طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 اسفند 1399 در ساعت 15 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 دکوراسیون سالن انتظار در مطب یکی از مهم‌ ترین بخش ها در طراحی داخلی مطب محسوب می شود .

برای شروع ابتدا باید بدانیم که چه آیتم هایی در طراحی داخلی این سالن حائز اهمیت می باشد که با دانستن آنها بتوانیم به توضیح و بررسی  هر کدام بپردازیم ؛

  1. ارتباط اتاق انتظار با دیگر بخش های مطب و راه های عبوری
  2. جانمایی صحیح قسمت پذیرش و ارتباط پذیرش با قسمت ورودی ، بخش انتظار و ویزیت
  3. نکات طراحی فضای پذیرش مبلمان و اکسسوری های سالن
  4.  ایجاد امکانات ایجاد پذیرایی و سرگرمی برای مراجعین
  • ارتباط اتاق انتظار با دیگر بخش های مطب راه‌های عبوری

برای طراحی سالن انتظار یک مطب بهره گیری از استانداردها در طراحی پلان جهت ایجاد ارتباطی صحیح و اصولی میان سالن انتظار با دیگر اجزای فضا از اهمیت بالایی برخوردار است .

طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب

ارتباط نادرست قسمت سالن انتظار با دیگر بخش آن می تواند تمام تلاش طراح در دیگر آیتم ها مانند استفاده از اکسسوری های جذاب و مبلمان را بی‌ نتیجه نماید زیرا ناتوانی در کنترل جمعیت عبوری اصل اول در طراحی تمام قسمت های داخلی یک فضای عمومی می باشد. اتاق انتظار باید در یک مطب به گونه‌ ای باشد که علاوه بر این که هسته مرکزی فضا باشد نشیمنی به دور از شلوغی و دنج را در اختیار مراجعین قرار دهد .

  • جانمایی قسمت پذیرش و ارتباط آن با قسمت ورودی انتظار و ویزیت

    طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب

در طراحی داخلی اتاق انتظار ، بخش پذیرش در واقع به عنوان قلب مرکزی فضا عمل می کند . فضای پذیرش قسمتی می باشد که مراجعین به محض ورود به فضا باید با آن روبرو شوند در واقع این بخش نباید از قسمت ورودی دور باشد و بیماران باید به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را جهت نوبت دهی ، اطلاعات فضا ، پزشک و غیره را در این قسمت دریافت نماید .

در طراحی کلینیک های بزرگ در این قسمت تابلو های اطلاعاتی نصب می شود تا مراجعین بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز پزشکان مختلف کلینیک را دریافت نمایند .

طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب

قسمت پذیرش باید دارای طراحی داخلی برگرفته از کلیت فضاهای داخلی داشته باشد و در عین حال متفاوت و شاخص نیز طراحی گردد به گونه ای که مراجعین هنگام ورود به راحتی بتوانند با نگاه اول قسمت پذیرش را تشخیص دهند .

  • مبلمان و اکسسوری ها

طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب

در دکوراسیون داخلی فضا های درمانی  همواره موضوعی که مورد توجه قرار می گیرد  استفاده از جزئیات و اکسسوری های جذاب و زیبا  می باشد  با استفاده از اکسسوری ها و جزئیات فضا  از حالت سادگی و بی روحی در می آیند .

 وجود گیاهان را نیز دست کم نگیرید پیشنهاد ما این است که در قسمت سالن انتظار حتماً از گیاهان استفاده نمایید تا فضایی زنده و با نشاط را ایجاد نمایید .

در انتخاب مبلمان این قسمت باید ابتدا متراژ فضا را در نظر بگیرید به عنوان مثال در فضاهای کوچک نباید از مبلمان و صندلی های بزرگ استفاده نمایید زیرا آسایش و کاربری فضا را تحت تأثیر خود قرار می‌ دهد .

مبلمانی که در این فضاها استفاده می شود به طور کلی دو دسته می باشند: دسته اول مبلمانی که با متریال هایی مانند چوب طبیعی ، ام دی اف ، فلز های مختلف و غیره ساخته می شود و متناسب با فضاهای داخلی طراحی می گردد و دسته دوم مبلمانی می باشد که متناسب با طراحی کلی فضاها انتخاب می گردد این دسته از مبلمان باید از برندهای استاندارد انتخاب شده باشد و با دیگر قسمت های فضا همخوان شوند .

  • ایجاد امکانات پذیرایی و سرگرمی

بازسازی و دکوراسیون اتاق انتظار توجه به ایجاد فضای جداگانه برای پذیرایی و سرگرمی برای مراجعین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد اما در برخی از موارد این موضوع برای کارفرمایان در اولویت قرار ندارد ایجاد فضاهایی که همراهان و یا بیماران در آن بتوانند به مطالعه بپردازند و یا فضای بازی برای کودکان می‌ تواند فضای داخلی جذاب و زیبا تری را ایجاد نماید .

طراحی دکوراسیون اتاق انتظار مطب

در طراحی بسیاری از مطب ها آنچه به وضوح قابل درک و مشاهده می باشد عدم توجه به امکانات پذیرایی برای مراجعین می باشد . با قرار دادن امکانات پذیرایی همچون چای ساز ، آبسردکن و غیره در بخش‌ هایی از فضاهای داخلی می ‌توانید کیفیت بالاتری به کاربری فضاهای داخلی خود ببخشید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات