طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک آرت دکو و کاربرد آن

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 20 آذر 1400 در ساعت 15 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خوب است بدانید که در زمینه ی معماری بی شمار سبک وجود دارد . هر یک از این سبک ها دارای یک سری ویژگی منحصر به فرد می باشند . این تنوع باعث شده تا هر فرد با هر سلیقه ای بتواند حق انتخاب داشته باشد و با کمی جست و جو بتواند سبک مورد علاقه ی خود را پیدا کند .

این سبک ها در فرآیند هایی نظیر بازسازی ساختمان ، طراحی داخلی و یا حتی طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند . بهتر است به منظور آشنایی کامل با سبک موردعلاقه ی خود و پیاده سازی آن به بهترین روش با افراد متخصص مشورت کنید . برخی از سبک های پرطرفدار به شرح زیر می باشد .

  • آرت دکو
  • کلاسیک
  • مینیمال
  • ایرانی
  • اسلامی
  • روستیک
  • گوتیک

موارد بالا تنها بخشی از سبک های پرطرفدار و البته پرکاربرد می باشد . شرکت دکوراسیون هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما عزیزان را با یکی از محبوب ترین سبک ها یعنی آرت دکو آشنا کند .

سبک آرت دکو چیست و چگونه بوجود آمده است ؟

آرت دکو در فارسی به معنای هنر تزئینی می باشد . این سبک یک نوع جنبش هنری نیز محسوب می شود . خاستگاه سبک آرت دکو ، فرانسه است . جالب است بدانید که قدمت این سبک به قبل از جنگ جهانی اول باز میگردد .

این سبک توانسته افراد زیادی را به سوی خود جذب کند . از این روی می توان از آن در هر زمینه ای نظیر بازسازی منزل و یا طراحی دکوراسیون استفاده کرد .

یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین ویژگی های این سبک ، استفاده از اشکال هندسی می باشد . این ویژگی باعث شده تا بتوان ساختمان هایی با ظاهری منحصر به فرد پدید آورد .

آلومینیوم و چوب دو متریال بسیار پرکاربرد در سبک آرت دکو می باشد .

می توان آرت دکو را نقطه مقابل سبک مینیمالیسم در نظر گرفت . زیرا تجمل گرایی یکی از اصلی ترین ویژگی های این سبک می باشد . از این روی آرت دکو بیشتر مورد توجه افراد ثروت مند و خاص قرار می گیرد .

حال که با این سبک آشنا شده اید ، در ادامه ی این مقاله  ما در شرکت دکوراسیون هیرادانا شما عزیزان را با طراحی داخلی به سبک آرت دکو آشنا خواهیم کرد .

طراحی داخلی به سبک آرت دکو و جذابیت آن

به کاربردن اشکال هندسی

همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره کرده ایم ، به کاربردن اشکال هندسی یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک آرت دکو می باشد . اگر قصد بازسازی منزل و یا طراحی دکوراسیون به سبک آرت دکو را دارید لازم است تا حد امکان از اشکال هندسی استفاده کنید .

شما می توانید از کاغذ دیواری با طرح های هندسی به این منظور استفاده کنید . مستطیل و مثلث دو شکل هندسی بسیار پر کاربرد در این سبک می باشد .

اکسسوری

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک تجمل گرایی است ، از این جهت اکسسوری اهمیت و جایگاه فوق العاده ای را دارا می باشد .

شما می توانید از مجسمه های لوکس و یا تابلوهای نقاشی به این منظور استفاده کنید . بهتر است تا حد امکان از مجسمه هایی استفاده کنید که در آن اشکال هندسی وجود داشته باشد .

تابلوهای نقاشی گران قیمت و البته بزرگ برای تزئین دیوارها یکی دیگر از نکته هایی است که افراد برای رسیدن به این سبک از آن پیروی می کنند .

لوکس بودن بیش از حد آرت دکو باعث شده تا استفاده از این سبک در محیط هایی چون دکوراسیون اداری محدود شود .

وسایل قیمتی و لوکس

بهتر است به منظور نزدیک تر کردن طراحی داخلی به این سبک ، تا حد امکان وسایلی چون مبلمان و یا میز و صندلی را لوکس انتخاب کنید . شما به این منظور می توانید از پارچه های مخمل به عنوان رومبلی استفاده کنید . هم چنین ظروف از جنس نقره نیز گزینه ی بسیارمناسبی می باشد . ظرف های چینی و آنتیک نیز می تواند فضای محیط را تا چندین برابر زیباتر کند .

بهتر است اسباب مورد نظر را به صورت قرینه بچینید . این کار باعث شده تا نظم محیط دو چندان شود و ظاهر بسیار زیباتری برای محیط فراهم شود .

جالب است بدانید که تجملات در انتخاب مبلمان تاثیری ندارد . برخلاف دکوراسیون کلاسیک ، مبلمان با طراحی ساده در این سبک کاربرد دارد .

نورپردازی فضا

وجود نور در محیط باعث می شود تا وسایل جلوه ی دیگری پیدا کنند . استفاده ی هوشمندانه از نورپردازی گزینه ی بسیار مهمی است ، که تنها افراد متخصص در این مسیر می توانند آن را عملی کنند . شما می توانید به این منظور از مشاورین ما در شرکت دکوراسیون هیرادانا یاری بجویید .

خوب است بدانید که چراغ ها و آباژورهای فانتزی علاوه بر تامین نور محیط ، یک اکسسوری مناسب و البته پرکاربرد محسوب می شود .

شما می توانید به جهت تامین نور ، به سراغ لوسترهای بزرگ و لوکس بروید .

رنگ ها

استفاده از رنگ هایی نظیر طلایی ، نقره ای و یا سیاه در سبک آرت دکو بسیار رایج است . هم چنین بهتر است تا حد امکان رنگ ها براق باشند . از این روی باید از مات شدن رنگ ها جلوگیری کنید .

گاها رنگ های آبی و سبز نیز در این سبک به چشم می خورد . اگر جزو طرفداران رنگ های آرام و خنثی هستید ما به شما بژ و کرم را پیشنهاد می کنیم .

آینه ، آیتمی پرکاربرد در آرت دکو

یکی از آیتم های پرکاربرد در سبک آرت دکو ، آینه می باشد . بهتر است قاب آینه بر اساس شکل های هندسی مانند مثلث ساخته شده باشند . استفاده از آینه محدودیتی ندارد و می توانید بر اساس سلیقه ی خود آن را در هر جایی قرار دهید  و طراحی داخلی محیط مورد نظر خود را خیره کننده و تا حد بسیار زیادی جذاب کنید .

طراحی داخلی به سبک آرت دکو و جذابیت آن

کفپوش

شما می توانید از پارکت و یا دیگر کفپوش های چوبی برای طراحی داخلی مورد نظر خود استفاده کنید . لازم است در بازه های زمانی منظم ، برای جلادهی به آن ها نیز اقدام کنید .

رنگ تیره درکفپوش ها حس گرمی و آرامش را به محیط شما القا خواهد کرد .

هم چنین شما می توانید با استفاده از فرش های آنیتک و بزرگ قسمتی از کف پوش را بپوشانید .

کلام آخر :

ما در شرکت دکوراسیون هیرادانا در این مقاله شما کاربران عزیز و محترم را با سبک آرت دکو آشنا کرده ایم . نکته ای که قبل از انتخاب این سبک باید به آن توجه کنید ، بودجه ی شخصی شما می باشد . اگر قصد دارید به هنگام بازسازی ساختمان  و یا بازسازی منزل هزینه ها را محدود کنید ، باید بدانید که این سبک مناسب شما نمی باشد .

همان طور که در این مقاله اشاره کرده ایم ، آرت دکو سبکی لوکس و تجملاتی می باشد که به طبع هزینه ی بسیار زیادی به همراه خواهد داشت . بنابراین به جهت استفاده در دکوراسیون اداری و محیط هایی از این دست نیز مناسب نخواهد بود .

شرکت دکوراسیون هیرادانا با سال ها تجربه و آشنایی کامل با تمامی سبک های موجود می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به جهت راهنمایی شما عزیزان برای طراحی داخلی باشد . شما کاربران محترم می توانید برای دریافت مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات