طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری به کمک دیوار سبز

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 17 آبان 1400 در ساعت 12 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معمولا فضا های اداری یکی از مکان هایی هستند که رفت آمد زیادی در آنجا صورت می گیرد و طراحی درست و اصولی آن باعث جلب رضایت مراجعین و کارکنان می گردد و می تواند تاثیر چشمگیری در میزان بهره وری و عملکرد کارکنان نیز بگذارد .

علاوه بر آن کارکنان یک شرکت ساعات طولانی را در این محیط مشغول به کار هستند . بنابراین توجه به روحیات کارمندان یکی از مسائل مهمی است که در طراحی اداری باید مورد توجه قرار گیرد .

امروزه طراحی اداری با استفاده از انواع المان های زیبا و متنوع طراحی و اجرا میگردد و یکی از این المان ها دیوار سبز می باشد ، که ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد معرفی آن را داریم ؛

طراحی دکوراسیون اداری به کمک دیوار سبز

  • دیوار سبز

دیوار سبز اداری یکی از المان هایی می باشد که می تواند به راحتی محل کار شما را به یک مکان منحصر به فرد ، خاص و زیبا تبدیل کند .

مدت زیادی است که دیوار سبز اداری در بسیاری از کشور ها و البته ایران به عنوان یکی از بخش های دکوراسیون داخلی با استقبال بالایی مواجه شده است و طرفداران زیادی دارد .

دیوار سبز اداری تاثیر بسیاری در گردش هوای سالم در محیط کاری نیز دارد که نتیجه آن افزایش بهره ‌وری کارکنان می باشد .

وجود دیوار سبز اداری طراحی داخلی اداری را بسیار لوکس و شاداب میکند و همین امر باعث افزایش حس مثبت و رضایت مراجعین به شرکت و محل کار شما می ‌شود .

طراحی دیوار سبز علاوه بر تاثیرات بسیاری که بر روی روحیات کارکنان و مراجعین دارد ، می توان گفت از نظر ذخیره انرژی نیز بسیار اهمیت دارند و مانند عایق دیوار عمل می کنند و استحکام دیوار را حفظ می‌ کند و مانع از فرسودگی آن می‌ شود و از انتقال سرما و گرمای هوای بیرون به درون نیز جلوگیری می کند و همین امر باعث ذخیره بیشتر انرژی در محل می‌ شود و هزینه‌ ها را تا حد چشمگیری کاهش می دهد .

دیواره‌ های سبز انواع گوناگونی دارند که برگرفته از نوع گیاهان و سیستم استفاده شده و … می باشد و باید شما با توجه به شرایط محیطی که هستید دیوار سبز را انتخاب کنید .

در بسیاری از مواقع در طراحی داخلی اداری دیوار سبز به عنوان پارتیشن نیز استفاده می شود .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/%D8%A7%D8%BA%D9%84%D8%AA%D8%A7%D8%AA.jpg

  • انواع دیوار سبز بر اساس سیستم

از انواع مختلف دیوار سبز می توان به دیوار سبز کابلی ، دیوار سبز سیمی ، دیوار سبز هیدروپونیک و دیوار سبز نمد پلیمری اشاره کرد که هر کدام از انواع سیستمهای ذکر شده خصوصیات و ویژگی های متفاوتی دارند .

دیوار سبز کابلی ؛

سیستم های کابل کششی که از جنس فولاد ضد زنگ نیز می باشد و به علت تحت پوشش قرار دادن سطح های وسیع بیشتر در طراحی نمای ساختمان ها کاربرد دارند .

دیوار سبز سیمی ؛

به کمک شبکه توری های سبک و قابل انعطاف بستری مناسب را جهت رشد گیاهان کوچک فراهم می‌ سازد .

دیوار سبز هیدروپونیک ؛

دارای ضخامت کمتر نسبت به انواع دیگر و دارای تنوع بیشتر جهت انتخاب و کشت گیاهان است و از طریق آب ، می تواند به راحتی تمام مواد غذایی لازم و مورد نیاز گیاه را تامین کند .

دیوار سبز نمد پلیمری ؛

دیوار سبز نمد پلیمری با کمک یک پارچه نمدی بستری مناسب جهت رشد گیاهان را فراهم می سازد و به آسانی قابل تعویض هستند . این روش مناسب ترین و قوی ترین حالت برای زهکشی گیاهان دیوارهای سبز می باشد .

علاوه بر این موارد متفاوت و مختلفی در اجرای دیوار سبز نیز جهت بازبینی قرار می‌گیرد ، که شامل انواع نورپردازی در طراحی دکوراسیون اداری ، انواع گل و گیاهان مورد استفاده ، شرایط نگهداری و … می باشد .

طراحی دکوراسیون اداری به کمک دیوار سبز

شما باید سعی کنید نوع گیاهان دیوار سبز را از گیاهان بومی منطقه انتخاب کنید ، تا برای رشد دچار مشکل نشوند . زیرا استفاده از گیاهان غیر بومی که با اقلیم منطقه ناسازگار باشد به مرور زمان باعث خشک شدن آنها می شود .

هنگام اجرای دیوار سبز در طراحی دکوراسیون اداری ، باید توجه داشت که نورپردازی به نحوی باشد که دیوار سبز را مصنوعی نمایش ندهد . زیرا طراحی نورپردازی در اجرای دیوار سبز نقش بسزایی در رشد گیاهانی که در معرض نور مناسب خورشید قرار گرفته اند ، خواهد داشت و نورپردازی علاوه بر زیبایی در دکوراسیون اداری ، نقش های دیگری نیز دارد .

بعد از این که اجرای دیوار سبز به پایان میرسد ، باید از آن به خوبی نگهداری شود تا سال های زیادی مورد استفاده قرار بگیرد . شما باید برای بهتر نگه داشتن این دیواره های سبز از اجرا کننده آن نحوه نگهداری و باید ها و نباید های نگهداری از آن را سوال کنید تا با این کار مدت بیشتری دیوار را سالم و زیبا نگه دارید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات