طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی روف گاردن به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 17 بهمن 1401 در ساعت 12 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عناصر مختلف در دکور روف گاردن کلاسیک با ویژگی هر یک

زمانی که از نمای هوایی به بام اغلب مناطق شهری نگاه می کنیم اغلب توده هایی از آسفالت های سیاه، قیر، سنگ و غیر مشاهده میکنیم اما این مورد با روند و شیوه جدیدی در طراحی بام ها با نام بام سبز و یا روف گاردن شکل جدید و زیبایی به خود گرفته است.

 روف گاردن یا همان بام سبز در میان افراد شهرت و محبوبیت زیادی در تمام دنیا دارد و به عنوان روشی جذاب جهت ترویج زندگی طبیعی راه حلی برای رفع مشکلات دنیای مدرن شناخته شده اند.

سبک کلاسیک در طراحی پشت بام

در میان انواع سبک ها اجرای دکوراسیون به سبک کلاسیک توانسته طرفداران خاص خود را پیدا کرده و به عنوان سبکی محبوب شناخته شود. در واقع می‌توان گفت که ایده طراحی روف گاردن به سبک کلاسیک آن چیزی است که در عصر باستان مشاهده می شد.

امپراتوری های گذشته سازه های زیبای بهشت مانند خلق می کردند، ساختارهایی با ستون های کشیده و فضاهایی شبیه به تالار همراه با فضای بیرونی که مملو از عناصر طبیعی همچون گیاهان، آبنما و …. است.

 امروزه طراحی دکوراسیون کلاسیک ، وارد در فضای پشت بام بناها شده است به این معنا که ساختار شبیه به آنچه در آثار معماری بر جای مانده از یونان و ایران مشاهده می‌شود همراه با باغی سرسبز در پشت بام بنا ها طراحی می گردد. سبک ساختار، آبنما طراحی گیاهان، سیستم نورپردازی و روشنایی و سایر عناصر که به طور کلی الهام گرفته شده از دوران ایران و یونان باستان می باشد به این سبک روف گاردن کلاسیک می گویند.

روف-گاردن-کلاسیک-2

ویژگی های روف گاردن کلاسیک

روف گاردن کلاسیک دارای انواع ویژگی های خاص و مختص خود می باشد در ادامه این مقاله شرکت معماری هیرادانا به معرفی ویژگی های بارز این سبک می پردازیم با ما  همراه  باشید.

 آبنما

یکی از دلایل محبوبیت طراحی آبنما در بام سبز به سبک کلاسیک این است که این عنصر زیبای تزیینی می تواند علاوه بر ایجاد فضایی زیبا تر به کم شدن آلودگی صوتی محیط نیز کمک نماید و همچنین باعث دور شدن استرس در افراد حاضر در آن محیط شود.

 طراحی فواره و آبنما به عنوان یک المان اصلی در این روف گاردن هم به زیبای فضا می افزاید و هم صدای دلنشین و آرام بخشی در محیطی ایجاد می نماید. این آبنما ها دارای انواع مختلفی می باشد. آبنما های طراحی شده به سبک کلاسیک برای فضای شما مناسب است.

باغچه و فضای سبز

روف-گاردن-کلاسیک-3

فضایی که برای رشد گیاهان در نظر دارید باید از نفوذپذیری آب و گردش هوای مطلوب برخوردار باشد. با توجه به گیاهانی که در آن فضا کاشته می شود آماده سازی خاک انجام می گیرد.

در واقع می توان گفت که در طراحی داخلی روف گاردن به سبک کلاسیک باغچه و فضای سبز حرف اول را می‌زند. گل ها و گیاهان می توانند روح تازه‌ای و فضای روف گاردن شما ببخشد.

 باغچه می تواند برای رشد اشکال مختلف پوشش گیاهی از جمله چمنزارها، درختچه‌ها، سبزیجات و … در نظر گرفته شود شما توجه به سلیقه و بودجه و همچنین آب و هوای منطقه خود از گیاهان زیبای مختلف  در فضای بام سبز خود استفاده نمایید.

مبلمان

روف-گاردن-کلاسیک-4

در طراحی روف گاردن نیز مانند سایر طراحی ها مبلمان فضا با توجه به سبک انتخابی جهت طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. جهت طراحی روف گاردن های کلاسیک نیز شما می توانید از مبلمان کلاسیک مخصوص که برای فضاهای باز همچون روف گاردن و حیاط ویلا ها در نظر گرفته شده است استفاده نمایید.

فضایی برای پخت و پز

روف-گاردن-کلاسیک-5

مدتی است که آشپزخانه های خارج از منزل به سرعت درحال محبوبیت میان افراد می باشد. بنابراین توصیه می شود در نظر داشته باشید که یک فضای آشپزی کوچک در  در فضای روف گاردن خود در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را با  طراحی یک آشپزخانه کوچک و یا حتی باربیکیو و غیره در فضای بام خود خلق نمایید.

استفاده از چوب

پیشنهاد می‌شود در بازسازی و اجرای فضای روف گاردن از طرح و رنگ چوب و تا جای امکان از چوب طبیعی استفاده نمایید. چوب طبیعی باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی می شود و علاوه بر آن باعث القای حس طبیعی بودن از فضا به شما میگردد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در دکور روف خود حتما از عناصر زیبای چوبی استفاده نمایید.

بازدید و مشاوره رایگان: 09125754921

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات