طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری توماس هوس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که در این مقاله میخواهیم در شرکت طراحی داخلی  و دکوراسیون هیرادانا امروز به آن بپردازیم پروژه بازسازی و دکوراسیون اداری یک ساختمان در لندن میباشد . این پروژه به متراژ 6500 مترمربع از نمونه های شاخص و با ارزش در بازسازی و دکوراسیون اداری در سال 2018 محسوب میشود که بسیاری از سایت های طراحی و دکوراسیون داخلی اداری و یا بازسازی ساختمان به آن پرداخته اند .

حال ما در این مقاله سعی داریم بیشتر با کلیات طراحی و اجرای این پروژه آشنا شویم و به بخش های کارمندی و استراحت آن که از ویژگی های اصلی در طراحی و بازسازی ساختمان این مجموعه بوده است بپردازیم .

سالنی که با دو پارتیشن شیشه ای با فریم های مشکی متالیک از دیگر بخش ها جدا شده است و مخصوص کار کارمندان میباشد و فضاهای استراحت و آشپزخانه در دو انتهای این سالن جانمایی شده اند . باید در نظر داشته باشیم که پلان این مجموعه اداری به صورت آزاد طراحی شده است به این معنی که بخش های مختلف از هم جدا نمیشوند و تنها میزهای کار با طراحی خاص خود هستند که فضای خاص هر فرد را شکل میدهند . پلان آزادی در چندین سال گذشته یکی از پرطرفدارترین المان های طراحی در اجرای دکوراسیون اداری شده است . به این دلیل که بیشترین استفاده از فضا را میتوان برد و فضای گسترده تری را در اختیار ما قرار میدهد که این مسئله از خستگی و افسردگی کاری که برای کارمندان ممکن است پیش آید جلوگیری میکند .

حال اگر بخواهیم به سبک و نوع دکوراسیون داخلی در این دفتر اداری بپردازیم باید در اولین نگاه توجهمان را به میزهای کار و یا همان بخش های کاری هر یک از کارمندان متمرکز کنیم . طراحی بسیار سبک و مینیمال با چوب های روشن که یک فضای خصوصی و نیمه باز را برای کارمندان ایجاد میکند . شاید در نگاه اول این فضای کوچک که تنها یک میز است کاملا عمومی بنظر برسد ولی ارتفاع و نوع طراحی آن به گونه ای شکل گرفته که کارمند کاملا این میز خود را با عنوان یک دفتر کار مجزا برای خود مینگرد . همچین باید توجه داشته باشیم که استفاده از چوب های روشن تا چه اندازه ای میتواند در گستردگی فضا تاثیر داشته باشد .

از دیگر المان های شاخص در طراحی میتوان به کف این مجموعه اشاره کرد که از متریال موکت های مدرن برای بخش کارمندی استفاده شده است . شاید این متریال در دکوراسیون داخلی اداری در ایران چندان مورد استقبال نباشد ولی به دلیل گرما و صمیمیتی که این متریال ایجاد میکند میتواند گزینه ای مناسب برای کف سازی باشد . در کنار چوب های روشن و موکت با رنگ خنثی این رنگ سبز تیره و یا سیر است که وظیفه کنتراست فضایی را بر عهده دارد . استفاده از رنگ سبز در ورودی اسانسور ها و بخش هایی از اتاق های استراحت و همگانی باعث جذابیت بیشتر این فضاها میشود .

فضاهای استراحت و آشپزخانه هم کاملا به صورت مینیمال طراحی شده اند ، برای مثال در انتهای سالن کارمندی تنها یک میز کنفرانسی برای دورهم جمع شدن کارمندان با یک تم رنگی متفاوت باعث میشود که کنتراست طراحی ایجاد و همچنین فضایی خاص برای استراحت فراهم شود . همانطور که اشاره کردیم اجرای کابینت آشپزخانه هم از اهمیت خاصی در دکوراسیون های اداری برخوردار میباشد به همین دلیل طراحی کابینت های دیواری به شکل شلف هایی مدرن و کوبیک طراحی و اجرا شده اند تا هارمونی کلی فضای کاری ما از بین نرود . یه طور خاص امروزه در دکوراسیون های اداری برای بالابردن ارتفاع ساختمان از سقف های صنعتی استفاده میکنند این کار شاید در نگاه اول زیبایی خاصی نداشته باشد ولی کارایی فوق العاده ای دارد . از تهویه عالی فضا تا گستردگی بیشتر بصری در بخش های مختلف از مزیت های این طراحی سقف میباشد . البته برای جذابیت بیشتر این طراحی استفاده از آویز های بسیار مدرن با رنگ های خاص صورتی که هارمونی رنگی خوبی با چوب ها و سبز ایجاد میکنند استفاده شده است .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات