طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی با کاربری اداری

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 14 تير 1399 در ساعت 14 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

محیط های اداری امروزه ممکن است به دلیل قدمت زیاد آنها نیازمند بازسازی و تغییر در طراحی آنها باشد. برای

 مثال در برخی از شرکت ها و موسسات هنوز از طرح یک یا دو تاق استفاده میکنند.اما باکمی تغییر میشود به فضایی با کاربری بیشتر دست پیدا کرد که این امر مستلزم یک طراحی ماهرنه و اجرای بازسازی اصولی میباشد.

امروزه آنچه در طراحی داخلی اداری حائز اهمیت است وجود طراحی خاص و انعطاف پذیری در سیرکولاسیون فضایی است.به طوری که وقتی کسی وارد شرکت میشود به سرعت تشخیص دهد که کدام کار کجا قرار گرفته است؟ طراحی یکی شرکت میتواند علاوه بر ایجاد راندمان کار بالا در کارمندان بر روحیه مشتریان و بقیه افراد تاثیر بگذارد.از لحاظ ارتباطی و عملکردی طراحی مناسب نیزتاثیرگذار است.

 شفافیت و صمیمیت

طراحی داخلی با کاربری اداری

در بیشتر شرکت‌ها مجری دکوراسیون داخلی سعی داشته که دیوارهای حائل بین افراد را بردارد و یک پلان باز را به مجموعه تحویل دهد.با این کار مدیران میتوانند کار کارکنان را به خوبی مد نظر قرار بدهند و از یک جهت باعث صمیمیت بین کارمندان و مسئولان میشود. به اصطلاح روحیه تیمی در بین افراد تقویت می‌شود. هر چه این حس بین افراد بیشتر شود حس صمیمیت و وفاداری به شرکت و مسئولیت پذیری همه بیشتر میشود.

حفظ فضای شخصی

طراحی داخلی با کاربری اداری

 با این که گرایش به ایجاد محیط کاری باز است اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که فضای شخصی نیز در یک شرکت باید وجود داشته ابشد.اینکه همه از همه اخلار و کارها مطلع شوند درست نیست.ممکن است جلسه ای باشد که فقط مدیران نیاز باشد در آن شرکت کنند.باید دقت کنید که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط شخصی در نظر بگیرید.گاهی ممکن است کارمندان هم نیازمند یک محیط شخصی و راحت باشند.میتوانید یک اتاق دومنظوره را برای این کار تعبیه کنید.

 فضای مورد نیاز

در گذشته در طراحی داخلی فضاهای اداری استاندارد فضایی برای هر نفر چیزی در حدود 23 مترمربع بوده است که با توجه به شرایط کنونی و بزرگ شدن شرکت ها و بالارفتن قیمت مسکن این متراژ به چیزی حدود 14 مترمربع کاهش پیدا کرده است ، اما ممکن است این فضا به شکلی برای تعداد زیادی کارمند ایجاد شده یا برای هر کدام به منظور قرار دادن لوازم شخصی به صورت جداگانه محاسبه شود. نکته مهم این است که ممکن است یک متراژ بالایی را برای کارمندان در نظر گرفته اند اما آن کارمند در آن محیط حس راحتی نداشته باشد.با یکطراحی ماهرانه حتی یک متراژ کم هم میتواند گرم و صمیمی به نظر بیاید. گرایش بعدی که به وجو آمده است به اسم "کار در هرمکان انجام دادن" است که شخص میتواند کار را در هر مکانی حتی در خانه نیز انجام دهد.

 در این صورت باید دکوراسیون داخلی خانه نیز مد نظر شرکت قرار خواهد گرفت. یکی از مسائلی که در دکوراسیون داخلی فضاهای اداری به آن توجه میشود یا نگاهی سرسری به آن وجود دارد مسئله ارگونومی میباشد که اگر به درستی طراحی شود علاوه بر بالابردن راندمان کاری تاثیر بسزایی بر سلامتی و جلوگیری از خستگی کارمندان دارد .

عوامل تاثیر گذار در طراحی

طراحی داخلی با کاربری اداری

 گل و گیاه طبیعی با اشکال مختلف در خلاقیت فضای اداری تاثیر می گذارد.

 پنجره رو به طبیعت که دید بصری به دیدن درختان و عناصر طبیعی را ممکن می‌سازد

میزان نور طبیعی و مصنوعی

 صدای مثبت و موسیقی مناسب

رنگ های آرام بخش و رنگ های الهام بخش که محرک می باشند

استفاده از کارهای خلاقانه در همه قسمت های فضای اداری

وجود آکواریوم

پله گرد که باعث تحریک حس بصری میشود

مبلمان و نوع میز در چیدمان دکوراسیون داخلی

 نمونه کارهای روز دنیا در دکوراسیون اداری

طراحی داخلی با کاربری اداری

امروزه در طراحی دکوراسیون اداری روز دنیا و استفاده از رنگ های خنثی رایج است و به کارگیری فضای سبز فلاور باکس که به تهیه و بهبود حال و هوای محیط کمک می‌کند پررنگ شده است از سبک‌های رایج دنیا می‌توان به سبک مینیمال مدرن و سبک صنعتی اشاره کرد که در یک فضایی به سمت بهینه شدن فضا و صمیمی بودن آن نزدیک شده است طراحی فضای استراحت برای کارمندان از دیگر مولفه هایی است که بسیار اهمیت دارد

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات