طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 خرداد 1400 در ساعت 13 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فنگ شویی یک فن باستانی چینی است که برای دست یافتن به درست ترین شیوه چیدمان تجهیزات در محیط مورد استفاده قرار می گیرد تا انرژی مثبت یا چی در فضا برقرار شود و سبب ایجاد حس شادی ، تندرستی و آرامش در کاربر شود . بر اساس اصول رایج در فنگ شویی ، اتاق خواب مهم ترین قسمت در هر خانه است . با توجه به اینکه اتاق خواب یک فضای کاملا شخصی و اختصاصی برای هر فرد است و افراد برای استراحت و خواب از این فضا استفاده می کنند ، انرژی هایی که در فضا جریان دارد تاثیر بسزایی بر روی فرد خواهد داشت .

طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب بر اساس اصول فنگ شویی ، خوابی راحت و توام با آرامش را به همراه خواهد داشت و حس امنیت جاری در محیط ، احساس خوشایندی را برای کاربر ایجاد می کند . استفاده از این محیط ، شادابی و سلامتی را در پی داشته و روابط بین کاربران اتاق را به نحو قابل توجهی بهبود خواهد داد .

قوانین فنگ شویی برای طراحی اتاق خواب

فنگ شویی قدمتی بسیار طولانی دارد و قوانین ارائه شده در آن کاملا دقیق هستند . برخی از قوانینی که در فنگ شویی برای چیدمان اتاق خواب عنوان شده است در ادامه تشریح می شود .

  • قرار دادن تخت خواب در موقعیت فرماندهی

از نظر فنگ شویی تخت خواب در اتاق ، باید در موقعیت فرماندهی قرار بگیرد یعنی جایی که هم کاربر بر روی در اتاق تسلط داشته باشد و هم پایین تخت خواب رو به روی در نباشد . یعنی از قرار دادن تخت خواب در موقعیت تابوت که در آن پای کاربر مستقیما به در اشاره می کند ، باید اجتناب شود زیرا انرژی سایر بخش های منزل سبب ایجاد ناآرامی در زمان خواب می شود .  قسمت بالایی تخت خواب یا همان تاج تخت باید کمی با دیوار فاصله داشته باشد تا مانع جریان انرژی در فضا نشود . چنانچه تخت خواب از دو طرف با دیوار محصور شده باشد ، این قانون باید از هر دو طرف لحاظ شود .

  • انبار نکردن وسیله در زیر تخت خواب

    طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

طبق اصول حاکم بر فنگ شویی ، وسایل ساطع کننده انرژی به محیط پیرامون خود هستند . در صورت انبار کردن وسایل در زیر تخت خواب ، انرژی آنها ممکن است بر هم زننده آرامش و خواب کاربر شوند . به همین دلیل در زمان فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز برای طراحی داخلی اتاق خواب ، باید از خرید مدل هایی که دارای کشو و محفظه ای برای قرار گیری وسیله هستند ، اجتناب شود .

  • حذف وسایل الکترونیکی از فضای اتاق خواب

لپ تاپ ها ، گوشی موبایل ، تبلت و سایر انواع ابزار الکترونیکی و دیجیتال برای سلامتی انسان مضر هستند و سطح کیفی خواب را به شدت کاهش می دهند . بهتر است کاربران برای بیدار شدن از خواب در زمان مقرر از ساعت های زنگ دار استفاده کرده و به جای مطالعه کتاب های الکترونیک پیش از خواب ، از کتاب هایی که بعد فیزیکی دارند استفاده کنند تا از تاثیر منفی لوازم دیجیتال در زمان خواب در امان باشند .

  • چیدمان متقارن لوازم اتاق

    طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

در فنگ شویی اعتقاد به تعادل در طراحی دکوراسیون وجود دارد و توصیه می شود در چیدمان تجهیزات ، بعضی از پارامترها را به صورت جفت انتخاب کرده و در مکانی متقارن نسبت به سایر اشیا قرار دهند . چیدمان متقارن لوازمی مانند کوسن ها ، آباژورها و میز های پاتختی آرامش را به فضا القا خواهند نمود . معماران فعال در شرکت دکوراسیون ، با اصول فنگ شویی آشنایی کامل دارند و می توان برای چیدمان درست اتاق خواب از علم ایشان بهره گرفت .

  • استفاده از رنگ های خنثی در فضای اتاق خواب

    طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

برای طراحی ایده آل اتاق خواب بهترین رنگ هایی که در فنگ شویی به آنها اشاره می شود ، رنگ های خنثی است . استفاده از این رنگ ها می تواند سبب ایجاد آرامش در محیط شده و خواب راحت و بدون دغدغه ذهنی را برای کاربر همراه داشته باشد . می توان بسته به علاقه کاربر از رنگ های پاستلی نیز در ترکیب رنگی اتاق خواب استفاده نمود . استفاده از رنگ های شاد تنها برای عناصر کوچک مجاز است . برای ایجاد نتیجه مطلوب در طراحی و بازسازی اتاق خواب ، بهتر است با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت شود .

 

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :