طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای شیشه ای کرتین وال چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 5 تير 1400 در ساعت 13 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه طراحی نما گسترش و رشد فزاینده ای دارد و یک شرک طراحی نما مجرب تونایی اجرا نمایی کم نظیر و خاص را دارد . نمای شیشه ای کرتین وال یکی از انواع مدرن نماسازی ساختمان است که دارای ساختاری خود ایستا می باشد . کرتین وال ها یکی از انواع  نماهای خشک هستند که به سایر بخش های سازه متصل نبوده و به همین علت به نام خود ایستا شناخته می شوند . این سبک نماسازی از تنوع زیادی برخوردار است و کاربردی ترین نوع آنها کرتین وال شیشه ای است که در ساخت و سازهای اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است .

 طراحی نمای شیشه ای کرتین وال چیست ؟

پیشرفت صنایع مرتبط به ساختمان سازی ، سبب حذف دیوارهای خشتی و گل و سنگ در ساخت ساختمان شده است و نما های سنگین ساخته شده از آجر و سنگ جای خود را به نمای مدرن نظیر کرتین وال داده اند . دیوار پرده ای ، عبارت معادل سیستم کرتین وال (Curtain wall systems) در زبان فارسی است . به عبارت بهتر باید گفت که نمای مدرن کرتین وال نوعی حائل و مانع بین دو فضای خارج ساختمان و درون آن محسوب می شود که بسیار سبک بوده و کاملا منعطف است . کرتین وال ها تنها متحمل وزن خود و نیروهای محیطی مانند باد می باشند و فشاری از جانب ساختمان بر این نما وارد نمی شود .

 طراحی نمای شیشه ای کرتین وال چیست ؟

عناصر تشکیل دهنده نمای کرتین وال

به طور کلی کرتین وال ها از دو جزء ششیشه و لامل تشکیل می شوند که لامل ها خود می توانند از جنس چوب ، آلومینیوم و یا فولاد باشند . استفاده از نوع چوبی لامل ها کاملا منسوخ شده است زیرا استفاده از آنها در طی زمان به دلیل ایجاد پوسیدگی در چوب ایده آل نخواهد بود . لامل فولادی مقاومت بسیار خوبی دارد اما به دلیل وزن بالا در طراحی نمای کرتین وال کمتر مورد توجه قرار می گیرد . آلومینیوم بهترین متریالی است که برای ساخت نمای شیشه ای از آن استفاده می شود . لامل های آلومینیومی در عین اینکه از نظر وزنی سبک و مناسب هستند ، مقاومت قابل قبولی نیز دارند و پرکاربردترین نوع لامل از این جنس است .

 طراحی نمای شیشه ای کرتین وال چیست ؟

انواع نمای کرتین وال

طراحان و معماران شاغل در شرکت معماری برای طراحی نمای کرتین وال می توانند از شیوه های مختلف استفاده نمایند . نمای کرتین وال بر اساس متریال به کار رفته در ساخت لامل و شیوه نصب به انواع مختلفی تقسیم می شوند . همان طور که در بخش قبل عنوان شد جنس لامل می تواند از فولاد ، آلومینیوم و یا چوب در نظر گرفته شود . همچنین نحوه نصب نمای کرتین وال به دو حالت فریم لس (بدون خطوط ظاهری نمایان) و فیس کپ (درپوش دار) تقسیم بندی می شوند که در ادامه هر دو شیوه نصب تشریح می گردد .

 طراحی نمای شیشه ای کرتین وال چیست ؟

معرفی نمای کرتین وال فریم لس

کرتین وال فریم لس نوع شکیلی از نمای مدرن است که در ظاهر کار اثری از پروفیل های آلومینیومی به کار رفته در اجرای نما دیده نمی شود . این نما در طراحی و ساخت بسیار دقیق و ظریف است و امروزه از نظر بسیاری از متخصصان مورد توجه قرار گرفته است . نحوه پیاده سازی و اجرای نمای کرتین وال فریم لس به این صورت است که ابتدا لامل های آلومینیومی آماده شده روی ساختمان مونتاژ می شوند و در گام بعدی شیشه هایی که با یک قاب احاطه شده اند ، در فضای فی ما بین لامل ها قرار می گیرند در نتیجه شیشه ها بدون هیچ گونه فاصله ای در کنار هم مونتاژ می شوند و نمایی جذاب و چشمگیر را ایجاد می کنند .

 طراحی نمای شیشه ای کرتین وال چیست ؟

معرفی نمای کرتین وال فیس کپ

در طراحی و اجرای نمای کرتین وال فیس کپ پرفیل هایی آلومینیومی در معرض دید قرار دارند و پس از تقسیم بندی نمودن پروفیل ها و نصب لامل ها ، شیشه ها روی زبانه های در نظر گرفته شده بر روی پروفیل ها نصب می شوند . پس از اتمام نصب شیشه ها در محل مورد نظر ، درپوش هایی از جنس آلومینیوم تخت یا دوکی بر روی آنها نصب می شود که سبب مقاوم سازی نما در مقابل عوامل طبیعی مانند باد و باران و موارد دیگری از این دست می گردد . در طراحی نما کرتین وال فیس کپ جهت بازشو پنجره ها با توجه به نظر طراح انتخاب می شود و پنجره ها از این قابلیت برخوردار خواهند بود که به سمت بیرون ساختمان و یا درون آن باز شوند .

گروه معماری هیرادانا جهت طراحی داخلی و نما و دکوراسیون داخلی منتظر شماست .

9 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات