طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 21 مرداد 1400 در ساعت 15 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کارکنان و کارمندان یک شرکت روزانه ساعات طولانی را در محیط کاری سپری می کنند . بنابراین باید فضا ، دارای طراحی دکوراسیون ایده آل ، زیبا ، آرامبخش و راحتی باشد ، تا کارکنان بتوانند به راحتی به انجام امور خود بپردازند و علاوه بر آن باعث افزایش بهره‌ وری کارکنان گردد .

طراحی داخلی فضاهای اداری با توجه به اندازه فضا ، نوع فعالیت شرکت ، میزان بودجه ی در نظر گرفته شده برای طراحی دکوراسیون داخلی و غیره طراحی و اجرا می گردد و دارای سبک های مختلفی می باشد . از جمله سبک های پرکاربرد در طراحی داخلی می توان به سبک مدرن ، سبک کلاسیک ، سبک نئوکلاسیک و غیره اشاره کرد .

درباره هر یک از سبک های نام برده شده ، شرکت معماری هیرادانا در یک مقاله جداگانه به معرفی ویژگی های آنان پرداخته است . در این مقاله نیز به طور کلی به آن اشاره خواهیم کرد ؛

  • سبک نئوکلاسیک چیست ؟

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در اوج سادگی طراحی می‌ شود و هدف طراح از طراحی فضاهای داخلی ایجاد فضایی ساده و کاربردی می باشد . در حقیقت در طراحی داخلی به این سبک فرم از عملکرد پیروی می کند و تمامی اجزا ساده و کاربردی طراحی می شوند . سبک کلاسیک ، دارای طرح های پیچیده و زیبا می باشد که در هر فضایی که استفاده شود ، باعث ایجاد محیطی فوق العاده لوکس و لاکچری می‌ گردد و متریال های استفاده شده در این سبک اغلب طبیعی و گران قیمت هستند و دارای کنده کاری و طرح های پیچیده و زیبا می باشند .

حال اگر شما نه سادگی سبک مدرن و نه طرح های شلوغ و پیچیده سبک کلاسیک را دوست دارید ، می‌ توانید از سبک نئوکلاسیک برای دکوراسیون اداری خود استفاده کنید . در حقیقت سبک نئوکلاسیک سبکی میان مدرن و کلاسیک می باشد و کاربردی بودن و کارایی سبک مدرن را در قالب و ظاهری کلاسیک به شما عزیزان ارائه می دهد .

طراحی دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک و ویژگی های آن

باید به این نکته توجه داشته باشید که طرح های سبک نئوکلاسیک نسبت به سبک کلاسیک کمتر می‌ باشد و این سبک دارای طرح های ساده تری نسبت به سبک کلاسیک می باشد .

  • طراحی اداری به سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک در طراحی اداری باعث ایجاد فضایی لوکس و رسمی می شود . در حقیقت این سبک برای افرادی که قصد دارند در فضای کاری خود فضایی رسمی و مجللی را ایجاد کنند ، مناسب می باشد .

از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از اشکال هندسی ساده ، استفاده از رنگ های مات ، کدر و غنی ، استفاده از طرح های رومی و یونانی و غیره اشاره کرد .

در این سبک اغلب از متریال های طبیعی نظیر چوب و سنگ استفاده می شود .

برای دیوار های این سبک اغلب از قالب و تابلوهایی با استفاده از اشکال و خطوط ساده استفاده می کنند و می توانید برای داخل قاب ها از کاغذ دیواری های این سبک با رنگ های خنثی و با طرح ساده و یا نقوش گلدار نیز استفاده کنید .

  • انتخاب مبلمان اداری به سبک نئوکلاسیک

در دکوراسیون اداری فضاهایی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده‌ اند ، از مبلمان نئوکلاسیک مختص این سبک استفاده می شود .

این مبلمان دارای فرم چوبی ظریف و ساده می باشد و مانند مبلمان کلاسیک پرکار و با طرح های پیچیده نیستند .

این فرم های چوبی زیبا در کنار پارچه های ساده و تک رنگ زیبایی خاصی را به فضای کاری شما می بخشد .

  • انتخاب رنگ برای فضاهای اداری سبک نئوکلاسیک

برای طراحی اداری فضاهای طراحی شده به سبک نئوکلاسیک اغلب از رنگ‌ هایی نظیر بژ کرم ، طوسی ، سبز ، نسکافه ای ، آبی ، طلایی و سفید استفاده می شود .

  • نورپردازی

یکی از مهمترین مباحث در طراحی فضاهای اداری نورپردازی می باشد . توصیه می شود در فضاهای اداری تا جای امکان از نور طبیعی بهره بگیرید .

در دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک به خصوص برای فضاهای کاری ، فضاهای داخلی باید کاملاً روشن باشد و نور مورد نیاز افراد به خوبی تامین گردد ، بنابراین مبحث نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

در این سبک شما می‌توانید از یک لوستر ، چراغ های مطالعه رومیزی و آویز های زیبای مناسب این سبک استفاده کنید .

طراحی دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک و ویژگی های آن

  • کفپوش

برای کف پوش ها در این سبک می توان از انواع کفپوش های مختلف از جمله سنگ ، پارکت ، کاشی و سرامیک ها استفاده کنید .

اگر فضای اداری شما شلوغ و پر رفت و آمد است ، پیشنهاد ما استفاده از سنگ و یا سرامیک برای کف پوش می باشد .

به کمک یک شرکت معماری حرفه ای مجرب و با در نظر گرفتن قیمت دکوراسیون اداری و کاهش هزینه ها ، میتوان دکوراسیون اداری بینظیر با رعایت اصول معماری داشت .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات