طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 در ساعت 15 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک هایی که به ویژه در سال‌ های اخیر استفاده از آن رواج پیدا کرده و تبدیل به نامی آشنا در دکوراسیون داخلی شده است سبک پاپ آرت میباشد. کلمه پاپ آرت از نظر لغوی مخفف هنر مردمی می باشد این سبک در واکنش به تولید انبوه به وجود آمد و در انتقادی به مصرف گرایی دیوانه وار جامعه می باشد این سبک در دهه ۱۹۵۰ در انگلستان و آمریکا آغاز شد و در دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک سبک هنری استفاده از آن رواج پیدا کرد. از اولین هنرمندانی که همراه با هنر پاپ آرت به ذهن افراد خطور کرده و تصویری که از مرلین مونرو طراحی کرده است  به عنوان آغازگر سبک پاپ آرت شناخته می ‌شود اندی وارهول است.

در واقع این سبک قصد دارد بیان کند که حقیقت بسیار متفاوت تر از آنچه که هست به نظر میرسد و از لوازم به عنوان وسیله هنری و دکوری در طراحی داخلی استفاده می کند. رنگ‌ های درخشان موجود در این سبک نیز برای تاکید بیشتر بر روی حقیقت استفاده می شود.

مهمترین ویژگی سبک هنری پاپ آرت به کارگیری رنگ های نئونی و تصاویر هنرمندان ،پوستر های رنگارنگ و خطوط  بریده شده و خشن می باشد.

در واقع نیازی نیست که این سبک  را بیش از حد توصیف کرد زیرا به محض ورود به فضا هایی که به این سبک طراحی شدند  بلافاصله متوجه آن خواهید شد اگر سبک پاپ آرت با سبک رترو ترکیب شوند نتیجه فوق العاده هماهنگ و زیبا را ارائه خواهند داد این سبک سبکی  خودنما و بیانگر میباشد که افراد و مهمانان شما هنگام ورود به آن فضا شگفت زده خواهند شد و دکوراسیونی متفاوت را برای شما به وجود می ‌آورند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت

  • رنگهای پاپ آرت

این سبک به دلیل استفاده خاص از رنگ های جذاب که اغلب در دیگر طراحی ها کمتر به کار گرفته می شود از دیگر سبک های بازسازی ساختمان متمایز می باشد در این سبک  رنگ های شاد مانند صورتی ،زرد ،نارنجی قرمز ،سبز ؛بنفش و غیره جزو محبوب ترین رنگ ها  به شمار می رود و اغلب بدون در نظر گرفتن قواعد سخت این رنگ ها را با هم ترکیب  می کنند و فضایی فوق العاده جذاب و پویا به دست می آورند.در سبک پاپ آرت در اکسسوار ها و مبلمانی که  دارای سطوح درخشانتر  و طرح و خطوط هندسی هستند در اولویت می باشند.

  • کاغذ دیواری های این سبک

    طراحی دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت

استفاده از کاغذ دیواری های سبک پاپ آرت یک  روش خیلی ساده و تاثیرگذار برای بازسازی و دکوراسیون منزل به این سبک می باشد کاغذ دیواری هایی که دارای رنگ های شاد و متنوع و همینطور نقش و نگارهای خواص عجیب و غریب می باشند بسیار مناسب برای دیوارهای این سبک هستند علاوه بر آن کاغذ دیواری هایی که دارای تصاویر کارتونی نیز می باشند کاربرد بسیاری در این سبک دارند.

  • مبلمان سبک پاپ آرت

برای استفاده از این سبک در دکوراسیون داخلی باید انتخاب های هیجان انگیزی را انجام دهید می توان گفت که باید اصول را کنار بگذارید برای مبلمان این سبک شما باید به سراغ مبلمانی بروید که شاید نمونه آن پیدا نشود و از فرمهای خاصی تبعیت کنید یا به گونه ای از مبلمانی استفاده کنید که هیچ شباهتی با مبلمان عادی که در تمام نازل  می توان آن ها را نداشته باشد و میز ها و مبلمان های این فرم را با هم ترکیب کنید. علاوه بر آن کوسن ها نیز تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون داخلی می گذارند اگر شما قصد ندارید که سبک پاپ آرت را در تمام بازسازی منزل  خود به کار بگیرید می توانید تنها از کوسن های این سبک استفاده کنید علاوه  بر مبلمان این سبک این کوسن ها در کنار مبل های عادی و ساده‌ای که در تمامی منازل وجود دارد نیز زیبایی متفاوتی را به وجود می آورد.

  • تابلوهای پاپ آرت

    طراحی دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت

تابلو ها نقش مهمی در این سبک دارند و می ‌توان گفت مهمترین فاکتور در طراحی داخلی با این سبک به شمار می رود در این سبک  از تابلو هایی که دارای تصاویر کارتونی و رنگهای خاص می باشند استفاده می ‌کند و به ندرت تابلوهای تک رنگ در این سبک مشاهده می‌ شود و اکثرا با رنگ ها و نقش های متنوع طراحی می ‌شوند.

  • وسایل دکوری پاپ آرت

لوازم دکوری این سبک دکوراسیون لوکس  بسیار زیاد و متنوع می باشند می توان گفت هزاران لوازم دکوری با رنگ ها و فرم های مختلف برای انتخاب شما وجود دارد این لوازم دکوری  دارای مشخصه های منحصر به فرد خود می باشند و معمولاً دارای فرم های نامتعارف هستند در برخی موارد هم  نقش هایی را به نمایش می گذارند شاید مفهوم خاصی نداشته باشد. در مورد رنگ ها نیز عموماً از رنگهای شاد استفاده می ‌شود در برخی موارد استفاده از چند رنگ در یک وسیله مشاهده خواهید کرد.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات