طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 7 بهمن 1400 در ساعت 11 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
سبک های گوناگونی به منظور طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که می توان با توجه به کاربری هر فضا اقدام به انتخاب کرد . هر یک از این سبک ها دارای یک سری ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشند . خوب است بدانید که این ویژگی ها تاثیر بسیار زیادی در هزینه ها نیز خواهد داشت . 
از میان سبک های موجود در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز و محترم را با دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان و ویژگی های این سبک آشنا کنیم . 

سبک یونانی چیست و طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس آن دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟

آثار معماری یونان باستان را می توان جزو یکی از کهن ترین و البته جذاب ترین ها در این زمینه در نظر داشت . بررسی به جزئیات یکی از ویژگی های اساسی این سبک از معماری می باشد . 
سبک یونانی پیشینه ای بسیار طولانی دارد و تا این زمان توانسته طرفداران بسیار زیادی داشته باشد .
حال که اندکی با این سبک آشنا شده اید به بررسی نکاتی در خصوص آن نیز خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی 

این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی را می توان تا حدودی لوکس و تجملاتی نیز در نظر داشت از این روی اگر طرفدار سبک هایی چون کلاسیک و یا رومی هستید ، ما به شما سبک یونانی را نیز پیشنهاد می کنیم . 
استفاده از آیتم هایی چون سنگ در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی بسیار رواج دارد . از میان سنگ های موجود ، مرمر بیشترین کاربرد و استفاده را در این زمینه دارد .
شما می توانید از سنگ در هر جایی از فضا نظیر کف پوش ، آشپزخانه و یا غیره استفاده کنید.

عناصر طبیعی

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم  ، استفاده از سنگ در این سبک از دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار فراوانی دارد . به دنبال آن شما می توانید استفاده از آیتمی چون چوب را در سبک یونانی شاهد باشید .
می توان به صورت ترکیبی از آیتم چوب و سنگ در فضا استفاده کرد تا ظاهر بسیار خاص و زیبایی در محیط فراهم شود .
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

طول سقف

یکی دیگر از ویژگی های این سبک حس لوکس و آزاد بودن است از این روی لازم است به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ، طول سقف ها به بلند ترین حد ممکن خود برسد . 
بلند بودن سقف ظاهر بسیار زیبایی برای منزل فراهم خواهد کرد . این ویژگی باعث شده تا بتوان از این سبک از معماری در فضا با متراژ بالا استفاده کرد . 

ستون 

در یونان باستان استفاده از ستون بسیار رواج داشته است این ویژگی را می توان یک اشتراک میان سبک رومی و یونانی نیز در نظر داشت . 
بهتر است این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی در خانه با متراژ بالا پیاده شود تا بتوان از یک یا چند ستون در خانه استفاده کرد .

گچ بری

برای تزئین دیوار و سقف می توان از گچ بری استفاده کرد . به یاد داشته باشید که می توانید به صورت محدود برای تزئین دیوارها از آیتم هایی چون چوب نیز استفاده کنید . 
دیوار ساده و مینیمال در دکوراسیون داخلی به سبک یونانی هیچ معنایی ندارد . 
شما می توانید گچ بری ها را به رنگ هایی چون طلایی و یا نقره ای نیز در بیاورید . 

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی یونانی 

استفاده از رنگ های طبیعی چون لیمویی و یا کرم در این سبک بسیار رایج است . لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید ب منظور خارج کردن محیط از حالت یکنواختی به صورت محدود از رنگ هایی چون طلایی و یا نقره ای نیز استفاده کنید .

مبلمان 

شما می توانید از مبلمان چوبی با ابعاد بزرگ در این سبک استفاده کنید . بهتر است روکش مبلمان از جنس چرم باشد تا ظاهر بسیار زیباتری برای محیط فراهم سازد .

اکسسوری 

استفاده از مجسمه در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی بسیار رایج می باشد . شما می توانید از مجسمه با رنگ های طلایی و یا نقره ای به این منظور استفاده کنید . 
هم چنین به کار بردن آیتم های قدیمی چون ظروف میز می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای محسوب شود . 
شما می توانید در صورت نیاز از گلدان و یا گیاهان طبیعی نیز در محیط منزل خود استفاده کنید . 

نورپردازی

با توجه به بلند بودن سقف شما می توانید از لوسترهای بزرگ به این منظور استفاده کنید . هم چنین به کار بردن چراغ های تزئینی فانتزی نیز گزینه ی مناسبی به این منظور می باشد .
بهتر است لوستر و یا چراغ ها به رنگ های لیمویی و یا کرم باشد تا ظاهر بسیار زیباتری برای محیط فراهم آورد .

پرده و پارچه 

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم بهتر است این سبک از دکوراسیون داخلی را در فضا با متراژ بالا پیاده سازید .
شما می توانید به منظور پوشاندن پنجره های بلند و یا قدی از پارچه های مخمل با رنگ هایی چون قرمز استفاده کنید . با این کار محیط از حالت یکنواختی نیز خارج خواهد شد و ظاهر بسیار زیبایی پدید خواهد آمد . 

آینه و تابلوی نقاشی 

یکی دیگر از اکسسوری هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید ، آینه های قدی در ابعاد بسیار بزرگ می باشد .
این اکسسوری به لوکس تر شدن فضای منزل کمک شایانی خواهد کرد .
شما می توانید از تابلوی نقاشی با موضوعات یونان باستان نیز به این منظور استفاده کنید . به یاد داشته باشید که بزرگ بودن ابعاد تابلوهای نقاشی نیز می تواند ظاهر زیباتری ایجاد کند .

قوس

در دکوراسیون داخلی به سبک یونانی شما می توانید در بخش هایی از منزل شاهد قوس باشید . این ویژگی فضا را از حالت یکنواختی خارج کرده و ظاهر بسیار خاص و منحصر به فردی را ایجاد خواهد کرد .

مجسمه در ابعاد بزرگ 

در صورت بالا بودن متراژ فضا شما می توانید در مرکز بنا یک مجسمه با ابعاد بسیار بزرگ نیز نصب کنید تا فضای مورد نظر شما هر چه بیشتر به سبک یونانی نزدیک شود . 
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . این سبک از دکوراسیون داخلی بسیار لوکس بوده از این روی پیشنهاد می کنیم در فضا با متراژ بالا و یا طراحی ویلا از آن استفاده کنید .
شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی دکوراسیون داخلی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما عزیزان به جهت پیاده سازی سبک مورد نظر شما باشد . 
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این شرکت مراجعه کنید . 
9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات