طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی خانه ای در آتن یونان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 6 مهر 1398 در ساعت 15 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم پروژه هایی که در جهان معماری با طراحی های خود باعث ایحاد فضایی مناسب برای افراد شده اند را بررسی کنیم و جنبه های برتری و ویژگی های خاص آنها را معرفی کنیم. در این مقاله یک پروژه بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در آتن یونان را بررسی خواهیم کرد که این پروژه به این دلیل حائز اهمیت است که در فضای 60 متری معمار توانسته است از تمام فضاها به خوبی استفاده کند و ایده های درخشان خود را در این پروژه به کار ببندد و منزلی مناسب را ایجاد کند. این خانه یکی از برترین پروژه ها در سال 2016 در کشور یونان بوده است.

بیاید با هم این پروژه بازسازی منزل  را بررسی کنیم .

بازسازی منزل

این خانه یک شیوه ی ساخت از خانه های کم هزینه بر اساس یک سیستم ساخت و ساز با هدف استفاده از مواد بی ارزش و بازیافتی در یونان است . این شیوه که از شیوه های متعارف و جدید ساختمان سازی در یونان به شمار میرود و روز به روز بر تعداد آن اضافه میشود هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است و هم آپارتمان هایی که با گذشت زمان دچار فروپاشی شده اند را میتوان از این طریق دوباره احیا کرد و برای استفاده مجدد از آنها بهره برد .

کلیات تعمیرات و بازسازی

بازسازی و تعمیرات ساختمان این پروژه  نیز به همین طریق انجام شده است . دیوار های داخلی با استفاده از یک سری از شبکه بندی های فلزی مدولار سیاه که همگی از متریال های بازیافتی است ، پوشیده شده اند که این شبکه ها مزیت های زیادی را برای این خانه به ارمغان آورده است . اول اینکه میتوان بافت ها و مواد مختلف را بر روی آن ها سوار کرد و ترکیب بافت ها و تنوع آنها این خانه را منعطف تر خواهد کرد و چیدمان خانه را روان میکند . علاوه بر این شبکه بندی ها ، باعث ایجاد قفسه هایی در جای جای خانه میشود که میتوان از این قفسه ها برای نگهداری و جایگیری اشیا و مبلمان استفاده کرد . این سازه های فلزی مدولار کاملا بسته به نیاز مشتری چیده و طراحی میشوند .

هم چنین این شبکه بندی ها در این خانه باعث شده است دیوار ها نقش اصلی خود را از دست بدهند و با استفاده از این شبکه ها و قرار دادن تخته های چوبی به رنگ ها و طرح های مختلف ضمن تقسیم بندی فضایی این خانه ، ترکیبی زیبا و جذاب از انواع متریال های و بافت ها را در این خانه شاهد باشیم .

بازسازی و دکوراسیون

بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه

به طور مثال این شبکه فولادی در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه باعث شده است تمام قفسه ها در دید باشند و هیچ درب برای کابینت ها نباشد و همه وسایل در دسترس باشند و وسایل آشپزخانه مانند اجاق گاز ، یخچال و ماشین لباس شویی و ... در داخل این قفسه های فلزی به درستی و در کمترین جای ممکن قرار بگیرند و در استفاده از فضا نیز صرفه جویی شود . فضای غذاخوری نیز روبروی این قسمت قرار دارد و با یک در بزرگ که به تراس این خانه باز میشود و کاملا  شیشه ای است ، این فضا از روشنایی زیادی برخوردار است .

دکوراسیون آشپزخانه

سازه های فلزی مدولار در دکوراسیون داخلی

این ساخت و ساز فلزی مدولار باعث تقسیم حمام و سرویس و اتاق خواب شده است و توانسته است به خوبی این فضاها را از هم تفکیک کند . در بین این شبکه ها تخته های چوبی روشن و تخته های سفید قرار دارند که با چیدمان خاص خود ، زیبایی این فضا را دوبرابر کرده اند و هارمونی فضایی مناسبی را برای این خانه ایجاد کرده اند .

به غیر از این شبکه های فلزی استفاده از رنگ سفید برای دیوار های این خانه از طراحی های معمار این خانه است .

اما دیگر ایده ی جالب معمار در بازسازی منزل  برای این خانه در کف این خانه به چشم میخورد . استفاده از سنگ برای کف این خانه در طرح ها و بافت های مختلف نظر بیننده را به خود جلب میکند . هر بخش این خانه دارای یک کفپوش سنگی با بافت مخصوص به خود است که باعث میشود هر بخش مانند فضای نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق خواب و سرویس و حمام شخصیت فضایی مختص به خود را داشته باشند و از این طریق ،  حریم هر بخش تعریف شود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات