طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون لوکس ساختمان های اداری تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 21 شهریور 1400 در ساعت 11 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
امروزه یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در هر ساختمان برای بالا بردن ارزش آن ساختمان و جلب کردن توجه ها به آن ، علاوه بر طراحی نما ، طراحی داخلی آن است . این روزها دیگر توجه به طراحی داخلی صرفا در طراحی ویلا ، خانه و آپارتمان رخ نمی دهد ، بلکه در ساختمان های اداری و تجاری نیز برای طراحی داخلی اهمیت زیادی قائل می شوند . با توجه به سبکی که دکوراسیون داخلی یک ساختمان از آن پیروی می کند ، شما می توانید آن ساختمان را لوکس ، مدرن ، کلاسیک و یا مینیمال و ... بنامید و همان حس را از فضا نیز بگیرید . نتیجتا همانطور که ظاهر و نمای یک ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است ، طراحی داخلی و باطن ساختمان هم باید از اهمیت زیادی برخوردار باشد .

 

نکات تاثیر گذار در لوکس بودن یک دکوراسیون اداری

• توجه به رنگ استفاده شده در محیط و دکوراسیون

استفاده از طیف رنگی مشخص باعث ایجاد هارمونی میان تک تک عناصر استفاده شده در محیط و در نتیجه شیک تر دیده شدن فضا می شود . یا اینکه می توان از یک یا دو رنگ اصلی به عنوان زمینه و رنگ اصلی مبلمان و دیوارها استفاده نمود و از یک رنگ شاخص در یک سری فضاها و مبلمان هایلایت ایجاد کرد و نشانه ای بر جای گذاشت . 

• توجه به روشنایی و نورپردازی محیط 

نورپردازی فضا تاثیر مستقیمی در روحیه و میزان خستگی جسمی و روحی افراد دارد . هر چه در این امر دقت شود و از کارشناسان استفاده شود میزان مفید بودن عملکرد آن نیز بهبود خواهد یافت .
طراحی دکوراسیون لوکس ساختمان های اداری تجاری

• توجه به شکل و  استایل مبلمان و میز و صندلی ها

مبلمان یک اداره باید به گونه ای باشد که هم استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد تا به جسم کارکنان اداره آسیبی نرساند و میزان عمر انرژی افراد را بالا ببرد ، هم اگر هدف لوکس بودن فضاست ، بتواند با نوع طراحی خود این نیاز را بر طرف کند . از آنجایی که قسمت زیادی از فضای اداری را مبلمان آن اداره تشکیل می دهند ، شکل مبلمان و میز و صندلی ها در چگونگی و کیفیت دکوراسیون فضا تاثیر زیادی می گذارد .

• استفاده از گل و گیاه در محیط داخلی 

این روزها ایجاد شادابی و تازگی در هر محیطی حرف اول را می زند و از الویت های هر طراح و کارفرمایی است . از عمده کارهایی که میشود برای ایجاد شادابی در فضا انجام داد ، استفاده از گیاهان در طراحی داخلی فضاهاست ، که طراحی داخلی اداره هم از این قضیه مستثنا نیست .

• طراحی کف ، دیوار و سقف فضاها

استفاده از وسایل تزیینی در دیوار ها ، دادن متریال های خاص به کف ، دیوار و سقف و یا رنگ آمیزی و کشیدن طرح های خاص در این فضاها باعث شیک تر و خاص تر دیده شدن اداره می شود .
 

عناصر خاص در دکوراسیون اداری لوکس و شیک

• استفاده ی درست از پنجره ای با ویوی عالی

اگر پنجره ای با ویوی خوب به خصوص طبیعت دارید ، می توانید با مبلمان کردن و نشان دادن توجهی خاص به آن ، دفتر کار خود را از یک جای معمولی به جایی شیک تبدیل کنید .

• استفاده از آکواریوم و یا عناصر تزیینی شاخص

آکواریوم ، دیوار گل و گیاه و عناصر تزیینی شاخص ، باعث ایجاد فضایی برای توقف و تماشا در محیط کاریتان می شود ، که هم برای کارمندان دلچسب است هم برای مراجعه کنندگان .

• استفاده از پله ی گرد یا در کل توجه به طراحی پله

پله ها در ویلا ها و ساختمان های اداری نقش مهمی ایفا می کنند . با طراحی خاص پله و اهمیت ویژه به آن دادن باعث لوکس تر شدن فضا می شود و حس توجه به جزییات را به بیننده و مراجعه کننده القا می کند .
طراحی دکوراسیون لوکس ساختمان های اداری تجاری

• استفاده از پارتیشن بندی ها و قفسه ها 

این روزها استفاده از انواع پارتیشن ها برای جداسازی فضاها در اداره ها و سازمان ها ترند است . استفاده از قفسه ها نیز برای داشتن کتابخانه ، جای بایگانی اطلاعات و یا حتی به عنوان دکوری نیز امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است . 

• استفاده از مصالح خاص

این روزها دیگر سیمان و سفیدکاری به تنهایی و در همه جا جذابیتی ندارد . استفاده از مصالح و رنگ های خاص برای ایجاد تنوع در اروپا و سرتاسر دنیا ترند است و توجه خاصی به این عمل می شود . 

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا گفته شد ، با توجه به ترند روز دنیا و سبکی که تمام شرکت های برتر دنیا در پیش گرفته اند ، اگر می خواهید اولین قدم را به سمت بهتر کردن شرایط کاری کارمندانتان بردارید و وجهه ی شرکت خود را بهتر جلوه دهید ، همان اندازه که به طراحی نمای شرکتتان توجه می کنید ، به طراحی داخلی آن هم توجه کنید . برای این کار بهتر است از شرکت های معماری مانند شرکت معماری هیرادانا که در طراحی نما ، طراحی داخلی و بازسازی ساختمان از شرکت های برتر ایران است مشورت بگیرید و کار طراحی اداره تان را به آن بسپارید تا همه چیز اصولی و بهتر جلو رود . 
9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات