طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت باید چگونه باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 اسفند 1400 در ساعت 11 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شغل وکالت را می توان یکی از جمله شغل هایی دانست که هم در کشور ما و هم در سرتاسر دنیا دارای یک جلوه ی خاصی می باشد و می توان گفت از شغل ها و رشته های بسیار پر طرفدار و شیک در دنیا محسوب می شود . به همین دلیل می توان گفت اغلب وکلا به ظاهر خود و دفترشان اهمیت زیادی می دهند و برای مراجعه کنندگان نیز این قضیه دارای اهمیت زیادی می باشد . به طوری که هر چقدر دکوراسیون و طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت یک وکیل دارای ظاهری شیک تر باشد آن را در دید مراجعه کنندگان حرفه ای تر جلوه می دهد . همچنین این فضا نوعی فضایی خاص برای جلب اعتماد مراجعه کنندگان محسوب می شود و برای اینکه این کار بهتر صورت بگیرد باید به یکسری نکات و قوانین و شرایط راجع به چگونگی دفاتر وکالت آگاه بود و آن ها را در روند طراحی داخلی این دفتر دخیل نمود تا نتیجه ی حاصله نتیجه ای رضایت بخش هم برای کارفرما و هم برای مراجعه کنندگان باشد .

نکات مهم در طراحی داخلی دفتر وکالت :

  • توجه به جدا نمودن فضاهای مختلف

یکی از نکاتی که در دفاتری مانند دفتر وکالت حائز اهمیت است ، بالا بودن ارزش پرونده های افراد مراجعه کننده می باشد . این اسناد و مدارک باید به صورت کاملا مطمئن و دقیق دسته بندی شده و در دسترس هر کسی نباشد . از طرفی حریم ها نیز در این فضا دارای اهمیت می باشد . به همین دلیل باید تمامی فضاها از فضای انتظار گرفته تا فضای بایگانی و آبدارخانه و اتاق مدیریت و منشی و ... از یکدیگر مجزا بوده و به صورت جداگانه ای طراحی و دکوراسیون بشوند . این کار سبب می شود که اعتماد افراد به شما جلب شده و مطمئن از آن که اطلاعات آن ها پیش شما به امانت می ماند می توانند به شما با اطمینان بیشتری مراجعه کنند .

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت

  • چیدمان وسایل به صورتی که فضا خالی به نظر نیاید

یکی دیگر از نکات مهمی که در فضاهایی مانند دفتر وکالت مهم است این است که چیدمان وسایل در فضاهای مختلف مخصوصا اتاق مشاوره به گونه ای باشد که فضا خالی و کسالت بار به نظر نرسد . از آنجایی که این دفتر به انرژی ای نیاز دارد که باعث اعتماد افراد و در عین حال ایجاد ارتباط درست آن ها با وکیل خود می شود ، بهتر است که چیدمان آن به گونه ای باشد که این حس را نیز به مخاطبین القا کند .

  • استفاده از میزهایی دارای کشو و قفسه

برای دفاتری که کوچک می باشند بهتر است که از میزهایی که دارای قفسه و کشو می باشند بیشتر استفاده نمایند . در این صورت می توانند فضای لازم برای ذخیره مدارک و اطلاعات را به دست بیاورند . همچنین می توان از قفسه هایی روی دیوارها نیز استفاده نمود تا از فضا حداکثر استفاده بشود . نکته ای که مهم است این است که در انجام هیچکدام از این کارها نباید اغراق صورت بگیرد .

  • استفاده از رنگ های شیک و گرم برای فضا

همانطور که گفتیم حس اعتماد و راحتی مهمترین چیزی است که در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت باید در نظر گرفت . همچنین از آنجایی که یکی از تاثیرگذارترین نکات در حس و حال یک فضا رنگ فضا می باشد باید از رنگی مناسب برای سطوح مختلف و عناصر موجود در این دفتر استفاده نمود . رنگ های پس زمینه ی خنثی و عناصری با رنگ های گرم و ساده می توانند به خوبی باعث حس اعتماد در مخاطبین و افراد بشوند . همچنین دفاتری که دارای مساحت کوچکی می باشد را به وسیله ی رنگ روشن می توان بزرگتر جلوه داد . به هر حال نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که به هیچ وجه در دکوراسیون داخلی دفتر وکالت نباید از رنگ های تند و تیز استفاده نمود چرا که باعث ایجا اضطراب در افراد می شود .

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت

  • عایق بودن اتاق مشاوره

اطلاعاتی که در میان وکیل و کسی که برای مشاوره یا انجام کاری حقوقی آمده است ، کاملا سری می باشد و به هیچ عنوان نباید بدون اجازه ی طرفین این اطلاعات به بیرون درز کند . به همین علت بهتر است که اتاق مشاوره عایق در برابر صدا باشد . این می تواند یک مزیت برای دفتر حقوقی باشد چرا که در این صورت اعتماد این افراد بیشتر جلب شده و روند کار بهتر طی می شود .

  • استفاده از مصالح نوین و شیک

به هر صورت این نکته که دفتر حقوقی زیادی با وکیل های حاذق وجود دارد را نمی توان انکار نمود . اما افراد امروزه به طور ناخوداگاه علاوه بر مهارت ، وضع و ظاهر دفتر و محیط کار وکیل نیز را بررسی نموده و روی قضاوت نهایی آن ها نسبت به آن وکیل تاثیر می گذارد . به همین دلیل بهتر است که از مصالح به روز دنیا برای دکوراسیون داخلی فضای خود استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید .

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت

  • توجه به میزان نور فضا

نور را همانطور که می دانید در معماری و طراحی داخلی تمام فضاها باید مقدم شمرد و اهمیت ویژه ای به آن داد . حال در فضایی مانند دفتر وکالت که به خودی خود دارای شرایط ویژه ای نیز می باشد بیشتر باید به چگونگی ورود آن به فضا و میزان آن دقت شود . نور طبیعی به دلیل خاصیت هایی که دارد هم به فضا زیبایی می بخشد و هم می تواند انرژی ای گرم و مثبت را در فضا پخش کند . نورهای مصنوعی ای نیز دارای مزیت هایی هستند . نور مصنوعی علاوه بر روشن کردن محیط اگر از به وسیله چراغ ها و لوسترهای خاص تابیده شود باعث شیک تر شدن محیط نیز می شود .

  • طراحی مناسب اتاق انتظار

اتاق انتظار نیز یکی از مهمترین بخش های دفتر وکالت می باشد . این فضا فضایی است که علاوه بر میز و صندلی منشی دارای صندلی هایی برای منتظر ماندن مراجعه کنندگان می باشد . مهم است که صندلی هایی که دراین محیط استفاده می شود بسیار راحت بوده و در عین راحتی شیک باشد . همچنین این فضا نباید به صورت بسته و خیلی شلوغ طراحی شود . چند صندلی یا مبلمان برای آن کافی است . بهتر است از عناصری مانند آب سردکن و ... نیز در فضا استفاده شود تا رفاه افراد تامین شود .

  • استفاده از گیاهان در فضاهای مختلف به ویژه اتاق مشاوره و اتاق انتظار

گیاهان را می توان یکی از عناصری دانست که به دلیل ویژگی های ذاتی ای که دارند در هر فضایی قرار بگیرند باعث حس نشاط و زندگی در آن می شوند . امروزه استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی بسیار رواج یافته است . در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت نیز می توان برای بخشیدن روحی تازه و حتی شیک تر کردن محیط از گیاهانی خاص استفاده نمود . باید توجه داشت که شکل گلدان ها نیز می تواند تاثیر زیادی روی چگونگی تاثیر آن بر زیبایی محیط و در نتیجه در دید افراد مراجعه کننده داشته باشد . از گیاهان می توان در اتاق انتظار در نزدیکی پنجره و یا در اتاق مشاوره در پشت یا اطراف میز وکیل استفاده نمود . ترکیب رنگی سبز گیاهان با رنگ های گرم موجود می تواند تاثیر فوق العاده ای روی جلوه بصری محیط بگذارد .

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت

کلام آخر

دفتر وکالت همانطور که گفتیم از جمله فضاهایی می باشد که به یک طراحی دکوراسیون داخلی ایده ال و بسیار شیک نیاز دارد تا آن تاثیر و آن اولیه ی لازم را روی مراجعه کنندگان بذارد . شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا می تواند در انواع سبک ها و کانسپت ها دکوراسیون اداری و دکوراسیون مطب و دکوراسیون دفتر وکالت و ... را به خوبی انجام دهد . شما می توانید با ایجاد ارتباط با این شرکت پروژه ی خود را مطرح کرده و بسیار سریع از خدمات آن توسط برترین مهندسان بهره ببرید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات