طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی سونا در ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400 در ساعت 15 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا  اغلب با ایجاد امکانات ویژه و رفاهی لوکس همراه می باشد ، سونا یکی از فضاهای جذاب و محبوب در ویلا است .

اگر شما یک سونای شخصی دلپذیر و زیبا در ویلای خود می خواهید باید با تخصیص فضای محدود اما همراه با جانمایی صحیح و مناسب و تمهیدات آنرا در ویلای خود داشته باشد .

در طراحی ویلا با ساخت یک سونای مناسب می‌توان به ارتقای کیفیت ، سلامت ، رفاه و آسایش ویلا دست یافت و پتانسیل فضایی ویلا بهره مندی از مناظر زیبا و بی نظیر اطراف در حین استفاده کردن از سونا را برای شما ایجاد می کند .

طراحی سونا در ویلا

اغلب ساختار اصلی سونا از سیمان یا چوب است در طراحی داخلی و اجرای سونای خشک سکو ها  و پانل های داخلی از جنس چوبی میباشند که رایج ترین نوع آن چوب ترموود است و به جز آن چوب روسی ، صنوبر ، سرو نیز استفاده می شود .

طراحی سونا در ویلا

پوشش ها در سونای بخار از نوع کاشی و سرامیک است و بلوک های شیشه ای ، سنگ های تزیینی و صفحاتی از جنس آکریلیک متریال رایجی می باشند .

  • جانمایی درست و صحیح سونا در ویلا

معمولاً سونا در طراحی دکوراسیون ویلا در طبقات زیر زمین یا همکف می باشد زیرا نیاز به وجود نور طبیعی در فضای آن نیست بنابراین زیر زمین ویلا می‌تواند دربرگیرنده فضای سونا همراه با استخر و جکوزی باشد .

به همین علت ارتباط و فاصله سونا با اتاق تاسیسات و موتور خانه ویلا باید به طوری باشد که کوتاه ترین مسیر لوله کشی و کمترین اتلاف انرژی و بیشترین امنیت مد نظر باشد .

سونا می تواند با در نظر داشتن تمهیدات  فنی و تاسیساتی در هر تراز ارتفاعی اجرا شود و این بستگی بر نوع طراحی ویلا دارد .

اگر سونا در تراز زمین و یا بالاتر از آن اجرا شود می توان با شفاف سازی یک یا چند جداره ، مناظر زیبای طبیعی را به درون آن کشید و این کار باعث  میشود تا تجربه بی نظیری داشته باشید .

طراحی سونا در ویلا

برای دامنه حرارتی سونا ارتفاع سقف و مکان سکوها بسیار مهم می باشد.

ارتفاع مناسب برای سونا معمولاً ۷ فوت-۲۱۳ سانتی متر است و مساحت اتاق آن بسته به تعداد افرادی دارد که از آن استفاده می کنند که به طور معمول بین ۵ تا ۳۰ متر مربع است .

عرض سکوها حدودا ۶۰-۷۰ سانتی متر ، برای نشستن و یا دراز کشیدن در نظر گرفته می شود .

سکوی اول در ارتفاع ۵۰ سانتیمتر و سکوی دوم در ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر می باشد .

بهتر است ابعاد سونا به طوری انتخاب شود که نه احساس تنگی محصوریت زیاد ایجاد کند و نه با عث اتلاف انرژی و فضاهای غیر قابل  استفاده شود .

  • عایق بندی کامل جداره ها

برای اینکه از هدر رفت گرمای سونا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی جلوگیری کنیم   برای دیوارها و سقف سونا از عایق حرارتی استفاده کنید که معمولاً این عایق ها از پشم سنگ یا مشابه آن می باشد که حداقل ضخامت عایق برای سقف سونا تقریباً ۱۰ سانتیمتر و برای دیواره‌ها ۵ سانتیمتر است .

برای اینکه بتوانیم از نفوذ رطوبت جلوگیری کنیم باید از چند لایه عایق رطوبتی مشابه عایق های جکوزی و استخر استفاده کنیم و یک لایه سیمان نسوز بر روی آنها استفاده کرد .

  • نصب صحیح تجهیزات گرمایی

    طراحی سونا در ویلا

منبع گرمایی سونا برقی ، گازی یا گازوئیلی می باشد . نوع برقی تمیز تر و فضای کمتری اشغال می کند و به سادگی با تعبیه یک هیتر برقی گرمایی مطبوعی به وجود می آورد ولی هزینه آن بیشترمی باشد .

در ایران بیشتر نوع گازی استفاده می شود ، مشعل گازسوز باید در خارج از محیط سونا قرار بگیرد و برای این که در مکان مناسبی قرار بگیرد می توان آنرا پشت یکی از دیوارها قرار داد .

  • انتخاب و جانمایی مناسب تجهیزات نورپردازی سونا

    طراحی سونا در ویلا

نورپردازی سونا تنها به منظور ایجاد روشنایی اجرا نمی گردد بلکه برای خلق فضایی آرام بخش می باشد و به جز مسائل تکنیکی ، مسائل زیبایی شناسی نیز در جریان نوری بسیار مورد اهمیت است .

برای حفظ ایمنی تجهیزات نوری باید از روکش های ویژه ساخته شده که از جنس استیل ضد زنگ است استفاده شود و برای جذاب شدن آن از شبکه‌دهای چوبی می توان استفاده کرد ، نکته مهم ، کیفیت نورپردازی و ایمنی در برابر رطوبت بالا و دما است .

شما می توانید برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص بازسازی منزل ، دکوراسیون لوکس ، طراحی داخلی کلاسیک و دکوراسیون اداری به وبسایت رسمی گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات