طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی پاویون بلژیک در نمایشگاه اکسپو دبی چگونه بود ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 21 دی 1400 در ساعت 9 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون را می توان در کنار هم قرار گیری عناصر مختلف به بهترین و زیباترین و بهره ورترین شکل ممکن دانست که باعث بالا رفتن کیفیت فضایی یک فضا می شود . از آنجایی که رفته رفته و هر چدر که زمان می گذرد ظاهر همه چیز دارای اهمیت شده است و از طرفی افراد علاقمند به استفاده ی درست و صحیح از هر چیزی شده اند و فضا و عناصر نیز آن مستثنا نیستند ، می توان گفت روز به روز نیز اهمیت دکوراسیون داخلی بیشتر می شود . یک دکوراسیون داخلی می تواند بر اساس سبک های مختلف و یا کانسپت های گوناگون صورت بگیرد که بر طبق آن فضایی که قرار است دکوراسیون شود متخصص و مهندس این زمینه شروع به طراحی می کند . برای مصال دکوراسیون داخلی یک غرفه ی نمایشگاه مسلما نباید مانند دکوراسیون داخلی اتاق خواب باشد و یا دکوراسیون داخلی یک اداره نباید مانند دکوراسیون داخلی یک بیمارستان باشد . پس برای دکوراسیون کردن یک فضا در وهله ی اول به کاربری ای که آن فضا دارد باید توجه نشان داد و مراحل و نکات بعدی را نیز با توجه به فرهنگ ، سلیقه ، ترندهای روز دنیا و ... به انجام رساند .

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی :

اکسپو درواقع به بزرگترین و مهمترین نمایشگاه جهانی گفته می شود که هدف آن نشان دادن فرهنگ و دستاوردهای مختلف در زمینه های مختلف کشورهای سرتاسر جهان می باشد . این نمایشگاه هر پنج سال یکبار اتفاق می افتد و هر بار یک کشور میزبان این نمایشگاه خواهد بود . همچنین این نمایشگاه دارای پاویون هایی با طراحی سازه ای خاص و همچنین دکوراسیون داخلی منحصر به فرد می باشند که توجه همگان را به خود جلب می کند .

طراحی داخلی پاویون بلژیک در نمایشگاه اکسپو دبی چگونه بود ؟

شهر دبی در حال حاضر درواقع میزبان جدیدترین دوره از این سری نمایشگاه ها می باشد . این نمایشگاه ها از آنجایی که رویدادی جهانی و مهم تلقی می شوند اغلب 6 ماه دایر بوده تا مردم سرتاسر جهان بتوانند از آن به خوبی و سر وقت دیدن کنند . از آنجایی که اکسپوی دبی به عنوان بزرگترین و اولین نمایشگاه در خاورمیانه و آفریقا و جهان عرب می باشد ، بسیار حائز اهمیت بوده و پیش بینی می شود که چیزی حدود 25 میلیون نفر از آن دیدن نمایند . یکی از بزرگترین تاثیراتی که این نمایشگاه در منطقه خواهد گذاشت ورود گردشگران در سالهای آتی به این شهر و کشور و همچنین اشتغال زایی بیشتر می باشد .

تم و کانسپت اصلی اکسپو 202 دبی :

کانسپت اصلی این نمایشگاه در دبی را می توان ارتباط ذهن ها و خلق آینده دانست . موضوعات فرعی ای که از اهداف دیگر و کانسپت های دیگر نمایشگاه می باشند فرصت ، پایداری و تحرک می باشد . به عبارتی می توان ادعا نمود که اکسپو دبی بستری مناسب برای پرورش خلاقیت و همچنین نوآوری و نتیجتا همکاری ای بین المللی و جهانی می باشد . این نمایشگاه به کشورهای مختلف اجازه می دهد تا بتوانند ایده ها و خلاقیت خود را در زمینه ی حفظ و پیشرفت در بشریت و ... را ارائه داده و به گوش جهانیان برسانند .

پاویون چیست ؟

پاویون در لغت به معنای سازه ای معماری که به صورت مستقل است ، می باشد . در نمایشگاه های بین المللی این پاویون ها دارای اشکال و سازه های خاص می باشند که باعث جلب توجه افراد به آن ها می شود . می توان گفت در طراحی این پاویون ها تاریخ و فرهنگ هر کشور نمود پیدا کرده به صورتی که نمای بیرونی پاویون ها می تواند به طور کلی نشانگر هویت یک کشور باشد . پاویون ها به این دلیل که می توانند دارای فرم ها و اشکال مختلف و پیچیده ای باشند بسیار دست معمار را برای طراحی باز گذاشته اند .

پاویون های مربوط به اکسپو دبی :

برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های جهانی اکسپو ، هر کشور دارای یک پاویون مخصوص خود می باشد که این به هر کشور اجازه می دهد تا بتواند خلاقانه تر فرهنگ ، هنر و تاریخ و دستاوردهای مختلف خود را نشان جهانیان بدهد . در اکسپو 2020 دبی بالغ بر 200 پاویون از کشورهای مختلف که دارای معماری و دکوراسیون داخلی های خاصی می باشند حضور دارند . به وسیله ی معماری خاصی که کشورها برای پاویون خود در نظر گرفته اند ، می توانند بازدیدکنندگان را به سم خود جذب کرده و به این روش باعث آشنا شدن آن ها با فرهنگ و دستاوردهای کشور خود بشوند . که در واقع هدف از برگزاری نمایشگاه نیز همین می باشد .

پاویون های برجسته و خاص در اکسپو 2020 دبی :

  • پاویون بانوان
  • پاویون های تحرک
  • پاویون های پایداری
  • پاویون های فرصت
  • پاویون برابری دبی
  • پاویون آفریقا
  • پاویون فرانسه
  • پایون بلژیک
  • و ...

بلژیک :

این کشور واقع در غرب قاره ی اروپا می باشد . پایتخت این کشور شهر بروکسل است . بلژیک از شرق با کشور آلمان ، از شمال با کشور هلند ، از جنوب با کشور فرانسه و از غرب با دریای شمالی مرز دارد . بلژیک را تا اواسط سده ی هقدهم می توان یکی از پر رونق ترین مراکز بازرگانی در اروپا دانست . از آنجایی که این کشور با کشورهای مهم زیادی مرز دارد و دارای موقعیت خاصی می باشد به عنوان میدان جنگ اروپا نیز نام گذاری شده است .

طراحی داخلی پاویون بلژیک در نمایشگاه اکسپو دبی چگونه بود ؟

پاویون بلژیک :

پاویون بلژیک که در منطقه ی تحرک قرار گرفته است به شکل یک طاق سبزی طراحی داخلی و ساخته شده است و این به آن علت است که تاکیدی که این شکرو بر هنر و تکنولوژی دارد را به افراد به خوبی نشان دهد . مساحت این پاویون برابر با 500 متر می باشد و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در این پاویون به مشاهده ی نوآوری های صنعتی و تکنولوژی آتی این کشور بپردازند . در محل پاویون بلژیک علاوه بر این که نمایشگاه می باشد ، رستورانی برای ارائه غذاهای بلژیکی نیز وجود دارد . همچنین علاوه بر همه ی این ها یک تراس زیبا روی پشت بام این پاویون برقرار شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند در آن به استراحت پرداخته و از چشم انداز منطقه استفاده کنند .

 طراحی داخلی پاویون بلژیک در نمایشگاه اکسپو دبی چگونه بود ؟

کلام آخر

همانظور که پیش تر توضیح دادیم طراحی داخلی از اهمیت زیادی برای تک تک فضاها از مسکونی تا تجاری و اداری و ... برخوردار می باشد . همچنین سبک ها و شیوه های مختلفی برای دکوراسیون کردن وجود دارد که با توجه به سلیقه ی کارفرما و عملکرد فضایی که دکوراسیون می شود بهترین شیوه برای آن انتخاب می شود . یکی از فضاهای مهم بین المللی را می توان نمایشگاه ها دانست که از بزرگترین نمایشگاه ها نیز می توان به اکسپوها اشاره نمود . باتوجه به این که اکسپو 2020 در دبی در حال برگزاری می باشد و هر کشور برای خود پاویونی مخصوص در آنجا داشته و می تواند فرهنگ و هنر و فعالیت های خود را به تمام هنر دوستان جهان نمایش دهد . به همین دلیل اهمیت دارد که دکوراسیون داخلی های خاصی برای آن ها طراحی نموده تا بتوانند افراد را به بازدید از خود جذب کنند و آن ها را در آن فضا نگه دارند و نتیجتا بیشتر با دستاوردهای خود آشنا کنند .

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا از جمله شرکت هایی می باشد که در سطح کشور و حتی کشورهای همسایه کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری از دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی ویلا و ... انجام داده است و کارنامه ای پربار با تجاربی خارق العاده را دارا می باشد که توانایی انجام پروژه های بزرگ و کوچک بسیاری را نیز دارا می باشد . به همین دلیل ما با سپردن پروژه های خود به مهندسین این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش کار مطمئن باشید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات