طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی آژانس تبلیغاتی وی ام وای در پکن چین

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 17 مهر 1398 در ساعت 13 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم یکی از موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر پکن چین را با هم بررسی کنیم .

این فضا در متراژی به مساحت 400 متر مربع توانسته است یک محیط جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کند تا در چشم بیننده جذاب بنظر برسد .

سبک و کانسپت طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

این ساختمان که در پارک تجاری هنگتانگ پکن قرار دارد در واقع یک انبار کارخانه ای قدیمی با سازه ای فولادی و ارتفاع 4 متر بوده است که طی بازسازی و تعمیرات ساختمان به دفتر امروزی تغییر پیدا کرده است .

این شرکت که یک آژانس تبلیغاتی است خواستار فضایی بزرگ و مناسب برای فعالیتشان بود .آنها میخواستند این فضا بتواند روحیه کاری تیمی و فردی کارکنانش را افزایش دهد و بر روحیه مستقل و آزاد آنها تاکید کند .

معماران این پروژه پس از بازدید از این انبار کارخانه ی قدیمی و مشاهده متریال بتن به کار رفته در سطوح آنجا و حضور تیرهای فلزی که این انبار را ایجاد کرده اند ، به این ایده رسیدند که برای طراحی این دفتر باید از این مواد اولیه که انسجامی درونی دارند استفاده کرد بنابراین سبک صنعتی دکوراسیون داخلی اداری  این دفتر از این ایده شکل گرفته است .

با توجه به شکل اصلی این انبار طراح ، بتن و فلز را به عنوان اصلی ترین متریال داخلی انتخاب کرد . جنس مواد کف و دیوار ها از جنس سیمان با بافت بتنی خام است که یادآور فضای قبلی این دفتر میباشد . سیستم سازه ای سقف و پارتیشن های قسمت کاری از مش فلزی سیاه رنگ به منظور حفظ شفافیت فضا و حس توالی ساخته شده است . مبلمان سفارشی ساخته شده ی قسمت های کار و اتاق جلسات و هم چنین مبلمان راحتی از استیل ، فلز و چرم مشکی ساخته شده است تا در ترکیب با این متریال ها بتواند هارمونی فضایی جذاب و ممتازی را برای این دفتر ایجاد کند .

به منظور استفاده کامل از ویژگی های فضا ، تیم معماری چند ایده برجسته را در محل های خاصی از دفتر ایجاد کرده اند .

متریال در دکوراسیون اداری

اجرای دکوراسیون اداری

اولین ایده یک صفحه ی بتنی قابل چرخش در جلوی ورودی دفتر و در قسمت لابی است که به عنوان یک دیوار جداکننده عمل میکند . در پشت این صفحه بتنی ، قسمت آشپزخانه این دفتر وجود دارد که در مواقع لازم این دیوار میتواند آشپزخانه را از دید مراجعه کنندگان پنهان کند و به عنوان فضایی خصوصی برای کارمندان این دفتر عمل کند . اما در زمان های دیگر این صفحه ی بتنی کنار میرود و فضایی بزرگ برای برپایی مهمانی هایی که حالتی دوستانه و خصوصی برای کارمندان دارد در داخل دفتر ایجاد میشود.

دکوراسیون آشپزخانه اداری

 در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  نیز از همان رنگ و متریالی که در کل دفتر مشاهده میکنیم استفاده شده است و کابینت ها و وسایل به رنگ سیاه در آمده اند و یک میز سیاه رنگ در وسط آشپزخانه و صندلی هایی در دو طرف آن فضایی برای غذاخوردن کارکنان ایجاد کرده است .

بازسازی دکوراسیون اداری

 اما دومین ایده ی بکر مجری دکوراسیون برای این دفتر ، طراحی یک اتاق جلسات و ملاقات شیشه ای بزرگ است که با اختلاف ارتفاع به اندازه 4 پله از سطح همکف بالا آمده است . اما کارکرد این 4 پله فقط به عنوان دسترسی به اتاق جلسات نیست و پله ها به عنوان محل هایی برای نشستن و استراحت کردن کارکنان و ایجاد فضاهای گفت و گو دوستانه و صمیمی برای آنها است و با قرار دادن بالشتک های سیاه ، این مکان را برای نشستن افراد راحت تر میکند . هم چنین با قرار دادن سیستم های نوری در کناره های این پله ، این فضا را جذاب تر و دنج تر کرده اند .

در کنار این اتاق جلسات و در امتداد دیوار جنوبی آن با حضور مبل های راحتی روبروی هم فضاهایی برای گفت و گوهای دو نفره بین افراد و نوشیدن چای یا قهوه شکل گرفته است . حضور پنجره های قدی و بزرگ در دیواره ی جنوبی و شمالی این دفتر ، روشنایی روز را وارد تمام فضاهای داخلی این دفتر میکنند .

اما ایده ی آخر معماران برای این دفتر ، طراحی یک اتاق بازی است که با قرار دادن یک میز فوتبال دستی و یک تلویزیون بزرگ برای بازی های کامپیوتری توانسته اند محیطی جذاب برای اوقات استراحت کارکنان ایجاد کنند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات