طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما با استفاده از سیمان سفید در چه مناطقی رواج بیشتری دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 4 دی 1400 در ساعت 11 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای ساختمان در نظر اولین تنها چیزی است که توجه افراد را به خود جلب می کند . از این روی می توان طراحی نما را پروسه ای پر اهمیت تلقی کرد .

نمای ساختمان بر اساس سبک های گوناگونی طراحی می شود . متریال مورد استفاده در این فرآیند نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد و افراد می توانند بر اساس بودجه و سلیقه ی شخصی خود اقدام به  استفاده از متریال هایی نظیر سنگ ، سیمان ، آجر و یا .. کنند .

سبک نمای ساختمان تا حد زیادی تعیین کننده ی سبک طراحی داخلی آن نیز خواهد بود .

از میان متریال های موجود به منظور طراحی نما ، سیمان سفید از پرکاربرد ترین آن ها می باشد . از این روی در ادامه ی این مقاله شما عزیزان را با ویژگی هایی درباره ی این متریال آشنا خواهیم کرد هم چنین به بررسی مناطقی که نمای سیمان سفید بیشتر مورد استفاده در آن قرار میگیرد نیز ، خواهیم پرداخت .

طراحی نما با سیمان سفید

خوب است بدانید که سیمان یکی از پرکاربرد ترین متریال ها برای طراحی نما محسوب می شود . می توان قیمت ارزان و مقاومت بالای آن را جزو مهم ترین دلایل محبوبیت این متریال در نظر داشت . سیمان  خود به گروه های گوناگونی تقسیم بندی می شود که به شرح ذیل می باشد .

  • سیمان شسته
  • سیمان تگرگی
  • سیمان رنگی
  • سیمان طرح سنگ
  • سیمان سفید

نمای سیمانی از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود . از طرفی مقاومت بالایی نیز دارا می باشد . خوب است بدانید که سیمان خود به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شود که از میان آن ها می توان سیمان سفید را یکی از بهترین و البته گران ترین نوع آن در نظر داشت . شکل پذیری بسیار بالای این متریال باعث شده تا بتوان به کمک آن هر طرحی را بر روی نمای ساختمان پیاده کرد .

 طراحی نما با استفاده از سیمان سفید در چه مناطقی رواج بیشتری دارد ؟

طول عمر نمای سیمان سفید چقدر است  ؟

طراحی نما به کمک سیمان سفید پروسه ای بسیار آسان تلقی می شود . تنها کافی است سیمان سفید با مقدار مناسبی آب مخلوط شود و سپس با ابزارهای مناسب سرتاسر نمای ساختمان را بپوشاند .

این نما حداقل به مدت ده سال بدون هیچ عیب و نقصی کارایی خواهد داشت . با گذر زمان ممکن است نمای ساختمان تیره و کثیف به نظر برسد . برای رفع این موضوع نیز می توانید چند سال یک بار اقدام به تمیز کردن نما کنید .

به یاد داشته باشید ساختمان هایی که در مجاورت اتوبان و یا خیابان هستند ، بیشتر در معرض آلودگی قرار خواهند گرفت .

در هنگام انجام طراحی نما با استفاده از سیمان سفید ، باید نهایت دقت را به خرج داد . زیرا نا مرتب بودن سیمان بر روی بدنه ی ساختمان ، ظاهر بسیار بدی ایجاد خواهد کرد .

معایب استفاده از سیمان سفید

حال که با ویژگی های این متریال آشنا شده اید ، بهتر معایب آن را نیز بدانید تا بتوانید به آسانی تصمیم گیری کنید .

  • وزن بالا
  • تغییر رنگ در گذر زمان
  • سیمان عایق رطوبت و گرما نخواهد بود

نمای سیمان سفید در چه مناطقی کاربرد بیشتری دارد ؟

بهتر است به هنگام انتخاب متریال برای طراحی نما ، به شهر و آب و هوای محل سکونت خود نیز دقت داشته باشید .

سیمان سفید عایق رطوبت و گرما نخواهد بود . از این روی برای آب و هوای بارانی مناسب نیست . برای مثال در شهر های شمالی کشور استفاده از این متریال چندان توصیه نمی شود .

جالب است بدانید که سیمان در برابر حوادثی نظیر زلزله از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است . از این روی شما می توانید در شهر های زلزله خیز نظیر تهران از این متریال برای طراحی نما استفاده کنید .

مقاومت بالای سیمان در برابر آتش نیز یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن می باشد . ساختمان هایی که دارای نمای سیمانی هستند ، در برابر آتش سوزی مقاوم تر خواهد بود و در صورت بروز این حادثه ، آتش به آسانی مهار خواهد شد .

میتوان با استفاده از سیمان سفید نما با سبک های کلاسیک ، رومی و غیره را نیز اجرا کرد . از این روی سیمان در مناطق بکر کشور و هم چنین طراحی ویلا نیز کاربرد فراوانی دارد .

کیفیت سیمان سفید

قطعا بی کیفیت بودن این متریال می تواند افراد را با مشکلات زیادی رو به رو کند . برای تشخیص سیمان سفید خوب ، لازم است به نسبت پودرسنگ در سیمان دقت کنید .

استفاده ی زیاد از پودر سنگ باعث ترک خوردن سیمان خواهد شد . از این روی در زیبایی ظاهر ساختمان تاثیر منفی خواهد گذاشت .

مراحل طراحی نما با استفاده از سیمان سفید

قبل از هر چیز باید به نسبت آب و سیمان سفید توجه داشته باشید . زیرا در صورت سفت شدن بیش از حد ملات ، سیمان از روی نما سقوط خواهد کرد .

بهتر است قبل از پوشاندن نما با استفاده از ملات سیمان سفید ، اندکی سطح زیرین را مرطوب کنید تا فرآیند چسبندگی به آسانی انجام شود .

ضخامت استاندارد به منظور طراحی نما با سیمان سفید بین 5 تا 10 میلی متر می باشد . به یاد داشته باشید که ضخامت بیشتر این مقدار علاوه بر ایجد ظاهر بد ، وزن بسیار زیادی را به ساختمان نیز وارد می کند .

می توان به منظور ایجاد سطحی صیقلی و صاف از ابزار ماله استفاده کرد .

بعد از پوشاندن نمای ساختمان با ملات سیمان ، بهتر است به فاصله ی یک هفته یک بار به مدت پنج بار نما را با مقدار اندکی آب مرطوب کنید تا از شکستگی سیمان جلوگیری شود .

 طراحی نما با استفاده از سیمان سفید در چه مناطقی رواج بیشتری دارد ؟

خوب است بدانید که شما می توانید در صورت لزوم به جای طراحی نما به صورت یک دست ، طرح های گوناگونی در قسمت هایی از نما ایجاد کنید .

سیمان سفید شکل پذیری بسیار بالایی دارد . از این روی می توان هر طرح و نقش مورد نظر را بر روی آن اجرا کرد .

هزینه ی طراحی نما با استفاده از سیمان سفید

سیمان خود به تنها قیمت چندان زیادی ندارد و نسبت به دیگر متریال ها نظیر سنگ و یا چوب ارزان تر خواهد بود . هم چنین نصب آن پروسه ای نسبتا آسان است. از این روی می توان طراحی نما با استفاده از سیمان سفید را یکی از ارزان ترین ها در نظر داشت .

اگر قصد دارید هزینه های خود را کمتر کنید ، ما به شما این نما را پیشنهاد می کنیم . زیرا در عین ظاهر زیبا از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد .

کلام آخر:

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی نما به کمک سیمان سفید آشنا کرده ایم . به طور کلی سیمان یکی از ارزان ترین متریال های موجود به جهت طراحی نما می باشد . سیمان خود به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شود که از میان آن ها سیمان سفید از کیفیت و البته قیمت بیشتری برخوردار می باشد .

پروسه ی طراحی نما فرآیندی دشوار است که نیازمند به کار گیری افراد متخصص دارد . از این روی اگر قصد دارید نمای ساختمان خود را طراحی کنید ، به سراغ افراد متخصص و با تجربه باشید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در امور معماری و طراحی داخلی فضاهای گوناگون اعم از اداری ، تجاری و.... می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد .

شما کاربران عزیز و محترم می توانید در صورت لزوم و برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات