طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی مینیمال چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 2 آبان 1397 در ساعت 14 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی مینیمال چیست؟

سبک مینیمال برای اولین بار در دهه 1960 میلادی در قرن بیستم مطرح شد و به طور عمده برای توصیف مجسمه های رابرت موریس و دونالد جود بکار رفته است . از آن زمان به بعد معنای این کلمه گسترده تر شد و امروزه در زمینه های مختلفی بکار میرود از مد و موزیک تا طراحی و معماری .

مینیمالیسم در معماری و طراحی داخلی روز به روز به محبوبیتش افزوده میشود ، برخلاف گرایش های دیگر که موتیفهای سخت و سرد ترجیح داده میشوند امروزه گرایش و سلیقه ها به سمت سبکتر و زنده تر شدن طراحی داخلی و موتیف های استفاده شده در فضای داخلی است . اصول اساسی در طراحی مینیمال استفاده از خطوط شارپ ، سطوح ساده ، مبلمان کم و رنگ های ساده است .  اخیرا شکل های نرم تر ، رنگ ها و بافت های بیشتری متناسب با سبک مینیمال ظاهر شده است.

ایده اصلی طراحی مینیمالیسم استفاده از شکل و فرم های ساده و طبیعی است . این ایده از سبک شرقی بخصوص طراحی کلاسیک ژاپنی الهام گرفته است که پایه اصلی سبک مینیمال شده است . طراحان معروفی که از پایه گذاران مینیمالیسم بوده اند عضو گروه هنری به نام استایل "style" بودند که در سال 1917 میلادی تشکیل شد . طراحانی که سبک مینیمال را ترجیح میدهند از ترکیب احجام و مربع ها پرهیز میکنند و عمده کار آنها را ترکیب صفحات مختلف در برمیگیرد.  سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون به معنای اتاق های بزرگ با حداقل مبلمان و جزییات و تزیینات است . عنصر اصلی این سبک توجه به شکل، رنگ و بافت است . عموما در این سبک دیوارها جداکننده فضاها نیستند . مبلمان، پارچه یا پارتیشن های شیشه ای نقش جداکننده ها را بازی می کنند . در مینیمالیسم مدرن، ایده طراحی بر روی اشکال هندسی شارپ و عدم تقارن ساخته شده است. مبلمان باید دارای اشکال ساده و چرمی با رنگ خنثی باشد. سطوح درخشان و خطوط مستقیم فضا را  شگفت انگیز میکنند ، جزئیات باید از فولاد ضد زنگ یا کروم ساخته شود و مقدار لوازم جانبی باید به حداقل برسد . کف باید از موادی باشد تمیز کردن و مراقبت از آنها ساده باشد چوب و محصولات این طبف ماده و سرامیک و سنگ از متریال های خوبی برای کف سازی هستند .

در مورد رنگ، باید بگویم سفید رنگ اصلی این سبک است . رنگ سفید را میتوان برای دیوارها ، کف و مبلمان استفاده کرد . به عنوان یک جایگزین برای رنگ سفید شما می توانید رنگ های خنثی مانند بژ، خاکستری، سبز روشن را انتخاب کنید . رنگ قرمز یک رنگ سنتی است و بهترین و محبوبترین گزینه برای هایلایت کردن جزییات بر روی زمینه سفید است . که البته این انتخاب کاملا سلیقه ای است و میتوان رنگ های مختلفی را جایگزین رنگ قرمز کرد . اغلب مردم یک تصویر یا تزیینات بزرگ روی دیوارها را قرار میدهند. 

مینیمالیسم محبوب است زیرا طراحی دکوراسیون داخلی در این سبک بسیار سبک و آزاد است و در انسان ایجاد حس راحتی و آرامشی وصف ناپذیر میکند . مینیمالیسم یک شیوه زندگی است که تمایل به نظم و سادگی کامل دارد . مینیمالیسم به ویژه در میان صاحبان کسب و کار و افراد خلاق محبوب است که ترکیبی از سادگی، پیچیدگی، زیبایی را به شکلی با ارزش نشان میدهد . مینیمالیسم بدون استفاده از لوازم جانبی زیاد یا مبلمان غیر معمول اجازه می دهد تا خود را بیان نمایید. اگر سادگی در طراحی را دوست دارید، مینیمالیسم چیزی است که شما نیاز دارید!

ده نکته مهم برای طراحی داخلی مینیمال

  • پالت رنگ خنثی را انتخاب کنید ، استفاده بیش از حد از رنگ باعث بهم ریخته نشان دادن یک فضا میشود .
  • از عناصر و موتیف های نامحدود و بی انتها استفاده کنید.
  • نکته مهم مینیمالیسم، توانایی ویرایش است که در واقع یکی از سخت ترین قسمت های تزئینات است.
  • استفاده از بافت
  • استفاده از خطوط شارپ و مستقیم
  • نورپردازی کلید مهم سبک مینیمال است که باید رعایت شود .
  • فضا را با پارچه های رنگ گرم صمیمی کنید .
  • دیوارهای با سطح خالی زیاد 
  • کاغذ دیواری محدود و طراحی شده .
  • مبلمان حداقلی
10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات