طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی چه اهمیتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 مرداد 1400 در ساعت 18 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در اجرای یک پروژه ، طراحی دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد ، بنابراین زیبایی ظاهری و ایجاد حس آرامش در فضای خانه بستگی به میزان رعایت اصول و مقدار زمانی دارد که برای دکوراسیون داخلی صرف می شود .

برای طراحی دکوراسیون داخلی نکاتی ساده اما کاربردی می تواند در پایان کار نتیجه بسیار مطلوبی را برای شما به ارمغان آورد .

اگر دکوراسیون داخلی خانه به درستی و اصولی اجرا شود نمای داخلی منزل شما زیباتر و دلنشین تر خواهد شد .

دکوراسیون و چیدمان قسمت هایی نظیر پذیرایی ، آشپزخانه و اتاق خواب ها در خانه بسیار حائز اهمیت است ، بنابراین در طراحی داخلی این قسمت ها باید دقت لازم داشت تا زیبایی فضای خانه دو چندان شود . اما یکی دیگر از بخش های مهم در طراحی داخلی سرویس های بهداشتی هستند که متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که توجه چندانی به طراحی این بخش نمی شود . اما برای زیبایی کلی منزل به این قسمت نیز باید اهمیت داد .

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی چه اهمیتی دارد ؟

برای زیبایی بیشتر سرویس بهداشتی باید به مواردی همچون رنگ پس زمینه ، اکسسوری ها ، کابینت روشویی ، آینه و شیرآلات اهمیت دهید .

در ادامه این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا نکاتی را درباره طراحی سرویس بهداشتی برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید ؛

  • چرا طراحی سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است ؟

یکی از قسمت هایی که شاید کمتر از بقیه فضاها به آن اهمیت داده شود سرویس های بهداشتی می باشد با این وجود که شاید مهمان ها به اتاق خواب ها و آشپزخانه نروند ، اما امکان اینکه دستشویی خانه را ببینند ، بسیار زیاد است . بنابراین باید به اکسسوری و لوازم بکار برده و همچنین طراحی سرویس بهداشتی توجه زیادی کرد .

  • عناصر و وسایل سرویس بهداشتی و ترکیب بندی مناسب آن ها

در یک فضای بهداشتی هر یک از المان هایی که در نظر گرفته می شوند ، باید با دیگر المان ها در تناسب باشند . به عنوان مثال اگر از کاسه روشویی مستطیل یا مربع شکل به کار می برید ، باید از شیر آلاتی که زوایای تیز دارند و مربع شکل هستند استفاده کنید و یا اگر برای سرویس های بهداشتی از کاسه روشویی های روکار بیضی شکل استفاده می کنید ، بهتر است از شیرآلات منحنی شکلی که زوایای تیزی ندارند و دارای زوایای منحنی هستند استفاده کنید تا در فضا ترکیب بندی مناسب ایجاد کنید .

 برای ایجاد فضایی با ترکیب بندی مناسب باید به تمام جزئیات توجه داشته باشید به عنوان مثال اگر یک الگو یا طرح خاصی بر روی کابینت روشویی شما وجود دارد شما می توانید از سایر وسایل که دارای این طرح و الگو هستند استفاده کنید .

اگر در طراحی از کابینت روشویی سبک مدرن استفاده می‌ کنید باید از آینه ، اکسسوری و سایر وسایل این سبک استفاده کنید .

  • چیدمان

چیدمان دومین شاخصه اصلی دکوراسیون سرویس بهداشتی است ، چیدمان لوازمی نظیر شیرآلات ، سرویس فرنگی یا ایرانی ، آینه و کابینت و لوازم تزئینی مانند قرار دادن حوله ها و استفاده از شمع های کوچک زیبا و اکسسوری های سبک طراحی از مواردی هستند که برای داشتن یک دیزاین زیبا باید به آنها توجه داشته باشید .

آینه باید در زاویه ای قرار بگیرد که هنگام شست و شوی دست و صورت دقیقا در روبروی شما قرار بگیرد .

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی چه اهمیتی دارد ؟

کابینت روشویی را نیز باید در ابعاد و اندازه ای خریداری نمایید که تمام وسایل بهداشتی شما به راحتی در آن جای گیرد اگر وسایل را در بیرون از کابینت قرار دهید باعث می شود که فضای سرویس بهداشتی شما نامرتب و شلوغ دیده شود .

از اکسسوری های جذاب و یا حتی شمع های کوچک زیبا می توانید در اطراف کابینت روشویی خود استفاده کنید .

  • کابینت روشویی

کابینت روشویی یکی از اصلی ترین وسایل در سرویس بهداشتی محسوب می شود ، کابینت متناسب با سبک طراحی سرویس بهداشتی انتخاب می شود . به عنوان مثال اگر سبک سرویس بهداشتی شما کلاسیک می باشد باید از کابینت های طرح دار و زیبایی این سبک استفاده کنید و یا اگر سبک طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک است کابینت های جادار ، ساده و زیبای این سبک مناسب فضای‌ سرویس بهداشتی منزل شما میباشد .

همان طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم برای نظم بخشیدن به فضای سرویس بهداشتی در انتخاب کابینت روشویی باید دقت لازم را داشته باشید ، زیرا در داخل کابینت ها می توانید وسایلی نظیر ابزار ها ، مواد شوينده و ... قرار دهید تا فضای دستشویی شلوغ و بهم ریخته نشود .

به دلیل اینکه فضای سرویس بهداشتی مرطوب می‌ باشد ، برای حفظ استحکام وسایل و پیشگیری از هزینه های اضافی در آینده توصیه می شود از کابینت های ضد آب در سرویس های بهداشتی استفاده کنید .

  • انتخاب سبک

انتخاب سبک فضاهای بهداشتی بستگی به سبک طراحی منزل شما دارد . در واقع برای طراحی سرویس بهداشتی باید از همان سبکی استفاده کنید که طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما از آن پیروی می‌ کند .

در حقیقت تمام مواردی که از ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم مانند انتخاب رنگ ، انتخاب وسایل و ... بستگی به انتخاب سبک طراحی شما دارد .

سبک های زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد . اما به طور کلی از محبوب ترین و پرکاربردترین آنان می توان به سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن اشاره کرد .

  • استفاده از سبک مدرن

ترکیب رنگ در سرویس های بهداشتی به سبک مدرن از طیف کمتری برخوردار است و این باعث می شود که فضا ساده  تر و زیبا تر به نظر آید .

عناصر بکار برده در این سبک برای سرویس بهداشتی مانند روشویی ،  شیرآلات ، جکوزی و وان از طرح های ساده استفاده می شوند .

در سرویس بهداشتی مدرن برای رنگ سرامیک و کاشی ها اغلب از طیف های روشن رنگ آبی ، صورتی ، کرم ، سفید و … استفاده می شود .

البته از دیگر رنگ ها نیز مانند رنگ مشکی ، طوسی ، قهوه ای و … میتوانید در طراحی سرویس بهداشتی سبک مدرن خود استفاده کنید . اما به طور کلی رنگ های ملایم به دلیل ایجاد حس آرامش در فضای سرویس های بهداشتی به خصوص در قسمتی که وان در آن قرار گرفته است پرکاربردتر می‌ باشد .

سبک کلاسیک سبکی لوکس و مجلل می باشد این سبک دارای ظاهری بسیار زیبا همراه با جزئیات پیچیده است .

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی چه اهمیتی دارد ؟

از رایج ترین مواردی که در طراحی سرویس های بهداشتی به سبک دکوراسیون کلاسیک می توان به آن اشاره کرد و مورد توجه شرکت دکوراسیون ها میباشد ، استفاده از طرح های زیبا و پیچیده در طراحی ، استفاده از شیرآلات لوکس طلایی و رزگلد و کاسه روشویی با طرح های زیبا است .

از رنگ های پرکاربرد در این سبک می توان به رنگ های طلایی ، رزگلد ، بژ ، کرم ، آبی و … اشاره کرد .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات