طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 بهمن 1400 در ساعت 11 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . شرکت های معماری بر اساس سلیقه ی افراد اقدام به انتخاب و تعیین سبک دکوراسیون داخلی یک بنا خواهند کرد .

از میان سبک های موجود ، برخی از سبک ها بسیار خاص و جذاب هستند . برای مثال سبک ژاپنی از جذابیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل قابل استفاده می باشد و جزو ترند های جهانی نیز محسوب می شود .

سبک ژاپنی چیست ؟

سبک ژاپنی تا حد زیادی از مذهب بودا الهام گرفته است . این سبک از دکوراسیون داخلی یک آرامش و امنیت خاصی را به محیط می بخشد که این امر باعث شده افراد زیادی دکوراسیون داخلی منزل خود را از آن الهام بگیرند .

می توان رگه هایی از فرهنگ و تاریخچه ی ژاپن را نیز در این سبک از دکوراسیون داخلی نیز مشاهده کرد .

سبک ژاپنی بر سه پایه ی عشق ، آرامش ، تعادل و نظم پایبند است . این سه عامل باعث بوجود آمدن فضایی منحصر به فرد و جذاب می شود .

درهای کشویی

در بسیاری از فیلم های ساخت کشور ژاپن می توان شاهد درهای کشویی از جنس چوب بود . این در ها شوجی نامیده می شود .

جالب است بدانید که استفاده از شوجی در خانه با متراژ های پایین می تواند بسیار انتخاب هوشمندانه ای باشد . زیرا تا حد زیادی در فضا صرفه جویی خواهد شد .

شوجی را می توان به نوعی یک پارتیشن نیز در نظر داشت . زیرا نقش بسیار اساسی در تقسیم سازی فضا نیز ایفا می کند .

شوجی به صورت ریلی حرکت می کند و معمولا قاب آن از جنس چوب می باشد .

خوب است بدانید که این سبک از درب ، مانع از ورود نور خورشید نخواهد شد . از این روی می توان به کمک آن نور محیط را نیز تامین کرد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی چیست ؟

عناصر طبیعی چه نقشی در طراحی دکوراسیون داخلی ژاپنی دارند ؟

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، یکی از سه عنصری که سبک ژاپنی به آن پایبند می باشد ، آرامش است .

استفاده از عناصر طبیعی نظیر گیاهان ، سنگ و یا چوب نیز می تواند تا حد زیادی آرامش محیط را تامین کند .

شما می توانید از گیاهانی چون بامبو ، ارکیده در محیط منزل استفاده کنید . در این صورت تا حد زیادی به سبک ژاپنی نزدیک خواهید شد .

سعی کنید از گیاهان سبز رنگ به این منظور استفاده کنید ، به کار بردن گیاهان و گل های رنگارنگ چندان متداول نمی باشد .

پنجره های قدی و بزرگ

استفاده از نور طبیعی خورشید در دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد از این روی به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به کار بردن پنجره های قدی بسیار رایج می باشد .

در یک خانه به سبک ژاپنی می توان در هر جایی از آن شاهد پنجره های قدی و بلند بود . این پنجره ها با ورود نور خورشید در منزل آرامش بسیار زیادی با خود به همراه خواهد داشت .

اکسسوری و وسایل تزئینی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

قطعا تا به حال مجسمه و آیتم های تزئینی ژاپنی را مشاهده کرده اید . این آیتم ها علاوه بر داشتن ظاهری جذاب و زیبا ، کاربرد بسیار فراوانی در دکوراسیون داخلی ژاپنی دارند .

می توان از آیتم هایی چون عود و یا شمع نیز به این منظور استفاده کرد . شمع و عود تاثیر بسیار زیادی در ایجاد آرامش محیط خواهد داشت .

مبلمان در سبک ژاپنی به چه نوعی می باشد ؟

مبلمان در سبک ژاپنی با دیگر سبک های دکوراسیون داخلی متفاوت خواهد بود . در این سبک معمولا مبلمان ارتفاع بسیار کمی خواهند داشت و بسیار به زمین نزدیک خواهد بود . می توان شاهد حضور یک آیتم دیگر مانند پشتی های سنتی ایرانی نیز در این سبک بود .

معمولا میان این مبلمان کم ارتفاع ، یک میز نیز قرار می گیرد که بر روی آن تجهیزات سرو چای چیده می شود .

سبک ژاپنی و عناصر شرقی و آسیایی

می توان تا حد زیادی استفاده از عناصر آسیایی و شرقی را نیز در این سبک شاهد بود . از این روی می توان رگه هایی از سبک های ایرانی نیز در این سبک مشاهده نمود .

سبک ژاپنی تا چه اندازه مینیمال است ؟

جالب است بدانید که می توان اشتراکات بسیار زیادی میان سبک مینیمال و سبک ژاپنی یافت . شلوغی و هرج و مرج در سبک ژاپنی هیچ جایی ندارد . بنابراین تا حد امکان سعی کنید به سمت مینیمال بودن حرکت کنید .

اهمیت آب در سبک ژاپنی

آب نیز یکی دیگر از عناصر آرامش بخش طبیعت می باشد . لمس کردن و شنیدن صدای آب می تواند بسیاری از انرژی های منفی را دور سازد . در سبک ژاپنی استفاده از وان آب نیز بسیار رایج می باشد . با افزودن یک وان در دکوراسیون داخلی می توانید از انرژی مثبت آب استفاده کنید و انرژی های منفی روزمره را از خود دور کنید .

رنگ های مورد استفاده در سبک ژاپنی از چه نوعی است ؟

استفاده از رنگ هایی که از طبیعت الهام می گیرد در سبک ژاپنی اهمیت بسیار ویژه ای دارد . برای مثال می توان به رنگ های کرم ، سبز ، سفید و ... اشاره کرد . شما عزیزان می توانید برای انتخاب رنگ نگاهی به طبیعت داشته باشید تا بتوانید بهترین ها را برگزینید .

کفپوش در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

به کارگیری از کفپوش به رنگ و جنس چوب در این سبک بسیار رایج است . استفاده از آیتم هایی چون سرامیک در این سبک از دکوراسیون داخلی چندان رایج نمی باشد . می توان به صورت محدود از حصیر ژاپنی که تاتامی نام دارد نیز به این منظور استفاده کرد .

آب نما

شما می توانید در بخش هایی از منزل از آب نما نیز استفاده کنید . آب نماها در ابعاد و طرح های گوناگونی موجود می باشد که شما عزیزان می توانید بر اساس بودجه و سلیقه ی شخصی خود حق انتخاب داشته باشید .

شما می توانید در قسمت شمالی منزل خود آب نما را نصب کنید تا قوانین فنگ شویی را نیز رعایت کرده باشید .

نورپردازی و استفاده از چراغ های ژاپنی

چراغ با سبک ژاپنی در بازار موجود می باشد . این سبک از چراغ ها ظاهر بسیار خاص و جذابی دارند شما می توانید به منظور تامین نور محیط از این آیتم استفاده کنید .

بهتر است نور محیط را به صورت ملایم تنظیم کنید تا طراحی دکوراسیون داخلی محیط از آرامش زیادی برخوردار باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی چیست ؟

کاغذ دیواری

می توانید از کاغذ دیواری با طرح های سنتی ژاپنی به این منظور استفاده کنید . تنوع در کاغذ دیواری بسیار بالا است از این جهت شما عزیزان می توانید بر اساس سلیقه ی خود اقدام به انتخاب کنید .

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان با طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی آشنا کرده ایم . شما عزیزان می توانید به جهت طراحی دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر خود بر اساس این سبک با مشاورین و کادر حرفه ای شرکت معماری ما ارتباط برقرار کنید .

4 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات