طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مدرن با الهام گرفتن از برترین ترند های دنیا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 دی 1400 در ساعت 12 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از چیزهایی که امروزه به آن باید توجه زیادی نشان داد ، دکوراسیون داخلی می باشد . انواع فضاها با توجه به میزان رفت و آمد و کاربری ای که دارا می باشند ، نیازمند توجه و داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا می باشد . از آنجایی که امروزه ظاهر هر چیزی روی مخاطب تاثیر گذاشته و افراد قضاوت اولیه را نسبت به کیفیت هر چیزی از روی ظاهر می کنند ، باید به آن توجه نشان داد . همانطور که گفتیم دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف با توجه به کاربری ای که دارند می تواند متفاوت باشد . برای مثال دکوراسیون داخلی یک بیمارستان نمی تواند مانند دکوراسیون داخلی یک شرکت معماری باشد و یا دکوراسیون داخلی یک کافی شاپ نمی تواند مانند دکوراسیون داخلی خانه باشد . در طراحی دکوراسیون همچنین می توان سبک های مختلفی را در سرتاسر دنیا مشاهده نمود که با توجه به کاربری ، شرایط موجود و سلیقه ی کارفرما یک سبک انتخاب شده و سپس در روند طراحی و اجرای دکوراسیون تمام نکات مربوط به آن سبک دخیل داده می شود .

 

نکات قابل توجه برای طراحی کافی شاپ :

  • توجه به مکان کافی شاپ

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون کافی شاپ اهمیت دارد ، این است که بدانیم اندازه و مساحت کلی کافی شاپ چقدر بوده ، چه فضاهایی وجودشان الزامی است و برای هر فضا چه مقدار مساحت می توان قائل شد .

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مدرن با الهام گرفتن از برترین ترند های دنیا

  • توجه به بودجه ی کافرما

حتی اگر بهترین طرح را هم یک معمار طراحی کند ، ولی کارفرما بودجه اجرا کردن آن را نداشته باشد ، هیچ فایده ای ندارد . به همین دلیل باید قبل از شروع طراحی بودجه ی کارفرما را در نظر گرفته و سپس طراحی را شروع کنید .

  • توجه به استانداردهای طراحی کافی شاپ

برای طراحی هر گونه فضایی نیازمند دانا بودن به استانداردهای فضایی فضای مورد نظر می باشد . با دانستن استانداردها می توان تمام جزییات و عناصر و فضاهای مختلف را به درست ترین و مناسب ترین شکل طراحی نمود . در این صورت رفاه مشتریان نیز بیشتر تامین خواهد گشت .

  • و ...

 

ترندهای روز دنیا در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • نورپردازی به صورت خلاقانه

یکی از نکاتی که در طرای کافی شاپ ها بسیار مورد اهمیت می باشد ، نورپردازی این فضا می باشد . بسیاری از کافی شاپ ها با توجه به سبکی که در دکوراسیون آن به کار رفته است ، استفاده از نور کم و خلق فضایی دنج و نیمه روشن را میطلبد و بسیاری از کافی شاپ ها نیز به نورپردازی ای نیازمند هستند که فضاها را کاملا دلباز و روشن جلوه دهد . نورپردازی ها در کافه ها اصولا باید به صورت خلاقانه باشد . چرا که می تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند . استفاده از لوسترهای مدرن با طراحی های خاص ، استفاده از چراغ هایی دست ساز و یا طرح های ترند دنیا و ... همگی باعث شیک تر و خاص تر دیده شدن فضای کافه شما خواهد شد .

  • استفاده از عناصر خاص تزیینی

استفاده از عناصر خاص برای تزیین و یا زیباتر کردن محیط کافه می تواند ایده ای ناب باشد . امروزه در سرتاسر دنیا کافی شاپ ها فقط معنی جایی که میز و صندلی داشته باشد و افراد ساعتی گذران وقت کنند ندارد . بلکه هر کافه بنا به کاسنپتی که دارد باید دارای عناصر خاص تزیینی نیز باشد . برای مثال ممکن است کافه ای با کانسپت سری فیلم های هری پاتر طراحی گردد ، در این صورت حتمی است که برای جذب بیشتر مشتریان باید از عناصر به یاد ماندنی این فیلم در فضای کافه استفاده شود تا فضا را زیباتر و جذاب تر جلوه دهد و افراد را به آنجا بکشاند .

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مدرن با الهام گرفتن از برترین ترند های دنیا

  • ایجاد فضایی برای مطالعه

امروزه در کافی شاپ ها فضاهایی مخصوص کارهای خاص را طراحی می کنند . برای مثال ممکن است در یک کافه فضایی را مشاهده نمایید که مخصوص بازی کردن است و یا یک فضایی طراحی شود که مخصوص گردهمایی و تماشای دسته جمعی شوی خاصی می باشد . اما میان تمام این فضاها ، فضایی برای مطالعه و استفاده از کتابخانه و کتاب ها در کافه ترندترین می باشد . از آنجایی که بسیاری از افراد کافی شاپ ها را برای انجام فعالیت ها و مطالعه بر می گزینند نیز می تواند استفاده از کتاب و کتابخانه انتخابی درست باشد . اصولا این گونه عناصر حس دنج بودن و صمیمیتی که کافه نیاز دارد را به آن می دهد و به همین دلیل باعث محبوبیت میان افراد می گردد .

  • طراحی فضایی مخصوص بازی

یکی از کارهایی که می تواند افراد را به رفتن به یک کافی شاپ و ماندنشان در آنجا و به طور کلی جذب مشتری کمک می کند ، استفاده از عناصر بازی و طراحی فضایی برای آن است . بازی های فکری ، فوتبال دستی و یا بازی های دسته جمعی می تواند گزینه ی مناسبی برای کافه ها باشد و به همین دلیل در طراحان طراحی دکوراسیون کافی شاپ ها امروزه به طراحی فضایی برای بازی روی آورده اند که نتیجه ی بسیار مثبتی نیز داشته است .

  • استفاده از گیاهان در فضا

گیاهان به طور کلی دارای یک  انرژی مثبتی می باشند که در هر کجا و هر فضایی از آن ها استفاده شود ، باعث القای حس مثبت به آن فضا می شوند که کافی شاپ ها هم از این قضیه مستثنا نمی باشند . برای طراحی دکوراسیون بعضی کافی شاپ ها طبق سلیقه ی کارفرما ، طراحان دست به طراحی فضایی برای نگهداری گل و یاه و یا حتی استفاده از گل و گیاه در جای جای کافه ها می زنند . این گونه کافی شاپ ها اغلب دارای روشنایی و نور زیادی می باشند و در تلاش برای القای حس سرزندگی و نشاط به مشتریان و مخاطبین خود می باشند .

  • استفاده از متریال های طبیعی

استفاده از متریال های طبیعی مانند چوب برای میز و صندلی ها و دکوراسیون و پوشش سطوح و کف در کافی شاپ ها این روزا بسیار ترند می باشند . چوب به دلیل طبیعی بودن و گرما و بافت خاصی که دارد می تواند در عناصر مختلف استفاده شود و به فضا حس صمیمیت و دنج بودن را القا کند . همچنین چوب را می توان در انواع اشکال و رنگ ها در بازار یافت به همین دلیل می توان طرح های متنوع زیادی را به وسیله ی آن به اجرا در آورد .

  • و ...

 طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مدرن با الهام گرفتن از برترین ترند های دنیا

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه نمودید ، دکوراسیون داخلی به طور کلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . از گذشته تا به امروز سبک های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی پدید آمده اند که از جمله ی آن ها می توان به سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک روستیک ، سبک مینیمال ، سبک شرقی و ... اشاره نمود . هر یک از این سبک ها دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی می باشند که برای رسیدن به این سبک در نتیجه ی نهایی باید در تمامی مراحل طراحی دکوراسیون این ویژگی ها را دخیل نمود . کافی شاپ یکی از عمده فضاهایی می باشد که امروزه بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است و یکی از ویژگی هایی که می تواند باعث جذب مشتری برای آن شود ، داشتن طراحی دکوراسیون داخلی منحصر به فرد و خاص می باشد . برای داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و شیک و کاربردی برای فضای موردنظر خود باید با متخصصین این زمینه مشورت کرده و پروژه را به آن ها بسپارید . شرکت معماری هیرادانا را می توان یکی از برترین شکرت های ایرانی در زمینه هی مختلف معماری دانست که کارنامه ای پربار از فعالیت های مختلف مانند طراحی دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری ، بازسازی ساختمان ، طراحی ویلا ، طراحی نما و ... را دارا می باشد . با تکیه بر تجربه و دانش مهندسان و طراحان این شرکت شما میتوانید کار خود را به آن ها سپرده و از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات