طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی با ایده جدید بیوفلیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 فروردین 1399 در ساعت 9 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی  به سبک بیوفیلیک بسیار ترند شده است ولی هنوز در خانه های ما رواج پیدا نکرده اما به زودی اهمیت آن آشکارمی شود.اگر به تاریخ نگاه کنیم بشر همیشه در تماس نزدیک با طبیعت بوده است .امروزه اکثریت جمعیت جهان در کلان شهرها زندگی می کنند اما این به آن معنی نیست که از طبیعت فاصله بگیریم وآن را فراموش کنیم.در این مقاله شرکت معماری  هیرادانا قصد دارد شما را بیشتر با طراحی بیوفیلیک آشنا کند تا از آن در طراحی داخلی منازل خود استفاده کنید.

طراحی داخلی بیوفیلیک در مناطق شهری ، فضاهای کاری و خانه ها به شکلی است که می تواند سلامتی و رفاه ما را بهبود ببخشد و به نفع سیاره ی ما باشد.

طراحی داخلی با ایده جدید بیوفلیک

تحقیفات نشان داده است ایجاد کردن چشم اندازهای طبیعی در طراحی بیوفیلیک به کاهش استرس و بهبود خلق و خو کمک فراوانی می کند.طراحی بیوفیلیک برجنبه ی مادی طبیعت تمرکز دارد و سعی در معرفی بافت ها، الگوها و جنبه های حسی آن ها دارند.

ویژگی های اصلی طراحی داخلی بیوفلیک

طراحی داخلی با ایده جدید بیوفلیک

با استفاده از فضای سبز و گیاهان بازسازی منزل  خود را به سبک طراحی بیو فیلیک انجام دهید.

ایجاد کردن تعامل با طبیعت از طریق حواس دیگر مانند صدا ، لمس و بو بسیار جالب است.زیرا حواس دیگر(به جز دیدن) اغلب در طراحی داخلی کم ارزشتر تلقی می شوند.

برای ایجاد حس لمس در بازسازی ساختمان از انواع مواد طبیعی قابل لمس مانند گیاهان ، چوب ، سنگ و... استفاده کنید و برای ایجاد صداها از صداهای طبیعی یا ضبط شده کمک بگیرید.

آب یک عنصر قدرتمند و مهم در طراحی بیوفیلیک است زیرا همزمان بر حس های مختلف تاثیر می گذارد. آب در حال حرکت مانند آب آبشار یا چشمه به آن دلیل که می توان دید ، شنید و لمس کرد بسیار مناسب است. اما حرکت آن نباید به گونه ای باشد که خشن به نظر رسد زیرا این امر ممکن است باعث احساس نارحتی افراد شود. اگر به آب طبیعی دسترسی ندارید از آبنما دیواری استفاده کنید فقط برای جلو گیری از هدر رفتن آب ، ازسیستم چرخش مداوم آب بهره بگیرید.

انسان ها به طور طبیعی به اکتشاف جذب می شوند.طراحی بیوفیلیک ، فضاهای باز را به مناطقی تبدیل می کند تا ما را به چالش بکشند. درست همان طور که در طبیعت اتفاق می افتد. طراحی بیوفیلیک با پنهان کردن برخی مناطق در یک فضا این حس را برای ما تداعی می کند ، در حالی که در طراحی مسیر پیشرو افراد از خطوط (عمدتا خمیده ) ، نور ، بوها و صداها برای راهنمایی استفاده می کند تا افراد با استفاده از این راهنمایی ها ، مسیر خود را کشف کنند.

ازدیگر حس هایی که طراحی بیوفیلیک در طراحی داخلی  ایجاد می کند حس ترس و خطر است.با تحریک حس خطر پذیری انسان ، فضا را برای او جذاب تر خواهید کرد اما این حس را به صورتی به کار ببرید که برای او تحدید آمیز نباشد.

طراحی داخلی با ایده جدید بیوفلیک

به طور مثال اجرای استخرهای اینفینیتی به معنی استخر های بی نهایت بسیار مناسب ایجاد این حس هستند.این استخرها با نام های دیگر مانند استخر بدون لبه ، استخر لبه منفی ، لبه صفر و یا لبه ناپدید شده نیز شناخته می شوند که از یک سمت توسط یک صفحه ی شیشه ای از فضاهای اطراف جدا شده است. این مرز شیشه ای طوری طراحی شده است که گویی استخر هیچ مرزی ندارد.

همچنین ایجاد کف های شیشه ای یا پنجره های تمام قد با پروفیل های بسیار نازک می توانند انتخاب مناسبی باشند .

همه ی این ها باعث می شوند که ما احساس سقوط کنیم اما عملا ایمن هستند.

در صورت نیاز به ایجاد جداسازی استفاده از پارتیشن های شیشه ای ایده ی خوبی است زیرا باعث می شود میزان تابش نور طبیعی در فضا به حداکثر برسد.

همچنین برای تقسیم اتاق ها استفاده از قفسه ی کتاب گزینه ی مناسبی است زیرا اتاق ها را بدون مسدود کردن منظره تقسیم می کند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات