلف ، به صورت کلی یا فقط یکسری از قسمت ها را شامل شود .

 

بازسازی نما

تا به حال برای هر کسی ممکن است اتفاق افتاده باشد که با نگاه به نمای کهنه و قدیمی ساختمانش احساس ناراحتی کند . نمی توان منکر این اتفاق شد . از آنجایی که نما پوسته ی بیرونی ساختمان شماست و هر کس حتی با گذر از کنار ساختمانتان و با انداختن نگاهی به آن می تواند آن را مورد قضاوت قرار دهد و ارزش نسبی آن را حدس بزند ، پس از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است که برای بالا بردن ارزش مادی ساختمانتان و جلب نظر افراد ، به آن کمی توجه بیشتر نشان دهید و اگر کهنه یا قدیمی است به فکر مرمت و بازسازی آن بیافتید .

طراحی نما با شرکت دکوراسیون مجرب 

مزایای بازسازی نما

  • به صرفه بودن هزینه ها

اگر درون خانه تان مناسب و سالم است و فقط نمای آن دچار مشکل شده است و بخاطر خراب شدن و آسیب دیدن نما و افت ارزشی که داشته است ، ناراحتید و از آنجایی که قیمت بازسازی یک نما از قیمت خرید یک خانه ی جدید کمتر است ، بهتر است به جای خرید ، شروع به بازسازی نمای ساختمان قدیمیتان بکنید و تا در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید .

  • ایجاد تنوع

از آنجایی که هزینه ی خرید ساختمان جدید و عوض کردن خانه بسیار بالاست ، برای به صرفه بودن و همزمان ایجاد تنوع بهتر است که دست به بازسازی نما بزنیم و با استفاده از طرح های به روز دنیا ، به ارزش ساختمانمان بی افزاییم و آن را مستحکم تر و زیباتر کنیم .

  • استحکام بیشتر نما

از آنجایی که ممکن است طی گذشت سالها و بر اثر عوامل مختلف طبیعی و غیر طبیعی نمای ساختمان آسیب هایی دیده باشد و استحکام اولیه ی خود را از دست داده باشد ، بهتر است با شناسایی ایرادات و آسیب ها و مرمت و بازسازی آن ، رفع مشکل کرده و به استحکام آن بیافزاییم .

 

نکات قابل توجه در بازسازی نمای یک ساختمان

  • ایجاد زیبایی

در طراحی نمای جدید باید تمام ایرادات نمای قبلی رفع شود و همزمان که استانداردها رعایت می شود ، طراحی زیبایی هم صورت بگیرد .

  • هماهنگی با فرهنگ شهر

طراحی نما باید به گونه ای صورت بگیرد که با فرهنگ شهر و منطقه همخوانی داشته باشد و به بافت شهر تا جای ممکن آسیبی نرساند .

  • هماهنگی نما و اقلیم منطقه

هر اقلیم و منطقه طراحی ساختمان و طراحی نمای مخصوص به خودش را دارد و شرکت دکوراسیون هنگام طراحی شرایط اقلیمی موجود را باید بسنجد ، سپس شروع به طراحی با توجه به اقلیم ، کند .

 طراحی نما با شرکت دکوراسیون مجرب

قوانین اولیه ی نوسازی و بازسازی نما

  • جلب رضایت تمامی همسایه ها
  • توجه به بافت و لایه ی تاریخی
  • دریافت مجوز

 

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده بازسازی از اهمیت زیادی برخوردار است و فواید زیادی دارد . اگر شما تمایل به ایجاد تنوع دارید و یا میخواهید به ارزش ملکتان بیافزایید ، ولی نمی خواهید هزینه ی زیادی صرفش کنید می توانید دست به بازسازی آن بزنید . با شناسایی ایرادات و رفع آن ها و همچنین ساخت یک نمای امروزی و جدید می توانید ساختمانتان را مانند ساختمانی نو جلوه دهید و نظرها را به آن جلب کنید . برای این کار بهتر است که از همان ابتدا با یک شرکت دکوراسیون و معماری که در این زمنیه کارنامه ی موفقی دارد و حرفه ای و مجرب بودن خودش را ثابت کرده است مشورت کنید تا کارها به ترتیب و همانطور که درست است پیش برود . شرکت معماری هیرادانا یک شرکت موفق در سطح کشور در این زمنیه است و شما می توانید با سپردن کار خودتان به این شرکت از با کیفیت بودن نتیجه ی کارتان مطمئن باشید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات