طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به کمک آشنایی با انواع فرش و ویژگی های هر یک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 24 آذر 1400 در ساعت 15 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در سرتاسر دنیا دکوراسیون داخلی به دلایل مختلف از جمله بهبود بخشیدن به کیفیت فضاها و همچنین تاثیر مستقیمی که روی شخصیت و روحیات افراد دارد و خیلی دلایل دیگر بسیار مورد بحث و اهمیت قرار گرفته است . دکوراسیون داخلی از طراحی داخلی منزل گرفته تا دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری و ... همه و همه در طی زمان تغییرات زیادی را شامل شده است که از جمله این تغییرات می توان به به وجود آمدن سبک های جدید در این زمینه اشاره نمود . همچنین یک دکوراسیون را وقتی می توان دکوراسیون مناسب نامید که از عناصر مختلف به بهترین شکل و در مناسب ترین شیوه استفاده کرده باشد . یکی از این عناصر مهم در دکوراسیون داخلی منزل ، فرش می باشد که شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا در مطالب زیر به بررسی انواع فرش ها و انتخاب درست آن ها برای فضاهای مختلف می پردازد .

 

فرش :

فرش در زبان های مختلف معنی های متفاوتی دارد . برای مثال در زبان عربی به معنی زمین و در زبان فارسی به معنی زیرانداز می باشد . به همین دلیل قالی، جاجیم ، گلیم ، زیلو و ... همگی را میتوان انواع مختلف فرش دانست اما به طور جزیی تر وقتی ما میگوییم فرش منظظورمان همان قالی می باشد .  

 

انواع فرش های ایرانی در چیدمان از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

قالی های ایرانی از نظر کیفیت و جنس به شش دسته مختلف تقسیم می شوند که این دسته ها عبارتند از :

  • قالی های ایرانی تمام پشمی

در این نوع قالی تمام تار و پود ها با پشم بافته می شود . از جمله ویژگی های این نوع فرش به ساختار نرم و کاملا منعطفی که دارد می توان اشاره نمود و این به همین دلیل است که تمام موادی که در بافت این قالی استفاده می شود از پشم گوسفند می باشد . استفاده در پشم در بافت این قالی باعث گشته تا این نوع قالی به طوری به صورت عایق عمل کرده و در سرما گرم می باشد و در گرما سرد می باشد که باعث ایجاد حسی دلچسب در استفاده کننده می شود .

از دیگر ویژگی های این نوع قالی می توان به عمر زیاد و دوام بالایی که دارد اشاره نمود . البته باید دقت نمود که قالی های پشمی حساسیت زا هم هستند و برای کسانی که به پشم حساسیت دارند توصیه نمی شود .

طراحی داخلی به کمک آشنایی با انواع فرش و ویژگی های هر یک

  • قالی های چله پشمی

این نوع قالی ها نیز قالی پشمی محسوب می شوند . اما تفاوت آن ها با قالی های تمام پشمی این است که پرزها در چله پشمی ها از الیاف های دیگری می باشند و به همین علت هزینه ی این نوع قالی نسبت قالی هایی که تمام پشمی هستند کمتر می باشد .

  • قالی های تمام ابریشمی

قالی های تمام ابریشمی را می توان گرانترین و ارزشمندترین نوع قالی معرفی کرد . این نوع قالی دارای بافتی ریز نیز می باشد . از دلایل گران بودن این نوع قالی می توان به استفاده از ابریشم در تمام تار و پود و پرزهای آن اشاره نمود . قالی های تمام ابریشمی نسبت به قالی های تمام پشمی دارای ظرافت بیشتر و همچنین زیبایی بیشتری می باشند . با تمام این ها همچنین این نوع قالی دارای مقاومت بالایی در برابر لکه پذیری می باشد . برای مثال اگر نوشیدنی های رنگی روی قالی های تمام ابریشم ریخته شود ، با یک دستمال مرطوب و نهایتا شامپوی فرش به راحتی می توان لکه ی آن را از بین برد .

  • قالی های کف ابریشم

قالی های کف ابریشم درواقع ترکیبی از ابریشم و بافت هستند . به صورتی که کف آن را با پشم و روی آن را با ابریشم می بافند .

  • قالی های گل ابریشم

این نوع قالی همانطور که از نام آن مشخص می باشد کلیت قالی با پشم بافته شده و گل و برگ ها و طرح های روی آن از ابریشم بافته شده است . این نوع قالی نسبت به قالی های دیگر ابریشمی دارای قیمت کمتری می باشد ولی از نظر زیبایی و هنر دارای ارزش بالایی می باشد .

  • قالی سوف

در قالی سوف گل و برگ های و طرح های روی فرش پرزدار می باشد و زمینه ی این نوع فرش از پودهای ضخیم و نازک می باشد .

 

نکات قابل توجه برای انتخاب فرش در طراحی داخلی خانه :

  • رنگ فرش ها و مبل ها را یکی کنید .

یکی از راحت ترین روش ها برای هماهنگ و ست کردن فرش با طراحی داخلی خانه و به دست آمدن دکوراسیون داخلی ای زیبا ، یکی کردن رنگ فرش ها با رنگ مبلمان می باشد . برای مثال می توان از فرشی ساده و تک رنگ استفاده کرد و پارچه مبل را طوری انتخاب کرد که از آن رنگ در خودش داشته باشد .

  • طرح فرش و کوسن ها را با هم ست کنید .

اگر احساس می کنید یکی بودن رنگ فرش با رنگ مبلمان و یا پرده خیلی ساده و زیادی یکدست می شود و باعث کسل کنندگی می باشد ، بهتر است که از رنگ فرش برای پارچه کوسن ها استفاده کنید و به این شکل در فضا ایجاد هارمونی کنید .

  • الگوهای فرش را با وسایل مختلف هماهنگ کنید .

برای زیبا و هماهنگ بودن دکوراسیون نیاز نیست رنگ و طرح ها را حتما یکی در نظر بگیرید . کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از رنگ ها و طرح های متنوع تری استفاده کنید که در یک حس و حال هستند . به این گونه شما می توانید با رنگ ها و طرح های متفاوت هم دکوراسیون داخلی ای زیبا داشته باشید .

  • نقوش مختلف هندسی را در فرش و در فضا بیاورید .

در ساخت خانه های قدیمی از الگوهی هندسی خاصی استفاده می شده است و گاهی گچبری ها و کارهای زیبایی رو سطوح مختلف انجام می شده است . در طی بازسازی ساختمان و یا بازسازی منزل می توانید دست به این تزیینات نزنید و از آن ها برای طرح فرش خود الگو گرفته و آن را در هماهنگی با این تزیینات و نقوش هندسی انتخاب کنید تا جلوه ای خاص به فضای داخلیتان بدهید .

طراحی داخلی به کمک آشنایی با انواع فرش و ویژگی های هر یک

  • از الیاف ابریشم استفاده کنید .

فرش های ابریشمی در مقایسه با دیگر فرش ها هم نفیس تر هستند و هم از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردارند . با انتخاب یک فرش ابریشمی که با رنگ و سبک دکوراسیون شما می آید ، می توانید دکوراسیونی زیبا را رقم بزنید . البته باید دقت کنید از آنجایی که این فرش ها فرش هایی نفیس هستند ، باید در فضاهایی استفاده شوند که زیاد پاخور نیستند .

  • فرش با اندازه ای متناسب برای فضا انتخاب کنید .

این نکته که چه سبک فرشی به فضای شما می آید ، ربط مستقیمی به سبک طراحی داخلی شما دارد . یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب فرش بسیار تاثیر دارد ، اندازه ی آن می باشد . باید موقع انتخاب دقت کنید که اندازه آن را خیلی بزرگ یا کوچک نگیرید ، چرا که روی تناسبات فضایی شما و در نهایت زیبایی طراحی داخلی خانه تان تاثیر می گذارد .

  • و ...

 

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، فرش را می توان یک عنصر تاثیرگذار در زمینه دکوراسیون داخلی دانست که دارای ویژگی ها و سبک و جنس های مختلفی در بافت می باشد . برای انتخاب یک فرش درست و مناسب با طراحی دکوراسیون خود باید با متخصصین در این زمینه مشورت کنید . شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا که یکی از شرکت های موفق در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون از دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری و ... گرفته تا بازسازی منزل و بازسازی ساختمان و ... کارهای فوق العاده و موفقی در سرتا سر کشور و حتی کشورهای منطقه انجام داده است . شما با سپردن پروژه ی خود به مهندسین و طراحان این شرکت دکوراسیون و معماری می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات