طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری و آشنایی با پارتیشن اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 در ساعت 9 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زمانی که به موضوع طراحی داخلی اداری پرداخته می شود از اهمیت پارتیشن‌ها نمی ‌توان غافل شد فضاهای محیط کار و ادارات با استفاده از پارتیشن بندی های اداری به بخش های مجزا تفکیک می شود من معمولا هر بخش در اختیار یکی از کارکنان قرار می گیرد.

  • پارتیشن اداری چیست؟

می‌توان پارتیشن ها را دیوارهای سبک و نازکی نامید که برای تقسیم بندی و تفکیک فضاهای داخلی به کار گرفته می ‌شود. این پارتیشن ها در فضاهای مختلف کاربرد دارند یکی از این فضا ها، فضاهای اداری می باشد پارتیشن بندی اداری باعث می شود کارکنان بهتر روی کارشان تمرکز کنند و از شلوغی و فضای کاری هم می کاهد علاوه بر این، این امر باعث می شود که آرامش بیشتری در فضای کاری به وجود آید با توجه به هدفی که از پارتیشن های اداری در طراحی دکوراسیون اداری استفاده می شود ممکن است پارتیشن ها به صورت دائم یا موقت مورد استفاده قرار گیرد. پارتیشن های اداری  دارای مدل های مختلفی هستند که می توان  با در نظر گرفتن سلیقه  و نوع نیاز گزینه  مناسب خود را انتخاب کنید از جمله آنها می‌ توان به پارتیشن های شیشه ای و ام دی اف اشاره کرد از نظر لایه هم به دو دسته پارتیشن های دو جداره و تک جداره دسته ‌بندی می‌ شوند.

طراحی دکوراسیون اداری و آشنایی با پارتیشن اداری

  • مزایای پارتیشن های اداری

  1. دارای قابلیت حرکت بی دردسر و راحت
  2. کاهش هزینه
  3. استفاده مفید از تمام  فضا
  4. آکوستیک بودن
  5. در مقایسه با دیوارهای ثابت دارای انعطاف پذیری و زیبایی بیشتر
  6. درعین تفکیک فضاهای از یکدیگر حفظ   یکپارچگی و پیوستگی
  7. عمر طولانی و ظاهر زیبا
  8. دارای قابلیت اجرا در ارتفاع های مختلف
  9. عدم آسیب به ساختمان
  10. سرعت ساخت بالا در طرح های دلخواه
  11. مخفی سازی یراق آلات و اتصالات
  • کاربرد

    طراحی دکوراسیون اداری و آشنایی با پارتیشن اداری

در طراحی داخلی فضاهای کاری برای طراحی محیطی مطلوب در کوتاه ترین زمان و به صورت شناور و همینطور برای جداسازی بخشها از پارتیشن های اداری استفاده می کند.

تفکیک فضا به این روش علاوه بر اینکه باعث حفظ نظم و زیبایی میشود باعث ایجاد آرامش بیشتری شده که منجر به افزایش راندمان می شود.

  • انواع پارتیشن های اداری

در طراحی داخلی اداری از پارتیشن های اداری مثل تک جداره و دوجداره، کلاسیک، فریم لس ، شیشه ای و فریم الومنیومی،  پارتیشن شیشه ای سکوریت ، پارتیشن هایی با قابلیت حرکت روی ریل و ... استفاده می شود و هر کدام از این پارتیشن هایی که نام بردیم علاوه بر اینکه در قیمت متفاوت می باشند معایب و مزایای مختلفی را هم با یکدیگر دارند که باید حتما قبل از انتخاب گزینه مورد نظر از آنها اطلاع داشته باشید.

طراحی دکوراسیون اداری و آشنایی با پارتیشن اداری

  • دلیل مهم بودن پارتیشن های اداری چیست؟

مهندسی اصول فضاهای اداری همراه با طراحی دکوراسیون داخلی درست و مناسب باعث بهره وری بهتر کارکنان میشود.

از جمله مزایای استفاده از پارتیشن اداری  می توان به  حفظ فضای خصوصی ، تفکیک بخش های مختلف و نمای بصری فضاها اشاره کرد.

برای افزایش  تمرکز کارکنان بر روی کار میبایستی  بخش های مختلف مانند مکان های شلوغ و پر رفت آمد مثل اتاق کارگزینی و کپی به وسیله پارتیشن بندی  نسبت به دیگر فضاها که  رفت و آمد کمتری دارند مجزا شوند.

طراحی دکوراسیون اداری و آشنایی با پارتیشن اداری

  • نکاتی که باید پیش از انتخاب پارتیشن اداری به آن توجه کنید

  1. همانطور که در اول مقاله هم در مورد آن صحبت کردیم پارتیشن های اداری در دو مدل دو جداره و تک جداره وجود دارد این موضوع بر روی انتقال صدا بین فضاهای مختلف تاثیر گذار می باشد.
  2. پارتیشن ها دارای رنگ های مختلف می باشد بنابراین هنگام انتخاب  باید به این نکته توجه کنیم که رنگ دیوارهای فضای اداره ،کف پوش و  دیوارپوش در انتخاب رنگ مناسب فضا تاثیر گذار می باشد.
  3. قبل از انتخاب پارتیشن در بازسازی ساختمان به این نکته توجه کنید که پارتیشن  قرار است برای شما چه نوع کاربردی داشته باشد؟ مثلا  می ‌خواهید که فقط به منظور جداسازی فضاها استفاده شود یا علاوه بر جداسازی می خواهید عایق  نیز باشد.
  4. نکته دیگر جنس پارتیشن ها می باشد پارتیشن از جنس های آلومینیوم، ام دی اف و غیره ساخته می شود که هر یک از این متریال ها دارای ظاهر و کاربرد متفاوتی می باشد علاوه بر ظاهر و کاربرد پارتیشن ها با توجه به جنس شان قیمت ‌های متفاوتی دارند به عنوان مثال پارتیشن های ام دی اف ارزانتر از پارتیشن های آلومینیومی می باشد.
  5. اگر قصد دارید که از دیگر خصوصیات پارتیشن های اداری استفاده کنید بهتر است انواع جداره را در نظر بگیرد پارتیشن های دو جداره نسبت به  پارتیشن تک جداره کارایی بیشتری دارد البته قیمت پارتیشن های دوجداره نیز گران تر می باشد از پارتیشن های دوجداره حتی برای تنظیم دمای فضا نیز استفاده می کنند.
10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات