طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون به سبک پست مدرن چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 دی 1400 در ساعت 10 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه سبک های بسیار متنوعی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که افراد می توانند متناسب با میزان بودجه ، اندازه فضا و سلیقه شخصی یکی از آنها را برای طراحی دکوراسیون و بازسازی منزل خود انتخاب کنند .

هر یک از سبک ها دارای خصوصیات و ویژگی های مختص خود در بازسازی منزل می باشند . در میان آن ها برخی از سبک ها به دلیل ظاهر متفاوت و تمایز عمده با دیگر سبک ها شناخته شده تر می باشند . یکی از این سبک ها سبک پست مدرن یا پسامدرن می باشد . در این سبک با استفاده جسورانه از المان های عجیب و کمتر دیده شده فضایی خاص و متفاوت ایجاد می شود .

این سبک سبکی عامه پسند نیست و طرفداران خاص را دارد و برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی خاص و متفاوت هستند یکی از بهترین گزینه ها می باشد .

همانطور که از نامش پیداست ، این سبک پس از سبک مدرن روی کار آمده است و در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی به اوج خود رسید و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت .

سبک پست مدرن در بر گیرنده طرح ها و ترکیبات مختلف از بافت هایی مثل چرم و مخمل ، کلاژ ، رنگ‌ های سرزنده و … می باشد . این سبک به استفاده از آرایه های نامتجانس و رنگ های سرزنده معروف است .

طراحان این سبک هرگز از اشیایی که جزئی از یک مد همیشگی باشد استفاده نمی کنند ، بلکه در این سبک از اشیای به کار گرفته می شود که پر زرق و برق ، زودگذر و مد هستند .

شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری در ایران و خارج از کشور می باشد . این شرکت دارای کارنامه‌ ای درخشان در زمینه طراحی و اجرای انواع پروژه های مسکونی ، اداری و تجاری است .

طراحی دکوراسیون به سبک پست مدرن چیست ؟

مهندسین و طراحان با تجربه گروه هیرادانا متناسب با میزان بودجه ، سلیقه شخصی و شرایط و خصوصیات فضا بهترین طرح ها را با مناسب ترین قیمت خدمت شما کارفرمایان محترم ارائه می دهند ‌.

سبک پست مدرن مانند دیگر سبک ها دارای خصوصیات و ویژگی های مختص خود می باشد که ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به معرفی آن بپردازیم .

برای معماران پست مدرن فرم همان چیزی بود که آنها می خواستند و ارتباطی با عملکرد فضا نداشت . آنان دوباره نمادگرایی را وارد معماری کردند و با استفاده از فرم ها و اشکالی که پیش از آن معماران مدرنیسم استفاده از آن را ممنوع کرده بودند ، فضایی جذاب و متفاوت طراحی کردند . در واقع آنان فرم هایی شگفت انگیز از معماری گذشته را استخراج و آنها را به اشیای غیر منتظره ای تبدیل کردند .

می ‌توان گفت که در طراحی داخلی به سبک پست مدرن هیچ چیزی ساده طراحی داخلی نمی شود و تقریباً همه چیز در قالب نماد و فرم های پیچیده طراحی می گردد و در بازسازی منزل به این سبک برخلاف سبک مدرن دیگر فرم از عملکرد پیروی نمی کند و از اجزای غیر ضروری که تنها برای ایجاد جذابیت بصری اند استفاده می شود .

در طراحی به سبک پست مدرن خطوط از اصول و قواعد خاصی پیروی نمی کند و تابع نوع ذهنیت طراح می باشند .

در طراحی داخلی پست مدرن تزئینات و پیراستگی هنری در کنار جلوه های بصری شاخص و پر زرق و برق و فرم های نامتجانس بکار گرفته می شود .

در بازسازی منزل به این سبک برای ایجاد ظاهری زیبا به جای به کارگیری معانی فاضلانه و خردمندانه بر فرمهای هندسی و ایهام تاکید می ‌شود .

  • استفاده از رنگ های جسورانه

طراحی پست اغلب با به کارگیری از رنگ های سرزنده و پررنگ ، کنتراست های قوی و الگوهای پر جلوه مشخص میشود .

از پرکاربردترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک پست مدرن می توان به رنگ آبی فیروزه ای ، سبز ، زرد ، خردلی ، طیف های تیره رنگ نارنجی و آبی اشاره کرد .

به طور کلی در این سبک از رنگ های پررنگ و طیف های تیره تر رنگ ها استفاده می شود . رنگ های تیره جذابیت بیشتری به فضاهای این سبک می بخشد . البته در این سبک استفاده از همه رنگ ها مجاز می باشد اما رنگ های نام برده شده پرکاربردتر بوده و تاثیر بسزایی در سبک پست مدرن دارد .

  • بکارگیری از تزیینات

سبک پست مدرن از طراحی های مینیمال پرهیز کرده و از تزئینات در طراحی داخلی استقبال می کند . اما این تزئینات تنها در سطوح اعمال می شود . یعنی عمق واقعی ندارد و به جای معنا و حجم بر سطحی بودن و ظاهر تاکید دارد .

طراحی دکوراسیون به سبک پست مدرن چیست ؟

  • متریال و مصالح

وجه تمایز سبک پست مدرن با دیگر سبک ها استفاده از مصالح مختلف و حتی متضاد در کنار یکدیگر می باشد و حتی میتوان با توجه به شرایط اقلیمی از مصالح بومی نیز استفاده کرد . به عنوان مثال متریال و مصالح مورد استفاده در ایران در مناطق مرکزی خشت و گل و در مناطق شمالی کشور چوب می باشد .

از پرکاربردترین متریال ها در این سبک می توان به شیشه ، بتن ، سنگ ، چوب ، pvc و ... اشاره کرد .

  • وسایل و اشیا در دکوراسیون پسامدرن

به طور کلی به استفاده از وسایل و اشیا با ظاهری کمی عجیب و متفاوت در این سبک مرسوم می باشد . این وسایل باید از نظر رنگ و جنس با همدیگر متفاوت باشند و جنس وسایل نیز باید از مواد غیر قابل بازیافت مانند شیشه ، سنگ مرمر و ... باشد .

در بازسازی منزل به سبک پست مدرن توصیه می شود روی دیوار را شلوغ نکنید و تنها از یک تابلو برای تزیین آن استفاده کنید .

در طراحی ویلا به این سبک از پنجره های بزرگ استفاده می شود . به این ترتیب می‌ توان دید خوبی به محوطه ویلا داشت و حتی زمانی که در داخل ویلا هستید ، می توانید از طبیعت و فضای زیبای اطراف ویلا لذت ببرید .

  • فرم مبلمان

مبلمان در این سبک ترکیبی جالب از المان های مختلف می باشد . به عنوان مثال می توانید از مبلمان ساده با الگوهای هندسی که در دهه هشتاد محبوب بودند ، استفاده کنید و یا از مبلمان کلاسیک پفدار ، بزرگ و پر ابهت در چیدمان استفاده کنید . اما به طور کلی مبلمان این سبک دارای ویژگی هایی همچون پروفیل پهن ، میزهای پایه دار ، صندلی های گرد و اشکال لوله ای شکل یا مخروطی می باشند .

به طور کلی عناصر و اجزایی که در این سبک استفاده می‌ شود ، زمخت و بزرگ می باشد . بنابراین برای به تعادل رساندن آنها توصیه می‌ شود از اکسسوری هایی که گرما ، صمیمیت و دلنشین بودن فضا را افزایش می ‌دهند به کار ببرید . به عنوان مثال می‌ توانید از یک شال مبل پشمی برای مبلمان استفاده کنید .

در طراحی به این سبک از طرح های هندسی استفاده می‌ شود . از پرکاربردترین طرح های هندسی می توان به طرح چهارخانه و راه راه اشاره کرد . این طرح ها را می توانید برای روکش مبلمان ، رومیزی و ... استفاده کنید .

  • طراحی نما به سبک پست مدرن

پست مدرنیسم انتقادی بر مدرنیته است . بنابراین در طراحی نما به این سبک ، سنت ، قومیت و تاریخچه منطقه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند .

طراحی دکوراسیون به سبک پست مدرن چیست ؟

در طراحی نما به این سبک می‌ توان تقارن در طراحی ایجاد نکرد و یا در عین ایجاد تقارن در طراحی ، طرح دچار عدم تقارن گردد .

یکی از ویژگی های این سبک تلفیق نور و رنگ می باشد ، در نورپردازی نمای ساختمان های پست مدرن می توان از نورهای رنگی و حتی نور های رنگی نئون استفاده کرد .

در صورت تمایل جهت بازسازی منزل خود به سبک پست مدرن هیراداما آماده هر گونه فعالیتی خدمت کرفرمایان خود میباشد .

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات