طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 مرداد 1400 در ساعت 12 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه‌ محسوب می‌ شود و همانطور که میدانید اهمیت آن آنقدر زیاد است که به آن قلب خانه نیز گفته می‌ شود . بنابراین طراحی آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از سبک های مختلفی قابل اجرا می باشد که یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین آنان طراحی مدرن می باشد ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به معرفی ویژگی‌ های آشپزخانه به سبک مدرن بپردازیم با ما همراه باشید ؛

آشپزخانه های طراحی شده به این سبک اغلب به سبک میان قرن نزدیک می باشد . سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سبک ها می باشد که بر خلاف دکوراسیون کلاسیک که مناسب متراژ های بالاست ، در متراژ های کم نیز زیبا خواهد بود .

در سبک مدرن باید حتماً به جزئیات هرچند جزئیات کوچک اهمیت زیادی داد تا سادگی که مهمترین اصل این سبک می باشد ، در طراحی داخلی حفظ شود .

این سبک طراحی بسیار کاربردی ، ساده و زیبا می باشد و برای طراحی داخلی مخصوصا طراحی فضاهای کوچک یک سبک بسیار جذاب و مناسب می باشد .

برای طراحی چنین فضایی تنها کافیست اصول کاربردی و استاندارد ها و قوانین این سبک رعایت کنید تا بتوانید فضایی مدرن و دکوراسیونی متفاوت ایجاد کنید .

  • استفاده حداقلی از لوازم تزئینی و اکسسوری

به طور کلی سبک مدرن سبکی ساده و کاربردی می باشد . بنابراین همواره سعی کنید در طراحی از وسایلی استفاده کنید که کاربردی باشد و نیاز شما را برطرف کند و وسایل اضافی را حذف کنید .

شما می توانید از عناصر طبیعی برای تزیین آشپزخانه های مدرن استفاده کنید . مانند گیاهان و گلدان های ساده و یا استفاده از سنگ مرمر در اپن و کانتر آشپزخانه ها و نمونه هایی مانند این المان ها که نمایی بسیار زیبا و جالبی را در فضای آشپزخانه ایجاد می کند .

•       استفاده از کابینت های سبک مدرن

در طراحی به این سبک از کابینت های مدرن و ساده مخصوص این سبک استفاده می کنند ، این کابینت ها دارای ظاهری بسیار ساده می باشند و برخلاف دکوراسیون کلاسیک ، هیچ گونه کنده کاری و یا طرح های پیچیده ای در درب آنها مشاهده نمی شود .

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مدرن

جزیره ها یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین عناصری می باشد که امروزه بسیار مد شده است و نمایی بسیار زیبا را در فضا ایجاد می کند .

برای ایجاد ظاهری متفاوت تر می توان برای کابینت های قسمت جزیره در آشپزخانه های مدرن از رنگ های جسورانه و متفاوت همچون طوسی ، زرد ، قرمز ، سفید ، مشکی و … استفاده کنید اینگونه تضاد رنگی در زیبایی و ظاهر فضا بسیار تاثیر گذار است .

یکی از دیگر المان های آشپزخانه مدرن استفاده از کابینت های ساده و بدون قاب می باشد که در سبک مدرن بسیار دیده می شود .

در طراحی آشپزخانه های مدرن برای کابینت ها علاوه بر رعایت اصول سادگی ، قرارگیری آنها در یک قاب مشخص و یک رنگی درب ها نیز بسیار مورد توجه قرار میگیرد .

در سبک مدرن برای طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه ها بر عکس دکوراسیون کلاسیک ، معمولاً از کابینت های بدون دستگیره و یا از دستگیره های ساده استفاده می کنند .

کابینت های این سبک اغلب به صورت یکسره و از کف آشپزخانه تا نزدیک به سقف آشپزخانه طراحی می شوند و بسیار جادار و کاربردی می باشند .

اگر فضای آشپزخانه شما کم نور و یا کوچک می باشد پیشنهاد می کنیم از کابینت هایی با رنگ های روشن مانند سفید ، طوسی روشن و ... استفاده کنید .

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم ، استفاده از سطوح ساده در طراحی اصلی ‌ترین و نخستین ویژگی طراحی به سبک مدرن است . حال اگر این سطوح دارای ظاهر براق نیز باشند باعث می‌ شود انعکاس نور در فضا بیشتر شده و گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک و کم نور باشند .

امروزه در طراحی آشپزخانه های این سبک ، استفاده از شلف های باز در کنار کابینت ها نیز بسیار رایج شده است ، که جلوه ای بسیار خاص و جذاب را در فضا ایجاد می کند . شلف ها فضایی مناسب برای قرار دادن اشیاء تزئینی و گلدان های کوچک و … می باشد و یا حتی می توانید وسایل پر مصرف نظیر سرویس چای خوری ، سرویس قند و شکر و یا سرویس ادویه و هر آنچه که بیشتر مورد مصرف شما قرار می گیرد در این شلف ها چیدمان کنید .

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مدرن

  • نورپردازی

در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن می توانید از چراغ های آویز سبک مدرن ، کانتر های ساده و زیبا و از کفپوش های مختلف همچون سنگ ، پارکت و … استفاده کنید .

امروزه اغلب برای طراحی آشپزخانه از سیستم جدید مونوریل برای نورپردازی استفاده می شود که امروزه در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است .

در طراحی دکوراسیون منزل ، آشپزخانه از جمله بخش هایی است که می توان از چندین سیستم مختلف نورپردازی در آن استفاده کرد .

برای نورپردازی آشپزخانه از چراغ های مخفی در کنار سیستم نورپردازی مونوریل استفاده کنید و فضایی جذاب و متفاوت را ایجاد نمایید .

اجرای هر یک از سیستم های نورپردازی در آشپزخانه می تواند تجربه ای جدید را برای شما به ارمغان آورد .

توصیه می شود برای زیر کابینت ها از نور های مخفی استفاده کنید . این کار علاوه بر تامین نور مورد نیاز هنگام کار در کانتر ، باعث می شود ظاهر آشپزخانه شما بسیار شیک و مدرن دیده شود . همکاری با یک شرکت معماری و دکوراسیون ، هم در سبک مدرن و هم در دکوراسیون کلاسیک کمک قابل توجهی در چیدمان و دکوراسیون داخلی اصولی منزل شما میکند .

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات