طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 21 خرداد 1397 در ساعت 18 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اصول طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه مدرن

آیا میخواهید همه چیز را درمورد اصول طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه بدانید ؟ پس بهتر است با نکات اصلی در مورد دکوراسیون آشپزخانه آشنا بشوید . طراحی داخلی آشپزخانه کار دشواری است در این مقاله ما به شما قوانین کلی دکوراسیون آشپزخانه را میگوییم تا بتوانید از اشتباهات عمده جلوگیری کنید .

ما در طول شبانه روز ساعات زیادی را در آشپزخانه میگذرانیم ، آشپزخانه مکانی است که در آن غذا میپزیم ، میخوریم و حتی با خانواده و دوستانمان به بحث و گفتگو مینشینیم . فرقی نمیکند که کوچک باشد یا بزرگ ما همیشه میخواهیم آشپزخانه مان تمیز و مرتب و دوستانه باشد . آشپزخانه بخشی از خانه است که ما در آن ریلکس میکنیم و از غذا و نوشیدنیمان لذت میبریم . کار سختی برای ایجاد یک فضای خودمانی در آشپزخانه وجود ندارد . ما در این مقاله قوانین طلایی را در مورد طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شما میگوییم که مطمعنا بعد از این موارد زندگی شما تغییر خواهد کرد .

 

شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا طراح و مجری صفر تا صد پروژه های بازسازی منزل تعمیرات ساختمان و دکوراسیون داخلی

قانون مثلثی

آیا تا کنون در مورد قانون مثلثی شنیده اید ؟ کار کردن به صورت قانون مثلثی که سه راس آن شامل اجاق ( محل پخت ) ، سینک ظرفشویی و یخچال میشود ، این سه راس مثلث برای راحتی و سرعت بیشتر شما نباید بیشتر از 6 متر از هم فاصله داشته باشند . برای اینکه بیشتر متوجه این که چرا قانون مثلثی بین این سه مورد مهم است باید بدانید که نکته اصلی این است که شما نباید این سه مورد را بر روی یک خط راست بگذارید . اگر شما یک آشپزخانه U شکل دارید میتوانید محل پخت را در یک سمت و یخچال را در سمت دیگر بگذارید و سینک را دقیقا مقابل خودتان و بین این دو قرار دهید . اگر آشپزخانه شما حال راهرویی دارد میتوانید یخچال و اجاق را در یک سمت بگذارید و سینک را در سمت دیگر و در مقابل آنها . در آشپزخانه های L شکل هم میتوانید سینک و یخچال را در یک سمت و محل پخت را در سمت دیگر قرار دهید.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/asd.jpg

کف

تصمیم گیری و انتخاب در مورد کف سازی آشپزخانه آنچنان کار آسانی که بنظر میرسد نیست . آشپزخانه جایی است که شما باید هر قدم و قسمت آن را تمیز کنید حتی اگر خیلی در هنگام کار کردن مواظب باشید تا جایی کثیف نشود . وقتی در حال انتخاب متریال مناسب برای آشپزخانه خود هستید باید بسیار به این نکته توجه کنید تا چیزی را انتخاب کنید تا نگه داری آن برای شما راحت باشد ، مطمعنا شما نمیخواهید با چیزی که به راحتی خراب میشود و یا صدمه میبیند سر کنید . بنابراین جنس کفپوشی که انتخاب میکنید باید نسبت به آسیب های احتمالی مقاوم باشد . در دام کاشی های براق و زیبا گیر نکنید به راحتی ممکن است بر روی آنها لیز بخورید ! یا اگر از طرفداران قالیچه های آشپزخانه ای هستید مطمعا باشد که آنها روی کفپوش لیز نخورند .

طراحی رنگ

اگرچه رنگ های تیره امروزه پرطرفدار شده اند و جالب نظر میرسند بهتر است از این رنگ ها به عنوان رنگ غالب و اصلی در آشپزخانه خود استفاده نکنید . رنگ های تیره باعث میشوند که آشپزخانه شما از لحاظ بصری کوچکتر دیده شود . با این وجود استفاده از وسایل با رنگ تیره در آشپزخانه روشن و براق شما باعث زیبایی و تاثیر گذاری بیشتری میشود با این کار شما میتوانید وسایل آشپزخانه خودتان مثل قهوه سازتان را با انتخاب رنگ های دیگر برجسته کنید و کنتراستی به آشپزخانه خود بدهید. برای داشتن یک آشپزخانه بزرگ ، روشن و تمیز ، ما به شما پیشنهاد میکنیم از رنگ های طبیعی برای دکور اصلی استفاده کنید.

محل کار در  آشپزخانه  ( روکابینتی )

پیشخوان روی کابینت ها که محل کار  در آشپزخانه هستند اغلب نقش دکوراتیو و تزئینی دارد که بیشتر بیانگر سبک آشپزخانه شماست . متریالی که برای این منظقه انتخاب میکنید بسیار مهم است و حکم زندگی را دارد پس باید به متریال انها بسیار توجه کنید تا به راحتی قابلیت تمیز شدن و عمر طولانی در برابر صدمات احتمالی داشته باشند . بهترین راه برای انتخاب متریال خوب برای قسمت روی کابینت ها مشاوره گرفتن و مشورت با یک شرکت طراحی داخلی است . به طور عمده متریال های اصلی روکابینتی ها از سنگ های مرمر و گرانیت بوده است ولی امروزه طیف گسترده ای از متریال ها وجود دارد مثل کامپوزیت ها که هزینه کمتری دارند و در رنگ های بسیار متنوعی تولید میشوند . مسئله مهم دیگر این است که روکابینتی باید قابلیت حرارتی بالایی داشته باشد که در مقابل ظروف داغ از بین نرود.

نورپردازی

قرار دادن نورهای آویز دکوراتیو و تزئینی یا استفاده از نورهای عمده و اصلی در بالای اتاق ناهارخوری و نصب نورهای تکمیل کننده در بالای محیط های کاری مثل سینک ، اجاق و بالای کابینت ها به شما این امکان و قابلیت را میدهد تا روشنایی مورد نظر خودتان را در طول شبانه روز تنظیم کنید داشتن چند لامپ هالوژن و یا ال ای دی در زیر کابینت های بالایی بسیار مهم هستند و شما را در کارها بسیار کمک میکنند . برای داشتن یک آشپزخانه روشن و براق میتوانید از شیشه در جاهای مختلف آشپزخانه خود استفاده کنید .

 

پنهان کردن وسایل و تجهیزات

ما مطمئن هستیم که شما هم با ما موافقید که هر چقدر کمتر وسایل آشپزخانه در هر جا باشد ، فضا تمیز و مرتب بنظر میرسد . و خیلی عالی است که ماشین ظرفشویی و یخچال هم در بین کابینت ها پنهان شوند . یک آشپزخانه تمیز و مرتب بیشتر شما را راضی میکند و کیفیت آشپزخانه شما را بالاتر میبرد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات