طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک لافت و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 21 ارديبهشت 1399 در ساعت 16 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 به طور خلاصه لافت loft  به زمین های باز و تقسیم بندی نشده ی انبار ها و کارخانه ها و یا هر فضای صنعتی دیگری می گویند، و یا به نوعی دیگر یک استودیو بزرگ میباشد که میان اتاقهای آن هیچ دیواری اجرا نشده باشد در برخی موارد نیز به شکل عمودی طراحی می شود و اتاق خواب یا اتاق کار و ... به وسیله بلندی سقف فضا به شکل نیم طبقه طراحی و اجرا می شود. لافت در طراحی داخلی به مکانی گفته می شود دارای ویژگی های صنعتی مانند دیوارهای آجری ، سقف بلند ، کف و لوله های بتنی و تیرک های باز میباشند این سبک هم در اروپا و هم در آمریکا محبوب و پر طرفدار می باشد و در کشورهای آسیایی نیز در حال رواج است در این سبک  اشیای متعددی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما این سبک جز یکی از گران ترین سبک ها به شمار می رود.

  • سبک لافت در طراحی داخلی

    طراحی داخلی به سبک لافت و ویژگی های آن

لافت در معماری به فضاهای میان سقف تا زمین و مکان هایی مثل کارخانه و یا سوله می گویند. البته یک خانه لافت حتماً نباید یک سوله و کارخانه قدیمی باشد خانه های طراحی شده به  سبک  صنعتی نیز جزء خانه های لافت به شمار می رود. این سبک دکوراسیون داخلی برای اولین بار با استفاده مجدد از فضاهای متروکه مثل کارخانه ها به جای خانه مسکونی و استودیو اجرا شد. لافت با فضاهای باز و بزرگ در ارتباط می باشد این خانه ها معمولاً کوچک تر از ۱۰۰ متر مربع نمی باشد و دارای پنجره های بلند و بزرگ هستند اما مهمترین ویژگی این خانه‌ها دیوارهای کم بین اتاق ها و سقف های بلند می باشد.یعنی  هنگامی که شما در یک گوشه خانه قرار گرفته اید به راحتی می توانید گوشه ی مقابل خود را ببینید در این فضا های صنعتی تنها فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب و سرویس بهداشتی با اجرای دیوار از فضاهای اصلی جدا می شود و سرویس بهداشتی در این فضاها پنهان می باشد و به اتاق خواب ها مستقیما راه دارد.

در این سبک فضای راه پله های فلزی، دیوار های آجری و سیستم تهویه در معرض دید سیستم روشنایی پیشرفته، مبلمان مدرن و جزئیات مسی در کنار هم قرار گرفته اند و در اصل می ‌توان گفت که ترکیبی هماهنگ  از راه حل های گوناگون معماری را می‌ توان مفهوم اصلی این سبک دانست.

  • تقسیم بندی فضا در این سبک

    طراحی داخلی به سبک لافت و ویژگی های آن

یکی از بهترین روش ها برای تقسیم بندی فضاها در بازسازی منزل  به سبک لافت تقسیم بندی به وسیله مبلمان است یعنی در واقع از مبلمان  به عنوان عناصر جدا کننده استفاده می شود علاوه بر مبلمان فرش و سایر کفپوش ها برای جداسازی فضا مناسب می باشد یعنی از فرش ها برای مشخص نمودن مرز میان فضاها استفاده می کنند به عنوان مثال برای مشخص کردن ورودی  یک فضا می توانید فرش را به شکل مورب پهن کنید و برای راهرو ها میتوانید از فرش های مستطیلی استفاده کنید. به دلیل اینکه تعداد درب و دیوار در سبک لافت بسیار کم می باشد می توانید برای جداسازی فضای آشپزخانه و نشیمن از یک جزیره بزرگ و یا صندلی های بار استفاده کنید.

البته در این سبک به همان اندازه که چیدمان مبلمان بسیار اهمیت دارد مدل مبلمانی که در نظر دارید نیز به همان اندازه اهمیت دارد به عنوان مثال مبلمان ال علاوه بر کاربرد مناسبی که دارند برای مشخص کردن مرز فضاها نیز برای شما کارآمد است همچنین برای پرکردن فضاهایی که نیاز به جداسازی دارد می توانید از گیاهان و گلدان ها نیز استفاده کنید.  همچین در طراحی فضاهای بزرگ و باز باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که می خواهید در کدام نقطه از آن نقطه کانونی ایجاد کنید. معمولا اتاق نشیمن در یک خانه عمومی ترین فضا محسوب می شود اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به این دلیل که هیچ مرزی میانه اتاق ها در طراحی داخلی لافت وجود ندارد باید چیدمان را بر اساس فضاها انجام دهید و در انتها در مرکز فضاهای بزرگ و لافت از یک مبلمان غیر معمول و بزرگ استفاده کنید که تمام توجه را به خود جلب کند و در واقع به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند.

  • ویژگی های اصلی طراحی دکوراسیون لافت

    طراحی داخلی به سبک لافت و ویژگی های آن

در خانه های این سبک پنجره های وسیع و بزرگ استفاده می شود و برای اینکه بع بیشترین میزان از نور خورشید استفاده کنند از پرده استفاده نمی شود همچنین استفاده حداقلی از پارتیشن ها و دیوارهای داخلی شعار این سبک می باشد.

 عناصری همچون گچ خام ،بتن و آجر عناصری جدا ناپذیر سبک صنعتی می باشند.

به دلیل وجود فضای بزرگ و سقف های بلند معمولاً در این خانه‌ها یک نیم طبقه نیز طراحی می شود و با پله به همکف متصل میشود که معمولا اتاق خواب و اتاق کار و ... را بالای نیم طبقه قرار می دهند فلز و چوب از پرکاربردترین مصالح برای ساخت پله های این خانه ها به شمار می رود.

 شومینه ها و بخاری ها ممکن است برای گرم کردن فضاهای خانه لافت کافی نباشد اما از نظر دکوراتیو تاثیر چشم گیری ایجاد کرده و معمولاً در طراحی داخلی خانه استفاده می شود علاوه بر آن در این سبک مبلمان با طراحی مدرن و با جزئیات قدیمی سبک صنعتی  ترکیب میشوند.

 در مورد رنگ نیز  بیشتر از رنگ های خنثی و فلز های براق استفاده می کنند.

  • بازسازی یک خانه معمولی به این سبک

    طراحی داخلی به سبک لافت و ویژگی های آن

اگر در بازسازی ساختمان نمی توانیم تغییرات زیادی در ساختار فضای خانه خود ایجاد کنید می توانید با ایجاد تغییر در برخی از نکات مهم این کار را انجام دهید به عنوان مثال همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم در خانه های سبک لافت از آجر و بتن در طراحی داخلی استفاده می شود شما هم می توانید در بازسازی و دکوراسیون از بتن در کف و دیوارها استفاده کنید همچنین می توانید از آجر برای دیوار ها نیز استفاده کنید در طراحی آشپزخانه نیز می توانید از فلز یا چوب برای کابینت آشپزخانه  استفاده کنید علاوه  بر آن قفسه ‌های باز و کابینت های بدون درب نیز گزینه مناسبی میباشد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات