طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 3 بهمن 1400 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک‌های گوناگونی به ‌منظور طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد . هر یک از این سبک‌ها دارای یکسری ویژگی‌های منحصربه‌ فرد می‌باشند . لازم به ذکر است که می توان شباهت هایی نیز میان این سبک ها یافت . تنوع بالا در این زمینه باعث شده تا افراد با هر سلیقه و بودجه مالی که دارند ، بتوانند حق انتخاب داشته باشند و برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر خود اقدام کنند .

 از میان سبک‌های موجود در این مقاله قصد داریم تا شما کاربران محترم را با آموزش دکوراسیون داخلی بر اساس سبک اوریگامی آشنا کنیم به شما پیشنهاد می‌شود .

اوریگامی چیست ؟

قبل‌ از این ‌که به توضیح دکوراسیون داخلی بر اساس این سبک بپردازیم ، قصد داریم اندکی شما کاربران عزیز را با مفهوم اوریگامی آشنا کنیم . اوریگامی واژه‌ای ژاپنی است که از ترکیب دو کلمه‌ی و اورو و گامی به وجود می‌آید . ترجمه این واژه به زبان فارسی کاغذ خم شده می‌باشد .

در این هنر بسیار زیبا تنها با متریال کاغذ می‌توان آثار هنری بسیار زیبا و متنوعی را خلق کرد برخی از شکل‌ها به شرح ذیل می‌باشد .

  • ماهی
  • پرندگان
  • وسایل دکوری

پیشینه این سبک به اواسط قرن بیست بازمی‌گردد . جالب است بدانید که این هنر در معماری نیز نقش بسیار زیادی دارد . حال که با مفهوم این هنر آشنا شده‌اید ، در ادامه به بررسی ویژگی ‌های طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک اوریگامی خواهیم پرداخت .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی چیست؟

استفاده از اکسسوری ها بر اساس سبک اوریگامی

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کرده‌ایم در هنر اوریگامی می‌توان با استفاده از کاغذ ، اشکال زیبایی را خلق کرد . هم چنین این امکان وجود دارد که با استفاده از احجام ساخته شده تغییراتی اساسی در دکوراسیون محیط مورد نظر ایجاد کنید و زیبایی فضا را تا حد چشمگیری افزایش دهید .

جالب است بدانید که این اکسسوری بسیار ارزان قیمت خواهد بود . تنها لازم است برای حرفه ای شدن در این هنر اندکی تکرار و تمرین داشته باشید.

 طراحی کف‌پوش براساس سبک اوریگامی

با استفاده از اشکال هندسی که در این هنر مورد استفاده قرار می‌گیرد ، می‌توان اقدام به انتخاب کف‌پوش کرد . شما می‌توانید از متریال هایی چون چوب به این منظور استفاده کنید . بکار بردن رنگ‌های روشن انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای خواهد بود . فرم‌ های هندسی در این زمینه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است از این ‌رو شما می‌توانید با هر سلیقه‌ای حق انتخاب داشته باشید .

 

میز و صندلی

جالب است بدانید که در هنر اوریگامی احجام و هندسه نقش بسیار مهمی ایفا می کنند . از این روی شما عزیزان می توانید به منظور طراحی دکوارسیون داخلی با استفاده از سبک اوریگامی ، از میز و یا صندلی با طرح های هندسی استفاده کنید .

متریال این آیتم ها خاص نخواهد بود . بنابراین شما عزیزان می توانید بر اساس سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب کنید .

ما به شما استفاده از آیتم های چوبی را پیشنهاد می کنیم . زیرا در عین سادگی بسیار زیبا و مقاوم نیز خواهد بود .

علاوه بر میز و صندلی می توانید از اباژور و دیگر آیتم ها از این دست نیز استفاده کنید .

نورپردازی

علاوه بر تامین نور اصلی محیط ، شما می توانید با قرار دادن الگوهای هندسی با نور بازی کنید و فضای بسیار منحصر به فردی خلق کنید . این ویژگی باعث شده تا بتوان از این آیتم در محیط هایی چون رستوران و یا کافی شاپ نیز استفاده کرد .

استفاده از لوستر های فانتزی با اشکال هندسی نیز بسیار توصیه می شود .

نصب قفسه و راه پله

شما می توانید با استفاده از اشکال هندسی چون مثلث و یا مربع اقدام به نصب قفسه در هر جایی از فضای منزل کنید .

در فضا با متراژ زیاد و دوبلکس نیز می توان از این روش برای طراحی پله ها نیز استفاده کرد . جالب است بدانید که علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی می توان بر اساس این سبک نمای یک ساختمان را نیز طراحی کرد .

ظروف و آیتم هایی از این دست

اکثرا برای طراحی ظروف از شکل های هندسی مربع و یا دایره استفاده می شود . در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی استفاده از ظرف به شکل مثلث و یا دیگر احجام هندسی بسیار رایج می باشد .

شما می توانید از ظروف به عنوان اکسسوری نیز استفاده کنید و آن را بر دیوار منزل نصب کنید .

کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های روشن و طرح های هندسی می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد . تنوع بالا در این آیتم باعث شده تا بتوان با هر بودجه و سلیقه ای اقدام به خرید کرد .

پنجره و استفاده از شیشه با نقوش ایرانی

جالب است بدانید که استفاده از نقوش اوریگامی در شیشه های ایرانی به وفور یافت می شود . از این روی می توانید برای طراحی و تزئین پنجره ها نیز از این آیتم استفاده کنید .

پارتیشن بندی

ممکن است قصد داشته باشید فضای اداری و یا دیگر محیط ها را بر اساس سبک اوریگامی طراحی کنید . استفاده از پارتیشن های فلزی و یا شیشه ای در این زمینه بسیار رایج می باشد .

ما به شما کاربران عزیز استفاده از پارتیشن شیشه ای مات را پیشنهاد می کنیم . زیرا در عین زیبا بودن حریم شخصی افراد نیز حفظ خواهد شد .

شما کاربران عزیز می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از مشاورین ما در شرکت معماری هیرادانا یاری بجویید .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اوریگامی چیست؟

آینه و گیاهان

می توان این آیتم را جزو یکی از بهترین ها در نظر داشت . می توان از آینه در هر فضایی با هر کاربری استفاده کرد . در طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک اوریگامی ، می توانید از آینه با اشکال مربع ، مثلث ، دایره و ... نیز استفاده کنید .

شما عزیزان می توانید در کنار آیتم آینه از گلدان های فانتزی نیز استفاده کنید . گیاهان آرامش محیط را تا چندین برابر افزایش می دهند .

کلام آخر:

در این مقاله شما کاربران عزیز و محترم را با هنر اوریگامی و ویژگی های آن در طراحی دکوراسیون آشنا کرده ایم . این سبک چندان هزینه بر نخواهد بود . زیرا می توان با کم ترین امکانات یک محیط خاص خلق کرد .

برای تاسیس رستوران و کافی شاپ ، سبک اوریگامی بسیار مناسب می باشد . زیرا هزینه ی چندان بالایی برای طراحی به همراه نخواهد داشت .

شما کاربران محترم می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل فرمایید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات