طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی منزل به سبک هندی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 12 خرداد 1399 در ساعت 10 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله های قبلی به معرفی سبک های مدرن ، کلاسیک ، مراکشی و ... پرداختیم در این مقاله شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم به معرفی سبک هندی در طراحی دکوراسیون منزل بپردازیم.

دکوراسیون به سبک هندی یکی از سبک های شاد طراحی دکوراسیون داخلی است که مبنای ان استفاده از رنگ های شاد و گرم در کنار حداقل یک رنگ خنثی می باشد.

سبک هندی یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سبک ها در طراحی داخلی منزل به شمار می رود.  سبک هندی بخاطر استفاده از رنگ های خیره کننده و زیبا دارای جذابیت منحصر به فرد خود است. با توجه به گستردگی این کشور و تاثیرات مختلف تاریخی و فرهنگی قسمت های مختلف ان با انواع مختلفی از دکوراسیون ها رو به رو هستیم.

  •  استفاده از رنگ در سبک هندی

    طراحی داخلی منزل به سبک هندی

استفاده از رنگ های شاد و متنوع از مهم ترین نشانه های طراحی به سبک هندی است. رنگ های مورد استفاده در این سبک شامل رنگ های گرم، تند و شاد هستند. شما می توانید با قرار دادن طیف گسترده ای از رنگ ها در این سبک دکوراسیون فوق العاده ای را برای خود طراحی کنید اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از طیف های رنگی می تواند فضای شما را اشفته نمایان کند.

در انتخاب رنگ در سبک هندی شجاعت داشته باشید و رنگ های قرمز ،نارنجی ، سبز زرد و سایر رنگ های تند را به دکوراسیون منزل خود ببرید. در این سبک شما میتوانید از چند رنگ تند در کنار یک رنگ خنثی استفاده کنید.

  • مبلمان در دکوراسیون سبک هندی
  • یکی دیگر از عناصر مهم  طراحی داخلی به سبک هندی استفاده از مبلمان چوبی می باشد. برای جلوه بهتر از مبلمان دست ساز با پایه های منحنی و معرق کاری  استفاده کنید و از تزیینات عاجی نیز استفاده کنید. در کنار مبلمان چوبی می توانید از کمد ها ، جعبه های چوبی و قفسه های چوبی نیز استفاده کنید.
  • پارچه های مورد استفاده در سبک هندی

پارچه های هندی از گذشته تا به امروز همیشه معروف بوده اند و همیشه به دلیل زیبایی و تنوع رنگیشان مورد توجه قرار گرفته اند. از مهمترین استفاده از پارچه ها در دکوراسیون داخلی منزل می توان به پرده ها و رویه مبل ها اشاره کرد.

طراحی داخلی منزل به سبک هندی

در دکوراسیون داخلی  به سبک هندی از پرده های بلند استفاده می شود. از دیگر استفاده از پرده در سبک هندی می توان به پرده تخت خواب و تاج تخت خواب نیز اشاره کرد. پارچه هایی که برای روییه مبلمان و کوسن ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند هم از پارچه هایی با کیفیت بالا و تنوع رنگی زیاد هستند. برای مثال از پارچه های کتان برای رویه مبلمان و از پارچه های ابریشمی برای کوسن ها استفاده می شود.

  • نقش ها و طرح های دکوراسیون سیک هندی
  • نقش ها و طرح هایی که در سبک هندی مورد استفاده قرار می گیرند بر گرفته از مذهب هندی ها ، فرهنگ و طبیعت این کشور است. این طرح ها شامل گل و بوته های هندی ، نقوش پیچیده ماندالا و عناصر الهام گرفته ار طبیعت مثل گل ، پرنده ها و حیوانات هستند. نقوش پیچیده را می توان از طریق میز های منبت کاری شده ، نرده ها یا سرامیک ها و کفپوش ها وارد دکوراسیون منزل کرد.
  • کابینت های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک هندی

دکوراسیون آشپزخانه هندی

طراحی داخلی منزل به سبک هندی

دکوراسیون آشپزخانه که در طراحی دکوراسیون منزل به سبک هندی مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر کابینت های سنتی هستند که به طور معمول با عاج ، آینه و سنگ و بیشتر با متریال های مختلفی مشابه این ها ساخته می شوند. در سبک هندی رنگ های کابینت اشپزخانه عمدتا از رنگ های شاد هستند. لازم به ذکر است در این سبک اگر می خواهید کابینت های خود را تزیین کنید می توانید از منبت کاری و خاتم کاری نیز استفاده کنید.

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات