طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و دکوراسیون چینی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 20 مرداد 1397 در ساعت 17 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هیرادانا مجموعه ای متخصص در زمینه طراحی نما ، بازسازی ساختمان ، تعمیرات ساختمان و همچنین طراحی دکوراسیون می باشد. در این بخش بر آن شدیم تا اطلاعاتی را در مورد نحوه طراحی داخلی و دکوراسیون چینی در اختیار شما قرار دهیم. فضای داخل خانه و هر محیط داخلی دارای عملکرد و نقش مهمی است . که صرفا فضایی برای تزیین و زیبایی نیست بلکه راهی برای دستیابی به راحتی ، هماهنگی ، آرامش و برطرف کردن نیازها است . با توجه به همین موارد و نیازها و خواسته های مان باید دست به انتخاب راه حل های مختلف و سبک های دکوراسیون داخلی بزنیم مثل سبک های کلاسیک ، روکوکو ، مدرن ، تلفیقی ، فوتوریسم و غیره ، اگر سبک طلایی و مورد نظر خود را پیدا کنید خانه برای شما مامنی آرام و لذت بخش میشود . به همین دلیل است که سبک چینی که الهام گرفته از طبیعت ، انرژی و سادگی است امروزه بین مردم جهان بسیار پرطرفدار شده است .

سبک چینی : ویژگی های شاخص

با در نظر گرفتن ویژگی های دکوراسیون داخلی چینی ، شما متوجه میشوید که سبک چینی از دیگر سبک های مردم آسیای شرقی متمایز و جدا است . کلیت محور سبک چینی ، جستجویی فلسفی  در اطراف و همه چیز است که به دنبال شیوه ای صلح آمیز برای برقراری رابطه با طبیعت میگردد . در دکوراسیون چینی گوشه های تیز دیده نمیشود و تنوع گسترده و زیبایی از مبلمان در این سبک وجود دارد.

متریال های اصلی در سبک چینی دارای قابلیت کشسانی دارند مثل  بامبوهای زخیم و قوی. در ساخت مبلمان اساتید این حرفه از تکنیک های پیچیده چند لایه به عنوان یک عنصر اصلی در تزیینات مبلمان استفاده میکنند. و حکاکی بر روی رنگ های سیاه ، امروزه بهترین روش برای تزیینات است .

مبلمان در دکوراسیون چینی با هماهنگی کامل با کابینتها و طراحی داخلی انتخاب میشوند حتی گلدان ها و وسایل جانبی باید کاملا هارمونی فضا و سبک چینی را حفظ کنند. استفاده از تکنیک و ویژگی آنتاریسیا که برای اروپاییان شناخته شده است بسیار در طراحی و ساخت مبلمان چینی استفاده میشود. در حقیقت در این تکنیک از ورقه های نازک چوبی با طیف رنگها و طرح های مختلف برای مبلمان و میزها و کابینتها استفاده میکنند. در چین مبلمان و میزها بصورت مستطیل شکل و از مواد طبیعی مثل بامبو و ورقه های چوبی تشکیل میشوند .

رنگ در دکوراسیون چینی

سبک چینی تلفیقی از سبک های مختلف است ، بنابراین این سبک نه تنها ویژگی های فردی ، سلیقه ها و ترجیحات مالک آن را نشان میدهد . بلکه فضای مناسبی را برای میهمانان ایجاد میکند و حس دلپذیری را در آنها بوجود میاورد . رنگ برای چینیها و در دکوراسیون چینی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند . و هر رنگ سمبل و معنای خاص خود را دارد . رنگ زرد به عنوان رنگ امپراطوری و سلطنتی بحساب می آید و یک رنگ ملی است . رنگ سبز به معنای آرامش و سکوت و آبی به معنای شرافت و نجابت است . البته انتخاب رنگ ها به سلیقه ساکنین و دیدگاه های آنها بستگی دارد .

کفسازی

در کفسازی و کفپوش های دکوراسیون چینی از کاشی و سنگ های دارای ابعاد بزرگ و نورپردازیهای زیبا و زیاد و رنگ های اشباع شده تیره و سفید  استفاده میشود  و یک گزینه عالی برای کفپوشها استفاده از پارکت و لمینت و چوب های بامبو است . اگر از سنگ های سرامیکی و گرانیتی و و یا کاشی برای کف سازی استفاده میشود بهتر است که رنگ های آنها نزدیک به چوب و طرح های چوبی باشد .

دیوار

به عنوان یک اصل در سبک چینی دیوارها باید دارای تابلوهای نقاشی و یا گچ کاری باشند . از کاغذ دیواری ها هم میتوان استفاده کرد که البته  مخترع کاغذ دیواری هم چینی ها هستند . در طرح های کاغذ دیواری و تابلوهای نقاشی میتوان از درختان ، گیاهان گلدار ، پرندگان ، کوه ها و غیره استفاده کرد هر کدام از این طرح ها دارای معنا و سمبول خاصی هستند پس باید در انتخاب آنها دقت کنید. یک راه حل خوب و مناسب برای دیوارها استفاده از پترنهایی با چوب های تیره است که وقتی بر روی دیوارهای با رنگ روشن اجرا میشوند کنتراست زیبایی به محیط میدهند ، رنگ پترن ها و طرحای روی دیوار را میتوان با رنگ کف و یا سقف ست کرد .

سقف

به عنوان یک قانون سقف ها با نورپردازی های مختلف و در چندین لِول طراحی شوند که و اگر طراحی ها بدرستی انجام شوند ، شکل و احجام سقف بدرستی دیده میشوند و میتوان نورهای خورشید و آسمان را شیبه سازی کرد . علاوه بر اینها عناصر مختلف تزیینی مثل چوب ها در طراحی سقف مورد استفاده قرار میگیرند . البته این طراحی ها و عناصر تزیینی باید در هماهنگی و هارمونی کامل با کانسپ کار باشند و ترجیحا از اشکال مستطیلی استفاده شود.

مبلمان

مبلمان بخش مهمی از سبک چینی در طراحی دکوراسیون داخلی را در برمیگیرد. این مبلمان باید راحت و کاربردی باشند و از چوب ساخته شده باشند و از تکنیک های خاص در ساخت آنها استفاده شود . در ساخت مبلمان عناصر حکاکی و پولیش به کار گرفته میشود . در طراحی مبلمان چینی باید از گوشه های تیز اجتناب کرد به عنوان یک راه حل میشود از پارچه و کوسن هایی برای مبلمان استفاده کرد . مبلمان و صندلی های سبک ، المان های دکوراتیو ( میتوانند به شکل بامبو باشند ) ، میزهای کوچک گرد برای صرف چای ، اینها گزینه های اصلی برای طراحی داخلی به سبک چینی هستند .

دکوراسیون داخلی در سبک چینی کاملا از علم فنگ شویی تبعیت میکند ، بنابراین قرار دادن آیتم ها مشابه و جفت در دکوراسیون داخلی باید در ترکیب درستی از کانسپ و طرح کلی خانه قرار بگیرند

تفاوت های دکوراسیون چینی

خانه در فرهنگ چینی نمادی از بهشت است ، به همین دلیل باید در ارتباط با حیاط و باغ اطراف خود باشد ، بنابراین طراحی باید در جهت سازماندهی وحدت دنیای درونی و بیرونی خانه باشد . در فرهنگ و دکوراسیون چینی توجه خاصی به دکوراسیون پنجره ها و درها داده میشود و اغلب دارای شکل های زیبا و شگفت انگیزی هستند .

دکوراسیون چینی برای چه کسانی مناسب است ؟

دکوراسیون چینی برای کسانی که به دنبال آرامش و صلح و فضایی سنتی و شگف انگیز هستند بهترین گزینه و انتخاب است. این سبک دارای راه حل های غیر معمول ، رنگ های روشن و نورپردازی خیره کننده است . کسانی که دوستدار فلسفه در تمام زمینه ها هستند حتما سبک طراحی داخلی چینی را تحسین میکنند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات