طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 بهمن 1399 در ساعت 11 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در طراحی داخلی مطب پزشکی عملکرد فضایی ، ارتباط و دسترسی ها از مهم ترین عواملی هستند که یک طراح حتما باید بتواند با طراحی هوشمندانه خود ، پلان عملکرد و دسترسی ها را به سرانجام برساند .

در دکوراسیون مطب ها ، صرفا فقط جنبه فیزیکی طراحی داخلی مد نظر نیست .

در مجتمع های درمانی ، بازسازی و طراحی فضا باید حتما به گونه ای باشد که شخص مراجعه کننده احساس آرامش و امنیت کند . به همین دلیل است که یک طراح داخلی که بصورت تخصصی بر روی دکوراسیون یک مطب و یا هر نوع فضای پزشکی دیگری می خواهد کار کند باید روانشناسی احجام ، روانشناسی اجسام و همچنین روانشناسی رنگ ها را نیز به خوبی بلد باشد تا بتواند به راحتی فضای مجتمع خدماتی پزشکی را به فضایی راحت و آرامش دهنده برای بیماران و همچنین همراهان آنها تبدیل کند .

  • پذیرش

    طراحی دکوراسیون داخلی مطب

بهتراست که فضای پذیرش مطب در جایگاهی طراحی شود که پرسنل بتوانند کنترل و دید مناسبی بر روی سالن انتظار ، رفت آمد ها و درب ورودی و خروجی داشته باشند .

طراحی پیشخوان پذیرش نیز با توجه به کاربری مطب  و نوع خدمات مطب به طور انحصاری طراحی شود .

کانتر پذیرش علاوه بر ظاهر و رنگ مناسب باید استانداردهای لازم را نیز  داشته باشد و به عنوان مثال ، فضایی برای رفت آمد پرسنل ، ارتفاع کانتر ، محلی برای یادداشت کردن و پر کردن فرم های مربوطه و.... از جمله استاندارد های لازم برای طراحی کانتر میباشد .

 

  • سالن انتظار

    طراحی دکوراسیون داخلی مطب

میتوان گفت اولین مکانی که توجه بیماران و همراهانشان را جلب میکند سالن انتظار مطب می‌باشد .

وابسته به نوع خدماتی که مطب ارائه میدهد سالن انتظار باید طراحی متفاوتی داشته باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

به عنوان مثال مطبی که برای کودکان است باید از رنگ آمیزی شاد تری استفاده شود و از طیف نوری جذب کننده ای استفاده شود در مقایسه  با مطبی که برای سالمندان طراحی شده است ، مطب ارائه دهنده خدمات برای سالمندان می بایست سالن انتظاری با طیف رنگی آرامش دهنده و رنگ های سرد و همچنین مبلمان راحت برای مراجعه کنندگان عزیز باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

  • اتاق معاینه

    طراحی دکوراسیون داخلی مطب

با توجه به خدماتی که اتاق معاینه مطب برای بیماران ارائه می کند و وابسته به طیف مراجعینی که دارد باید طراحی ها نیز متفاوت باشد .

به عنوان مثال اگر اتاق برای مشاوره و روان درمانی میباشد ، باید فضایی گرم ، مبلمان راحت ، استفاده از ابزار دکورهای طبیعی و نزدیک به طبیعت ، رنگ های گرم و سیستم تهویه مطبوع مناسبی داشته باشد .

اگر اتاق معاینه ، دارای قسمت های مختلفی برای معاینه بیمار می باشد باید با دیوارهای کاذب که عایق بندی شده است از یکدیگر جدا شوند و نورپردازی های متفاوتی با یکدیگر داشته باشند .

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

 

 

 

 

 

 

4 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
anita : fogholadasss
1 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
1 0
ممنون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات