طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی استودیو آپارتمان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 23 فروردین 1399 در ساعت 12 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 خانه های آپارتمانی کوچک یا استودیو آپارتمان ها خانه های کوچکی می باشند که کمتر از ۵۰ متر متراژ آنها می باشد که به وسیله یک طراحی داخلی مناسب در این خانه ها اکثر امکانات خانه های معمولی و بزرگ را دارا می باشد تفاوت استودیو آپارتمانها آپارتمان های معمولی در این است که در استودیو آپارتمان فضا ها  قسمت بندی نمی شوند و به صورت یک پارچه می باشند اما در خانه های آپارتمانی اینطور نیست و به وسیله دیوار بخش از هم جدا شده اند و در واقع دیوارها جای ایده های خلاق را گرفته اند استودیو آپارتمان ها یک فضای یکپارچه می باشد که با توجه به نیازهای افراد بخش بندی شده و به چند بخش تقسیم شدند. در طراحی داخلی این خانه ها فضای نشیمن و دیگر فضا ها مانند مطالعه و خواب به وسیله دیوار های نازک جدا می شوند فضاهای کتابخانه و مطالعه در این خانه ها معمولاً در کمترین جای ممکن طراحی می شود و با دیواری که ما بین آن ها و بخش نشیمن وجود دارد می توان یک فضای فوق العاده برای پژوهشگران ، محققان و دانشجویان طراحی کرد.

  • طراحی دکوراسیون داخلی استودیو آپارتمان ها

    طراحی داخلی استودیو آپارتمان

برای طراحی دکوراسیون داخلی یک استودیو آپارتمان مدرن و شیک باید مواردی را در نظر بگیریم که این موارد را می توان در هفت دسته تقسیم کرد که هر کدام برای خود از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد اهمیت این موارد طوری  است که می ‌توان حتی  گفت که این موارد مکمل یکدیگر می باشند و رعاایت نکردن هر مورد می ‌تواند مشکلاتی را برای موارد دیگر به وجود آورد این موارد عبارتند از:

  • انتخاب سبک

انتخاب سبک دکوراسیون اولین قدم در طراحی داخلی منزل و استودیو آپارتمان ها می باشد. طراحی دکوراسیون منزل با استفاده از سبک های مختلفی انجام می گیرد یکی از سبک های جذاب و مناسب در طراحی استودیو آپارتمان ها بسیار کاربردی می باشد سبک مینیمال می  باشد. این سبک و ساده ای دارد و می تواند برای شما یک فضای خاص و کم هزینه ای را فراهم کند.

  • انتخاب مبلمان

از جمله ملزوماتی  که در اثر دکوراسیون ها مشاهده می شود مبلمان می باشد در  بازسازی ساختمان استودیو آپارتمان ها می تواند نقش چشمگیری را به راحتی افراد کند آپارتمان ها توصیه می ‌شود که از مبلمانی با حداقل اندازه و راحت استفاده شود زیرا مبلمان علاوه بر این که رفت و آمد را برای شما سخت می کند فضای شما را هم بسته تر نشان میدهد برای انتخاب رنگ هم بهتر است بر استودیو آپارتمان ها از مبل های با رنگ ‌های روشن استفاده کنید.

  • بهینه سازی فضا ها

همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم استودیو آپارتمان ها خانه های زیر ۵۰ متر می باشند بنابراین باید بیشترین استفاده را از فضا های داخلی داشته باشیم فضایی مانند زیر پله، زیر تخت و غیره جزء فضا هایی هستند که میتوان با استفاده از ایده های خلاقانه حداکثر استفاده را از آنها کرد از اینگونه فضا ها می ‌تواند برای محلی که برای ذخیره سازی انبار ای استفاده کرد.

طراحی داخلی استودیو آپارتمان

  • ترکیب رنگ

شاید اولین رنگ ها در طراحی دکوراسیون منزل به ذهن  ما می‌ رسد استفاده از رنگ ‌های متضاد و یا رنگهای فانتزی و شاد می باشد در صورتی که این رنگ ها شاید در ابتدا جذابیت خاصی را داشته باشند یک فضای شیک را به وجود آورد اما در فضاهای کوچک به مرور زمان فضایی خسته کننده و غیر قابل تحمل را برای شما به وجود خواهد آورد پیشنهاد می‌ شود در استودیو آپارتمان ها رنگ های و رسمی مثل خاکستری و کرم برای پس زمینه ها استفاده کنید زیرا این رنگ‌ های روشن فضای شما را دلباز تر و روشن تر نشان خواهد داد

  • استفاده از آینه ها

آینه به دلیل اینکه در فضای داخلی انعکاس می دهد و فضا را بازتر و بزرگتر نشان می‌ دهد طراحی استودیو آپارتمان ها استفاده می شود. هنگام نصب آینه ها باید به این نکته توجه داشته باشیم که آینه ها باید در جای صحیح نصب شود در این صورت است که علاوه بر کاربرد می ‌تواند به بزرگتر نشان دادن خانه شما نیز کمک کند.

  • نقاط کانونی

در بازسازی منزل نقاط کانونی به قسمت هایی گفته می شود که بیشترین توجه به سمت آنها جلب شود. استفاده از فضاهای کانونی یکی از راه هایی به شمار می رود که می‌توان به کمک آن تا حدودی فضا را پوشش دهیم این کار را می توان به وسیله ی رنگ آمیزی یکی از دیوارهای آپارتمان  به یک رنگ متفاوت با سایر رنگ های خانه تان و یا با استفاده از مبلمان یا یک تابلو روی دیوار و یا میز تلویزیون نقطه کانونی به وجود آورد.

طراحی داخلی استودیو آپارتمان

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات