طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی موزه bmw توسط زاها حدید

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 1 مهر 1399 در ساعت 11 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زاها حدید، معمار معروف، ساختمان ماشین سازی آلمان را طراحی کرده است این ساختمان ماشین سازی BMW نام گذاری شده و این سازه با پیچیدگی تمام طراحی شده است. غول ماشین سازی آلمان شرکت ‏BMWدر سال ۲۰۰۲ سرمایه گذاری بسیار زیادی برای راه اندازی ساختمان مرکزی کارخانه‏آرت ‏ ‏اسکرتزدر شهر لایپزیک آلمان کرد . ساختمانی با ارزش۵۵ بیلیون دلار که تقریباً ۵۰۰۰ کارگر و کارمند با نظارت مهندس و با فعالیت روزانه آنها بیش از ۶۵۰ عدد ماشین BMW مدل دو در  تولید می‌ کند. این کمپانی با طراحی موفق زاها حدید انجام شد و مدال افتخار پریتیزکر را کسب کرد . زاها حدید با طرح های پیچیده در طراحی کارخانه تحولی نو و جدید را به وجود آورد. با توجه به اهمیت بالای معماری این ساختمان ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی داریم تا بیشتر با جزییات طراحی و دکوراسیون داخلی این پروژه آشنا شویم .

طراحی موزه bmw توسط زاها حدید

جزییات طراحی داخلی و نمای ساختمان

در طراحی داخلی قسمت های مربوط به مدیران و کارمندان  را در یک سازه مرکزی به هم وصل شده است که  این سازه از ریل های معلق حمل قطعات استفاده می کند.

رشته منسجمی در ساختمان مرکزی BMW توسط زاها حدید ایجاد شده که به واسطه این رشته مردم و ماشین ها می توانند در کنار هم قرار بگیرند.

او می گوید ما به ابداع  و نوآوری اعتقاد داریم و برای رسیدن به این هدف شرکت BMW  استقامت و طاقت  بالایی در واگذار کردن این پروژه از خود نشان داد.

ساختمانی که حاصل طراحی زاها حدید گردیده است هیچ همانند قبلی نداشته و  فکر و تفکر و اندیشه حدید دست به ساختن این سازه ی  شگفت انگیز زده است. 

کارخانه از یک مجموعه عضویت تشکیل شده است.

این سه ساختمان از سه نقطه مرکزی با متصل شدن به خط تولید به یکدیگر وصل شده اند.

طراحی موزه bmw توسط زاها حدید

 ساخت اولیه این کارخانه در املاک خصوصی BMW شروع شده و در سال ۲۰۰۴ به بهره برداری رسیده است.  بر روی تسمه انتقال دهنده قطعات مختلف ماشین و بدنه نیمه تمام اتومببل قرار می گیرد که مانند ارابه ای ان ها را حمل می کند. این قطعات بدون ایجاد سر و صدای آزاردهنده  به آرامی  سمت بخش تکمیل کننده از بالای غذاخوری و محل استراحت کارکنان می گذرد. این نقاط مشترک محل عبور و  سیر مراحل تکمیلی می باشند. قسمت ساخت بدنه های نیمه تمام ۶۴۵۰۰۰ فوت مربع و قسمت رنگ ۲۷۰ هزار فوت مربع و در انتها محوطه بزرگ اتصال قطعات یک میلیون و ۷۵ هزار فوت مربع ، که در آنجا قطعه های رنگ شده به یکدیگر متصل شده‌اند و در آخر به شکل اتومبیلی گران قیمت و لوکس از خط تولید خارج می شود.

ساختمان مرکزی مثل مرکز عصب یا مغز کل ساختمان عمل می کند و در طراحی داخلی مدرن این ساختمان رشته های فعالیت ساختمان ‌های دیگر در این نقطه به هم متصلند و در حقیقت از این ساختمان تقسیم می شوند.

طراحی موزه bmw توسط زاها حدید

این استراتژی در دکوراسیون داخلی محل عبور مردم و کارمندان می باشد و وقتی که برای صرف غذا از محوطه خارج می‌شوند و یا صبح ها به سرکار می ‌آیند مورد استفاده قرار می گیرد .

افراد به بهترین شکل ممکن دور تسلسل و پیشرفته خط تولید قطعات را که به شکل معلق و افقی در فضا می باشد را تماشا می کنند .

با مشاهده  روند کار به بیننده این فکر  القا می شود که تمام بخش های مستقل از این سمت کارخانه شبیه سازی،  به وسیله ی یک  موتور قوی و قدرتمند پبه حرکت در امده و در قسمت مرکزی جلوه پیدا می کند.

در اصل عملکرد به شکلی است که تمام اعمال و حرکات از ریل  رد شده، در آن فشرده و حاصل آن بین سه قسمت دیگر دوباره پخش می شود.

بدنه اولیه و قسمت رنگ شده و در انتها بخش سرهم کردن قطعات .

 زمانی که بیننده این قسمت  ساختمان را تماشا می کند سازمان یافته مرحله های مختلف  را می بیند .از جمله فعالیت های عمومی و عادی کارمندان تا فعالیت تخصصی  کارمندان و فعالیت تخصصی ماشین های خودکار از قسمت جلو تا وسط ساختمان ها  مشخص است .

طراحی موزه bmw توسط زاها حدید

در طراحی نمای ساختمان سردر اصلی مثل چتری از دو قسمت به ستون های محکم وصل شده است مردمانی که در ورودی درهای اصلی مستقر هستند حرکات قطعه های ماشین ها را به شکلی بدون پوشش می بینند.

طراحی منحصر به فرد و نورپردازی بسیار زیبا و جالب در قسمت ورودی و مرکزی به شکلی است که فضای ورودی را بدون مشکل و بدون صرف هزینه و هدر رفتن انرژی برق ، نمایان می سازد.

استراتژی اولیه طراحی این مکان به شکلی است که طبقات همکف و اول به صورت پیوسته به هم وصل شده اند.

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات