طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون مغازه

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 در ساعت 22 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و دکوراسیون فروشگاه 

44274146 - 44890732

دیوار قدرت

مطابق با تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است حدودا 90 درصد از مشتری ها پس از وارد شدن به فروشگاه به سمت راست خود نگاه میکنند و در همان مسیر حرکت خود را آغاز میکنند . پس با این حساب اولین دیوار سمت راست فروشگاه از اهمیت بالایی بر خوردار است که اصطلاحا به آن دیوار قدرت گفته می شود . این دیوار یکی از مهمترین فضاهای کلیدی محسوب می شود که با یک برنامه ریزی و طراحی مناسب حتی می تواند از نمای بیرون یک دکوراسیون ویترین مغازه را در ذهن رهگذاران تداعی کند و آن ها را به سمت داخل بکشاند .

این بخش محل مناسبی برای عرضه ی کالاهایی است که در فصل یا بازه ی زمانی خاصی بسیار پر طرفدار هستند و باعث جذب مشتری ها می شوند . وجود یک بنر تبلیغاتی کوچک که از گرافیک بالایی برخوردار باشد و توضیحاتی در رابطه با این محصولات ارایه دهد می تواند یک ایده ی بسیار مناسب برای جذابیت این دیوار باشد .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/a11899561_455319954655379_76240979_n.jpg

ایجاد یک سرعت گیر

درست بعد از اینکه مشتریها از منطقه ی انتقال خارج می شوند لازم است تا از لحاظ روانی یک مکث در آنها ایجاد شود تا با کند شدن حرکت خریداران بتوانند محصولات بیشتری را مشاهده کنند این کار میتواند به این صورت اتفاق بیوفتد که اولین ردیف از محصولات به نوعی انتخاب بشوند که بتواند ذهن خریدار را درگیر کند و به این ترتیب از سرعت حرکت تا حدودی کاسته می شود حتی میتوان با قرار دادن یک شئ تزئینی بسیار زیبا این سرعت گیر را ایجاد کنید .

توجه داشته باشید که فروشگاهها میتوانند چندین دیوار برای نشان دادن قدرت داشته باشند و به این ترتیب نقاط مکث در فروشگاه بیشتر می شود اما دقت کنید تا این مراکز توجه نباید ذهن مشتری را از دیگر محصولات دور کند . پس تمامی بخش ها و دیوار های موجود در فروشگاه خود را بررسی کنید و سایر جداره های پر اهمیت را به درستی انتخاب کرده و روی آن مانور های تبلیغاتی و روانشناسی را انجام دهید .

مشتری های فروشگاه را زیر نظر بگیرید تا تشخیص دهید در کدام بخش ها بیشترین توقف را دارند چرا که از لحاظ روانشناسی ثابت شده است که چشم انسان به هر سمت که جلب شود پاها نیز به همان سمت حرکت میکند .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aadecor-bootik.jpg

قرار دادن لوازم دکوری در فروشگاه ها

توجه کنید که هدف اصلی در فروشگاه ها به فروش رساندن اجناس اصلی است و حتی اجرای دکوراسیون هم نباید شما را از این هدف دور کند پس لازم است تا از تمامی بخش های فروشگاه استفاده ی مفید و بهینه داشته باشید . به هیچ عنوان نباید برای قرار دادن لوازم دکوری و تزئینی فضای مفید برای محصولات اصلی اشغال شود و چیدمان قفسه های اصلی بهم بریزد توجه کنید که اگر زیبایی بیش از اندازه باشد ممکن است قفسه های اصلی دکوراتیو به نظر برسد و محصولات عرضه شده برای فروش چشم خریدار را به خود جلب نکند .

تردد مشتری ها و سرکولاسیون مسیر

در تحقیقات انجام شده پیرامون مشتریان و به خصوص بانوان در مدت زمانی که مشغول بررسی محصولات هستند و توقفی که در راهرو ها دارند موجب می شود تا سایر مشتری ها با مشکلاتی روبرو بشوند و حتی گاهی اوقات از خرید اجناس صرف نظر کنند به عبارت دیگر در این گونه موقعیت ها فردی که توقف کرده است مانعی برای دیگر خریداران ایجاد میکند .

برای حل کردن این مشکل دو راه وجود دارد :

  1. باید عرض راهروها به اندازه استاندارد تامین شود که فضای مناسب و کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد .
  2. در هنگام وقوع چنین مشکلاتی کارکنان می توانند خریداران را به محصولی در همان هوالی مشغول کنند تا مشکل رفع شود .

پیشخوان برای قسمت حسابداری و خروج

جایگذاری پیشخوان باید در محلی باشد تا مزاحمتی برای دیگر مشتری ها که مشغول خرید و بررسی اجناس هستند نداشته باشد . مواردی هستند که به شما توصیه میکنیم حتی المکان به آن ها توجه کنید :

  1. باید فضایی را در نظر گرفت تا بعد از اینکه مشتری ها محصولات را انتخاب میکنند بتوانند مدت زمان کوتاهی را در آن استراحت کنند و حتی المکان توصیه می شود که پذیرایی مختصری از آن ها به عمل بیاید .
  2. فضای استراحت باید به گونه ای باشد تا افراد بتوانند با اطمینان خاطر و امنیت کامل وسایل شخصی و کیف پول خود را در گوشه ای قرار دهند .
  3. برای قرار دادن میز کانتر در فروشگاه ها به هیچ عنوان نباید از قسمت جلوی فروشگاه استفاده کرد . مطابق با سیاست فروش موجود در برخی از فروشگاه ها ، این اعتقاد وجود دارد که باید شخصی در قسمت ورودی برای خوش آمد گویی به مشتری ها وجود داشته باشد این کار بسیار شایسته و تحسین برانگیز است اما این مورد را در نظر داشته باشید که در روزهای شلوغ و یا ایام عید که رفت و آمد زیادی در فروشگاه وجود دارد آیا این امکان برای شما وجود دارد ؟ پس بهتر است از ابتدا محل کانتر و پذیرش را به درستی انتخاب کرده و دیگر موارد لازم را مطابق با آن جایگذاری کنید .

لطفا بعد از مطالعه دقیق و کامل این مقاله یک بازدید از یکی از فروشگاه های بزرگ داشته باشید و موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید و قطعا با آنالیز کردن دکوراسیون داخلی فروشگاه مورد نظر موارد مشابه بسیاری را مشاهده خواهید کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای طراحی مغازه و فروشگاه خود با شماره های 09125754921 و یا 02144274146 تماس حاصل نمایید 

از پروژه های بازسازی ساختمان شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات