طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 12 بهمن 1400 در ساعت 14 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر ایجاد فضایی ظریف ، منحصر به فرد ، لوکس و اشرافی جزوه مواردی هستند که شما به آن علاقه مند هستید پس می‌ توان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی کاملاً مطابق با سلیقه شخصی شما است و یکی از بهترین گزینه‌ ها برای طراحی داخلی منزل شما می باشد .

تقریبا می توان گفت که برای بسیاری از افراد فرانسه حسی عاشقانه ، لوکس ، ظریف و تجملاتی را تداعی می کند . در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک فضایی لوکس ، پر زرق و برق و پیچیده در اوج ظرافت و زیبایی طراحی می شود . بی تردید این سبک ترکیبی از سبک های اصیل روکوکو ، باروک و امپراطوری می باشد .

سبک فرانسوی یکی از محبوب ترین و لوکس ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی است که در بسیاری از نقاط دنیا بخصوص در ایران طرفداران زیادی دارد .

 شرکت دکوراسیون هیرادانا با آگاهی از جزئیات این سبک ، تمامی موارد مربوط به این سبک را توضیح خواهد داد تا به راحتی بتوانید سبک مورد پسندتان را انتخاب کنید .

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی سبک قدیمی با جدید به شکلی ترکیب شده است که کاملا به اصول دکوراسیون وفادار باشد و در عین حال فضایی فوق العاده زیبا ایجاد شود .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی چیست ؟

  • اصول طراحی به سبک فرانسوی

اولین نکته ای که در دکوراسیون خانه های طراحی شده به سبک فرانسوی مورد توجه افراد قرار می‌ گیرد شکوه و اشرافیت این خانه ها می باشد .

اصول بازسازی منزل یا طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی بر مبنا و پایه اصالت و شکوه می باشد . اگر به طراحی داخلی خانه هایی که به سبک فرانسوی چیدمان شده است ، دقت کنید شاهد استفاده از وسایل و اکسسوری های لوکس اشرافی و عتیقه جات زیبا و با اصالت خواهید بود ، این سبک یکی از پرهزینه ترین سبک ها طراحی دکوراسیون داخلی و یا بازسازی منزل می باشد .

  • ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

در ابتدای کار باید به این نکته توجه داشته باشید که باید ویژگی های دکوراسیون به این سبک با پلان ساختمان مد نظر هماهنگ باشد . به عنوان مثال ساختمان باید دارای پنجره های بزرگ و پر نور و سقف بلند باشد .

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این سبک اشرافی و تجملاتی بودن آن می باشد که طبیعتا نیاز به هزینه بالایی است . زیرا در این سبک از مبلمان ، اکسسوری و عتیقه جات لوکس و گرانقیمت استفاده می شود . بنابراین پیش از شروع به کار باید بودجه کافی را برای این کار در نظر داشته باشید .

از دیگر ویژگی های مهم این سبک ، می توان به استفاده از وسایل لوکس ، عتیقه جات ، طراحی شومینه ، سقف بلند و طراحی قاب برای دیزاین سقف و دیوارها اشاره کرد .

در طراحی دکوراسیون داخلی یا بازسازی منزل به سبک فرانسوی باید به جزئیات توجه زیادی داشته باشید . در واقع توجه به جزئیات باعث ایجاد ظاهر نهایی فوق العاده لوکس و زیبا می گردد . به عنوان مثال ترکیب و چیدمان اجزا مانند فرش ، مبلمان و سایر وسایل باید دقیقاً مطابق با این سبک و از ترکیب رنگی های مناسب با فضا انتخاب شود .

در ادامه این مقاله درباره هر یک از این موارد توضیحاتی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید :

  • استفاده از رنگ های ملایم

در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک استفاده از محدوده خاصی از رنگ ها مرسوم می باشد .

در بازسازی منزل به سبک فرانسوی استفاده از رنگ های پاستیلی در اولویت قرار دارد ، در این سبک از رنگ های روشن و ملایم که بیشتر تسکین دهنده هستند مانند رنگ آبی روشن ، یاسی ، نقره ای ، سبز و خاکستری استفاده می شود .

اگر قصد دارید فضایی فوق العاده آرام بخش طراحی کنید ، می توانید از رنگ های خنثی مانند رنگ سفید ، آبی کمرنگ ، خاکستری روشن ، قهوه ای و سبز ملایم استفاده کنید .

از رنگ عاجی اغلب برای رنگ اول یا رنگ غالب فضا استفاده می شود و از رنگ های براق برای لوستر ، دور قاب ها و آینه ها استفاده می شود تا به این ترتیب زرق و برق فضا را دو چندان کند . زیرا همانطور که می‌ دانید سبک فرانسوی سبکی لوکس و پر زرق و برق می باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی چیست ؟

  • مبلمان

مبلمان یکی از مهم ترین وسایل در بخش نشیمن و پذیرایی می باشد . بنابراین باید با دقت بالایی و متناسب با سبک انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب شوند ، مبلمان مناسب برای دکوراسیون به سبک فرانسوی باید به خوبی اشرافیت این سبک را به نمایش بگذارد . به عنوان مثال می توان از مبلمان چوبی و فلزی و صندلی های راحتی استفاده کنید . اما یکی از بهترین گزینه ها استفاده از مبلمان گران قیمت سلطنتی که دارای پایه های باریک منحنی و کنده کاری شده اند می باشد ‌.

در این سبک اغلب از پارچه های مخمل و ابریشم با گلهای برجسته استفاده می شود . اما پارچه های ساده یکی از بهترین گزینه ها برای مبلمان است . زیرا با گذشت زمان از مد نمی‌ افتد و باعث شلوغی بیش از حد مبلمان نمی شود .

با توجه به متراژ و اندازه فضا می توان از فرش یا قالیچه متناسب با پالت رنگی انتخابی برای طراحی داخلی با طرح های گل و گیاه استفاده کنید .

  • نورپردازی

در بازسازی منزل به سبک فرانسوی از نور زیاد برای نشان دادن جلوه و شکوه فضا و از نور های ملایم تر برای فضا های خصوصی استفاده می شود .

همانطور که می دانید نور طبیعی بهترین گزینه برای تامین نور مورد نیاز فضاهای داخلی یک خانه می باشد . یکی از ویژگی‌های مثبت طراحی به سبک فرانسوی این است که به دلیل طراحی پنجره های بزرگ و یکسره نور طبیعی کافی وارد فضاهای داخلی خانه می گردد و به این ترتیب میتوان به راحتی در داخل خانه از نور طبیعی بهره مند شد .

دسته دوم ، نورپردازی مصنوعی می باشد که متناسب با سبک انتخابی و میزان نور مورد نیاز افراد برای هر بخش انجام می شود . به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی می توان از لوسترهای برنزی با کریستال های آویزان یا چراغ های زیبای دیواری استفاده کرد . علاوه بر آن استفاده از شمعدان های عتیقه که بر روی شومینه ، دیوار و یا میز قرار میگیرد نیز مرسوم می باشد .

  • طراحی کفپوش و دیوارپوش مناسب

ابتدا به سراغ طراحی دیوارها می رویم ؛ برای طراحی دیوارها به سبک فرانسوی بهتر است که از رنگ‌ های خنثی استفاده کنید . برای رنگ دیوارها اغلب از رنگ های مات و یا نیمه مات استفاده می شود ، استفاده از کاغذ دیواری های این سبک نیز در طراحی داخلی مجاز می باشد و برای دیزاین دیوارها نیز می‌ توان از طرح و الگوهای تکرار شونده استفاده کنید . اما پیشنهاد ما به شما عزیزان طراحی دیوار ساده و یا طراحی قاب های دیواری زیبا به رنگ طلایی ، نقره ای و برنزی می باشد .

استفاده از آینه کاری و گچبری های زیبا نیز در این سبک پر کاربرد است ‌. علاوه بر آن می توان از قاب های بزرگ و خاص دیواری استفاده کرد و درون آن آینه کاری یا نقاشی های زیبا طراحی و اجرا نمایید .

برای کفپوش نیز می‌ توان از لمینت ، پارکت ، سرامیک یا سنگ های براق و صیقلی استفاده کرد .

توجه داشته باشید که استفاده از متریال و یا وسایل بی‌ کیفیت در این سبک هیچ جایگاهی ندارد و باعث می شود . جلوه کار نهایی از بین برود بنابراین باید حتماً توجه داشته باشید که هر وسیله ای را که برای این سبک تهیه می‌ کنید از بهترین و با کیفیت ترین نوع باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی چیست ؟

  • اکسسوری های مناسب سبک فرانسوی

در بازسازی منزل به سبک فرانسوی می‌ توان با توجه به کاربرد فضا و هماهنگی رنگ و جنس اکسسوری ها با دیگر وسایل خانه از اکسسوری های متعددی استفاده کرد .

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی اکسسوری ها جایگاه خاص و ویژه‌ ای دارند . همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم در این سبک می توان از عتیقه جات زیبا و گران قیمت استفاده کرد علاوه بر آن استفاده از شمعدان های زیبای فلزی براق نیز در این سبک بسیار مشاهده می شود و می تواند فضای رمانتیک و آرام بخشی را ایجاد کند .

برای چیدمان ظروف چینی زیبا و دکوری نیز از قفسه های باز استفاده می شود . زیرا زیبایی این ظروف در قفسه های باز به خوبی دیده می شود .

برای اکسسوری این فضاها می‌ توان از مجسمه های چینی و شیشه‌ ای ، جعبه های جواهر زیبا که بر روی آن حکاکی اجرا شده است ، گلدان های کوچک و زیبا و ... استفاده کرد .

برای مبلمان نیز می‌ توان از کوسن های تزئینی گلدوزی شده و پارچه های دستباف توری برای روی کمد ها و میز استفاده کنید .

اگر تمایل به طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک فرانسوی دارید ، شرکت دکوراسیون هیرادانا به بهترین شکل قادر به فراهم سازی نیاز های شماست . با مراجه به سایت در بخش پروژه از تمامی پروژه های شرکت دکوراسیون هیرادانا بازدید کنید و از طریق شماره 09125754921 با ما در تماس باشید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات