طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اداری پاندا در کشور بلاروس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز که بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی  روند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان دارد ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا تلاش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر مینسک بلاروس است  .

این پروژه از جنبه های مختلف قابل بررسی است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر وسیع به مساحت 1494.0 m2 و در سال 2018 ساخته شده است .

پروژه جدید دفتر Panda در مینسک  بلاروس توسط تیم معماری Studio11  برای حدود 130 کارمند در مساحت بیش از 1400 متر مربع طراحی شده است . به طور عملکردی ، تمام کارکنان در 4 فضای باز کار تقسیم میشوند و یک آشپزخانه مشترک در فضای پنجم اختصاص یافته است. به لحاظ سبک شناختی معماری این پروژه بر اساس اصول «موج سوم» در سبک معماری مدرن طراحی شده است .

تیم معماری ایده ها و تفکرات خود را بر اساس تاثیر طراحی مدرن شکل داده است که در شکل بازی نور و سطوح در فضا و خلق انواع کاربردها و ترکیبات مورد استفاده است.  

از نکاتی که عامل برجستگی طراحی دکوراسیون اداری  پروژه شده است ، رنگ آمیزی سطوح بر پایه رنگ آبی و قرمز متمایل به نارنجی است .

معماران زون بندی کردن هر قسمت را با یک ورودی که با گروهی از کمدهای لباس ایجاد شده است ، به اجرا در آوردند تا دید بصری را از محل های کار منحرف کند. روبروی این کمد ها و در هر یک از قسمت های چهارگانه یک فضای نشیمن برای استراحت و نوشیدن قهوه برای کارکنان تدارک دیده شده است تا روابط اجتماعی بین آنها ایجاد شود و چنین راهکارهای برنامه ریزی شده ای به طور بی نظیری بر ظرفیت کاری دفتر تاثیر می گذارد . هم چنین این فضا باعث میشود تا وقت کارکنان برای رفتن به آشپخانه هدر نرود و در حین کار بتوانند یک استراحت کوچک بکنند و دوباره به ادامه کارشان بپردازند . از دیگر نکات این قسمت این است که چنین فضاهایی که عملکرد های اجتماعی دارند روال و قاعده های خشک فضاهای اداری را خنثی میکند .

ایده اصلی در برنامه ریزی و طراحی این دفتر ،  گشت و گذار و پیاده روی کارکنان در مسیرهای مشخص شده برای تنوع در بین کار و ایجاد یک فضای مفرح برای دید و بازدید کارکنان قسمت های مختلف است ، که این ایده به بالارفتن راندمان کاری آنها کمک فراوانی می کند . این مسیر پیاده روی به رنگ آبی مشخص شده که در سراسر محیط تعیین شده است و تمام فضاهای کاری را به هم متصل می کند. نقاط نشیمن قهوه خوری هر بلوک دقیقا بر روی مسیر پیاده روی قرار می گیرد که باعث تعامل بیشتر کارکنان خواهد شد .

این یک ایده برای جایگزین کردن این فضا به جای یک سالن اصلی است که امکان آن میرفت ایجاد این سالن در وسط این فضاها باعث شلوغی بیش از حد و تجمع و کلافگی کارکنان شود ، پس با اجرای این ایده ، ترافیک را کاهش و حرکت را افزایش میدهند تا کارکنان از کار یکسره و بدون حرکت خسته نشوند .

در این مسیرها ، پنجره هایی با چشم انداز باشکوه و دیدنی تعبیه شده اند .آنها به عنوان یک فضای ایستاده برای جایگزین کردن فضاهای خسته کننده بدون حرکت طراحی شده اند .

اما دلیل استفاده از رنگ آبی و قرمز برای این دفتر چه بوده است . آنها یک عنصر جذب کننده موثر برای اتاق های جلسه هستند. اتاق های مذاکره به طور کامل در یکی از رنگ های اصلی پروژه، آبی یا قرمز ، در حجم های زیادی در اجرای دکوراسیون اداری قرار دارند. جداره ها به عنوان یک مانع بصری ارائه می شوند که همچنین یک عنصر جذب کننده سر و صدا برای از بین بردن آزار صوتی برای اتاق های مذاکره است.

تنوع مبلمان استفاده شده در این دفتر باعث شده هر فضا کاربری مختص به خود را پیدا کند و در عین همجواری بتوان فضاها را از هم تفکیک کرد .

اما در قسمت آشپزخانه مشترک و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  همان اصولی که در بقیه قسمت ها به کار رفته است نیز در این جا اجرا شده است با این تفاوت که کف این مکان به رنگ قرمز و نارنجی است .

استفاده از نورپردازی های عمومی و تزئینی ، جلوه های رنگی و ترکیبات نئونی و سقف های اکسپوز و در معرض دید که لوله ها و تاسیسات را نمایش میدهند همه از ایده ها و تفکرات مدرنی است که معمار  بر آن سبک طراحی خود را انجام داده است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات