طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک گوتیک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 22 دی 1400 در ساعت 13 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا را می توان جزو یکی از سخت ترین و البته زمان بر ترین مراحل در نظر داشت .

وجود سبک های گوناگون یکی از دلایلی است که باعث سخت تر شدن فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی می شود . افراد با سلیقه های متنوع می توانند سبک مورد نظر خود را انتخاب کنند این سبک ها با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند .

از میان سبک های موجود برخی نسبت به دیگری خاص تر است از این روی کمتر مورد توجه قرار می گیرد .

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا شما عزیزان را با یکی از خاص ترین و البته زیباترین سبک ها یعنی گوتیک آشنا کند . هم چنین به بررسی نکاتی در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس این سبک نیز بپردازد .

سبک گوتیک چیست و پیدایش آن مربوط به کدام نقطه از جهان است ؟

قبل از هر چیز قصد داریم تا شما کاربران عزیز را اندکی با ویژگی های این سبک آشنا کنیم . معماری گوتیک را می توان تا حد زیادی یک سبک مذهبی در نظر داشت . کلیساهای بزرگی در سطح جهان بر اساس این سبک ساخته شده اند .

خواستگاه این سبک فرانسه است و تاریخ پیدایش آن نیز به قرون وسطی بر می گردد .

علاوه بر معماری و طراحی دکوراسیون طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک گوتیکداخلی ، می توان گوتیک را در استایل و فشن ، موسیقی ، سینما و ... نیز شاهد بود .

حال که با این سبک آشنا شده اید در ادامه به بررسی نکاتی در خصوص طراحی داخلی به سبک گوتیک خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

مبلمان در طراحی داخلی به سبک گوتیک

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، این سبک متعلق به قرون وسطی می باشد . از این روی می توان نتیجه گرفت که سبک خشنی خواهد بود .

عمدتا مبلمان با جنس چوب خصوصا چوب بلوط در این نوع از طراحی دکوراسیون کاربرد دارد .

بهتر است روکش مبل ها از جنس مخمل با رنگ های تیره چون زرشکی و یا مشکی باشد .

به منظور رعایت هر چه بیشتر این سبک می توان از چهارپایه و یا میز و صندلی های قدیمی و کهنه نیز به این منظور استفاده کرد .

بنابراین اگر قصد طراحی محیط مورد نظر بر اساس سبک گوتیک را دارید ، به سراغ وسایل قدیمی مادربزرگ هایتان بروید .

اهمیت رنگ در سبک گوتیک

 رنگ در سبک گوتیک نیز مانند دیگر سبک ها ، جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد . به کار بردن رنگ های تیره نظیر قرمز ، مشکی و یا بنفش در این سبک بسیار رایج است .

 تزئین دیوارها

می توان به منظور ایجاد حس قدیمی بودن دیوارها را با استفاده از سنگ و یا چوب تزئین کرد . در غیر این صورت می توانید به سراغ کاغذ دیواری با رنگ تیره بروید . البته به یاد داشته باشید که این کار باعث کوچک شدن فضا خواهد شد و مناسب فضا با متراژ کوچک نمی باشد .

اکسسوری در سبک گوتیک

استفاده از آیتم هایی نظیر مجسمه های فلزی و یا سنگی با مفاهیم مذهبی نظیر صلیب می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد . همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، این سبک در ابتدا برای طراحی کلیسا و اماکن مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت .

می توانید از شمع های معطر و انواع عود نیز برای زیباتر و البته خوش بو شدن فضا استفاده کنید .

به کار بردن چراغ های تزئینی و وینتیج نیز می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به عنوان اکسسوری باشد .

هم چنین شما می توانید به سراغ نسخه ی قدیمی از وسایلی چون تلفن ، ظروف و یا غیره بروید و از آن به عنوان اکسسوری استفاده کنید .

طاق

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک ، وجود طاق و قوس می باشد . در صورت مقدور نبودن فراهم آوردن این ویژگی در معماری بنا می توانید اقدام به خرید آیتم هایی نظیر کتاب خانه با قوس و یا طاق بروید .

نورپردازی

استفاده از لوسترهای بزرگ در طراحی داخلی به سبک گوتیک بسیار رایج است . جالب است بدانید در این سبک استفاده از لوسترهایی که با شمع کار می کنند نیز بسیار به چشم می خورد .

در این سبک از نورپردازی زیاد خودداری کنید زیرا بهتر است محیط نسبتا تاریک باشد .

آینه

شما می توانید در هر جایی از محیط ، از آینه نیز استفاده کنید . بهتر است آینه با طرح و نقش قدیمی مورد استفاده قرار بگیرد .

سعی کنید از به کار بردن آینه با ابعاد کوچک پرهیز کنید و در صورت امکان به سراغ انتخاب آینه با ابعاد بزرگ بروید .

گچ بری

می توان تا حد زیادی دکوراسیون داخلی گوتیک را سبکی لوکس و تجملاتی در نظر داشت . از این نظر می توانید در هر جایی از فضا ، از گچ بری نیز استفاده کنید . به یاد داشته باشید که این عمل می تواند اندکی زمان بر و هزینه بر باشد .

شما می توانید سقف و یا دیوار ها را با گچ بری تزئین کنید .

اهمیت ستون

در فضاهایی با متراژ بالا که  طراحی داخلی آن بر اساس سبک گوتیک است ، ستون نیز به چشم می خورد . ستون ها معمولا با رنگ های تیره و گچ بری تزئین شده اند تا ظاهر بسیار زیباتری برای محیط فراهم آورند .

طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس قوانین سبک گوتیک

استفاده از پرده های ضخیم در اتاق خواب بسیار رایج است تا از ورود نور جلوگیری کند . هم چنین رنگ آیتم های موجود در اتاق خواب اغلب قرمز و یا مشکی خواهد بود .

آیتم های موجود نظیر تخت و یا کمد ، بهتر است از بهترین نوع چوب مانند بلوط ساخته شود . زیرا همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، لوکس بودن در طراحی دکوراسیون به سبک گوتیک حرف اول را می زند .

شما می توانید از آباژور های فانتزی نیز در محیط اتاق خواب استفاده کنید . به یاد داشته باشید که هیچ گاه از اهمیت شمع غافل نشوید و آن را در هر جایی از اتاق قرار دهید .

سرویس بهداشتی و حمام

شما می توانید با استفاده از کاشی با رنگ تیره ، این بخش از فضا را نیز به سبک گوتیک نزدیک کنید . هم چنین استفاده از عود و یا شمع های معطر نیز انتخاب بسیار هوشمندانه ای خواهد بود .

تابلو های نقاشی

می توان برای ایجاد ظاهری زیباتر ، از تابلوهای نقاشی با قاب های فانتزی و لوکس نیز استفاده کرد .

جالب است بدانید که شما می توانید از تابلوهای نقاشی سبک گوتیک استفاده کنید تا لوکس بودن فضا را تا چندین برابر افزایش دهید .

به یاد داشته باشید که هیچ گاه به سراغ تابلوهای کوچک و مینیمال نباشید .

طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک گوتیک

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با سبک گوتیک و طراحی دکوراسیون بر اساس این سبک آشنا کرده ایم . این سبک از طراحی نیز به تخصص و توانایی خاصی نیازمند است . از این روی اگر قصد دارید فضای مورد نظر خود را بر اساس آن طراحی کنید ، باید به سراغ افراد توانا در این زمینه بروید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه و کادری مجرب می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد .

کاربران محترم می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت و یا تماس با شماره تلفن های موجود با همکاران ما ارتباط برقرار کنید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات