طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی باشگاه های ورزشی چه نکاتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 دی 1400 در ساعت 10 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون درواقع عملی است که باعث به در کنار هم قرار گیری عناصر به زیباترین و بهره ورترین شکل ممکن می شود . از آنجایی که این روزها افراد علاقه مندن که بتوانند از همه ی فضاها چه خصوصی چه عمومی بهترین استفاده را ببرند ، دکوراسیون داخلی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است . بستگی به فضایی که دکوراسیون می شود می توان گفت ضوابط و قوانین ونکات مختلفی وجود دارد که باید رعایت شود و متخصصین حتما باید از تک تک این ضوابط و نکات مطلع باشند تا بتوانند فضا را به استانداردترین ، زیباترین وبهره ورترین شکل ممکن دکوراسیون کنند . دکوراسیون داخلی همچنین سبک های مختلفی دارد که از جمله ی این سبک ها می توان به سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک ویکتوریایی ، سبک روستیک ، سبک اسپرت و ... اشاره نمود که برای بعضی از فضاها با کاربری های مخصوص یکسری از این سبک ها بهتر و مناسب تر می باشند که با مشورت با طراح می توانید به نتیجه ای درست در این زمینه برسید .

 

دکوراسیون ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی

می توان گفت با پیشرفت انسان ها در زمینه های مختلف ، افراد متوجه نیاز دائمی بدنشان به ورزش و در نتیجه سالم نگه داشتن آن و بازدهی بیشترشان در طول روز شدند . به همین دلیل ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی بیشتری ساخته شد تا بتوانند به خوبی پاسخگوی این نیاز مردم باشند . باشگاه های ورزشی دارای یکسری امکانات و دستگاه های ورزشی می باشند و ورزشگاه ها نیز دارای سالن ها و زمین های مختلف برای انجام ورزش هایی که به ابعاد بزرگتری از فضا نیاز دارند . با توجه به این که با گذشت سال ها اهمیت ظاهر هر چیزی بیشتر شده است مدیران ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی نیز در تلاشند تا به وسیله ی دکوراسیون داخلی مناسب محیطی را فراهم کنند که ورزشکاران را به خود جذب کند . چرا که افراد در پی یافتن فضایی زیباتر ، بهره ورتر و به طور کلی دارای کیفیت فضایی بهتری برای انجام فعالیت های خود از جمله ورزش می باشند .

 طراحی داخلی باشگاه های ورزشی چه نکاتی دارد ؟

نکات مورد توجه هنگام طراحی باشگاه ها و ورزشگاه ها :

  • وجود حتمی رختکن

رختکن ها فضایی می باشند که افراد در آن ها به تعویض لباس پرداخته و وسایل خود را در کمدهایی که در آن می باشد می گذارند . به همین دلیل برای رفاه بیشتر افراد لازم است که حتما کمد به اندازه ی افرادی که در یک تایم مشخص در باشگاه ممکن است حضور داشته باشند وجود داشته باشد تا بتوانند از جایگاه وسایل خود مطمئن بوده و با خیال راحت ورزش کنند و همچنین ابعاد کلی رختکن نیز به صورتی باشد که تعداد ارفادی بتوانند در آن به صورت همزمان لباس تعویض کنند . البته در باشگاه های بزرگتر رختکن دارای اتاقک های کوچکتری برای تعویض لباس نیز می باشد که در این صورت رفاه بیشتری تامین خواهد شد .

  • طراحی ای جذاب برای فضاهای مختلف

طراحی دکوراسیون داخلی جذاب برای هر فضایی که مشتریانی در آن در رفت و آمد می باشند می تواند باعث جذب افراد به آن محیط شود . البته که فضاهایی مانند ورزشگاه و آرایشگاه و ... بیشتر از آن که زیبایی آن اهمیت داشته باشد کارآمدی آن مورد اهمیت است . اما به هر حال داشتن کار و عملکرد خوب و در کنار آن داشتن دکوراسیون داخلی ای حرفه ای و جذاب می تواند نکته ی بسیار مثبتی برای جلب نظر افراد باشد .

  • وجود تجهیزات به اندازه کافی

مهمترین نکته برای این که یک باشگاه ورزشی و ورزشگاه فضایی مناسب و ایده آل شناخته شوند این است که دارای تجهیزات و فضاهای مورد نیاز به اندازه ی کافی باشند . نیاز است که یک باشگاه با توجه به ابعادی که دارد دستگاه مورد نیاز و فضا برای انجام فعالیت های مربوط به آن را داشته باشد . همچنین انواع تجهیزات مربوط به نور و تهویه و در صورت امکان حتی فضایی برای دوش گرفتن نیز مهم است که فراهم باشد . در این صورت می توان مشتریان و ورزشکاران زیادی را به این فضا جذب نمود و محیطی مفید را برای آنان فراهم کرد .

 

  • روشی صحیح برای چیدمان عناصر مختلف

روشی که عناصر و دستگاه های مختلف ورزشی  در باشگاه ها و ورزشگاه ها کنار هم چیده می شوند بسیار دارای اهمیت می باشد . این مسئله که از چه دستگاه هایی با چه ابعادی در فضای مورد نظر استفاده می شود و همچنین عملکردی که آن دستگاه ها دارند می تواند در نحوه ی چیدمان آن ها تاثیر زیادی بگذارد . هر دستگاه باید محلی مناسب و مخصوص برای خو داشته باشد و دستگاه ها نباید به گونه ای چیده شوند که مزاحم کار و عملکرد یکدیگر بوده و یا در سر راه رفت و آمد باشند . همچنین فاصله ای مناسب باید میان دستگاه ها وجود داشته باشد که برای رفت و آمد افراد مشکلی پیش نیاید .

  • توجه به نورپردازی

باشگاه های ورزشی از آنجایی که اغلب دارای فضایی بسته و بدون نور طبیعی می باشند نیاز است که به روشی مناسب نور باشگاه را از نور مصنوعی بهره مند کرد . البته که در هر صورت نورپردازی مصنوعی نیاز است چرا که حتی اگر در روز از نور طبیعی بتوان بهره برد در شب نمی توان و عدم نورپردازی ناسب میتوان مشکل ایجاد کند . همچنین از آنجایی که تاریک و کم نور بودن فضا می تواند باعث کسلی و خستگی و خواب آلودگی افراد شود نیاز است که تمامی فضاها به خوبی نورپردازی شوند .

طراحی داخلی باشگاه های ورزشی چه نکاتی دارد ؟

  • استفاده از آینه

استفاده از آینه های قدی و بزرگ در باشگاه های ورزشی سبب می شود تا ورزشکاران خود را در آینه هنگام ورزش دیده و با تمرکز و انگیزه ی بیشتر به انجام فعالیت های خود بپردازند . می توان در قسمتی که مربوط به ورزش های گروهی می باشد دیوار را به طور کلی آینه کار کرد و در فضاهای دیگر نیز روبروی دستگاه ها آینه گذاشت . در این صورت نیز انرژی افراد برای انجام فعالیت ها بیشتر خواهد شد .

  • استفاده از تجهیزات و امکانات صوتی

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی داخلی باشگاه ها بسیار مهم می باشد تجهیزات صوتی است . برای بسیاری از ورزشکاران و مشتریان مهم است که باشگاه دارای تجهیزات مناسب و با کیفیت صوتی باشد . چرا که وجود صوت های مناسب می تواند انرژی افراد را برای ورزش کردن بالا برده و در یکسری ورزش های گروهی نیز باعث ایجاد ریتم مناسب در ورزش افراد می شود . به همین دلیل مهم است که از تجهیزات با کیفیت و خوب صوتی در باشگاه ها استفاده شود تا نیازهای مختلف ورزشکارانی که به باشگاه میایند رفع شود و رفاه آنان تامین شده و به محیط باشگاه جذب شوند .

 طراحی داخلی باشگاه های ورزشی چه نکاتی دارد ؟

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه فرمودید دکوراسیون داخلی به طور کلی دارای اهمیت بسیاری می باشد . با توجه به این که فضای مورد نظری که قرار است آن را دکوراسیون کنید دارای چه کاربری ای می باشد مهم است که ضوابط و قوانین و همچنین نکاتی که برای دکوراسیون آن فضا نیاز است را بدانید تا بتوانید دکوراسیونی مناسب انجام دهید . البته که به طور کلی بهتر است از متخصصین و مهندسینی که در اینز مینه دارای تجربه ی کافی می باشند کمک بگیرید و پروژه ی خود را به آن ها بسپارید . شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا دارای مهنسدینی باتجربه و زبده در زمینه های مختلف دکوراسیون و معماری می باشند که کارهای زیادی در سرتاسر کشور از دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری و اداری گرفته تا طراحی نما و طراحی ویلا و بازسازی ساختمان و ... انجام داده اند و شما می توانید با سپردن پروژه ی خود به این مجموغه از نتیجه ی رضایت بخش کار خود مطمئن باشید .

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات