طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 ارديبهشت 1399 در ساعت 12 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه اغلب پلان های منازل و آپارتمان های مدرن  باز بوده و در  طراحی خانه ها در بیشتر موارد بخش مجزا برای اتاق غذاخوری وجود ندارد و معمولا بخشی از سالن پذیرایی و اتاق نشیمن آشپزخانه را برای قرار دادن میز غذاخوری در نظر می‌ گیرند. رنگ ها ، سبک طراحی داخلی و به طور کلی همه جزئیات موجود در یک اتاق غذاخوری مدرن باید با فضای اطراف خود هماهنگی ایجاد کند .در طراحی داخلی اتاق غذا خوری نیز می توان با استفاده از سبک های مختلف این بخش را طراحی کرد یکی از این سبک ها، سبک مینیمال می‌ باشد این سبک جزو سبک هایی می باشد که برای  اتاق غذاخوری مناسب  است. هدف اصلی این سبک استفاده از تعداد کمی از لوازم و ایجاد فضای دل باز و ساده می باشد اتاق غذاخوری های سبک مینیمال فضایی با روشنایی کافی و آرام میباشند.

  • بافت

مینیمالیست  در واقع یک مفهوم در طراحی داخلی می باشد که در آن به جای به کار گیری از مبلمان مجلل از طرح ها و بافت های ساده و تاثیر گذار استفاده می کنند به همین علت است که اگر میخواهید یک فضایی ساده طراحی کنید که به مرور زمان  خسته کننده نباشد و در آن از بافت ها و مواد مختلف استفاده کرده باشید این سبک مناسب شما می باشد از جمله مصالح و بافت هایی که در این سبک استفاده می‌ شود و در  فضا گرما و صمیمیت ایجاد می کند چوب می باشد استفاده از کفپوش های چوبی در کنار یک میز غذاخوری چوبی و صندلی های مدرن می‌تواند فضای فوق العاده ای را در اتاق غذاخوری شما به وجود آورد.

  • انتخاب رنگ

مهمترین نکته ای که در طراحی  دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری سبک مینیمال باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ می باشد در این سبک می توانید از رنگهای درخشان و گرم  استفاده کنید اما باید یکی از رنگ های  خنثی را رنگ غالب اتاق انتخاب کنید. رنگ سفید ، طوسی و بژ مناسب ترین و محبوب ترین رنگ ها در این سبک می باشد و پرکاربرد ترین رنگ این سبک رنگ سفید است البته در کنار این رنگ ،چوب و رنگ سیاه نیز پرکاربرد می باشد.

  •  تزئینات و اکسسوار ها

    طراحی داخلی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

در اتاق غذاخوری به سبک مینیمال در بازسازی منزل اکسسوری ها به فضا ظاهری زیباتر می بخشد و از عناصر مهمی به شمار می رود که در فضا ظاهری منحصر به فرد ایجاد می کند.

زمانی که حرف از سبک مینیمال میشود در ذهن افراد اغلب فضای خسته کننده و خالی از تزئینات که تنها از مبلمان مورد نیاز استفاده شده است خطور می کند اما این یک باور غلط است در اصل مینیمال معنای ایجاد یک فضای خالی نمی باشد بلکه به معنای استفاده از جزئیات و اکسسوارهای میباشد که در کنار مبلمان با دقت به کار برده شده باشند ممکن است در نگاه اول این کار کمی دشوار به نظر برسد اما اینطور نیست تنها باید از لوازمی استفاده کنید که شخصیت و فضایی  که در نظر دارید ایجاد کند اما نباید فضا را بیش از حد شلوغ کنید اکسسوار ها در این فضا باید کاملا اتاق غذاخوری شما هماهنگ باشد و در نگاه اول نباید عنصری متفاوت به نظر آید.

  • مبلمان

    طراحی داخلی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

مفهوم سبک مدرن و مینیمال بسیار نزدیک به هم می باشد در طراحی های سبک مینیمال نیز از تجملات و ظاهر مجلل دوری کرده و اولویت را کاربردی و راحتی اشیا قرار می دهند به همین علت است که در مبلمان  مدرن زیبایی منحصر به فردی وجود دارد و امروز جزو پرطرفدارترین سبک ‌ها به شمار می ‌رود. در اتاق غذاخوری مینیمال می توانید اغلبِ لوازم سبک مدرن در بازسازی ساختمان خود استفاده کنید.

در مورد میز غذاخوری نیز باید به این نکته اشاره کرد که اغلب افراد این تصور را دارند اتاقهای غذاخوری مینیمالیستی باید از صندلی های کم و میزهای کوچک استفاده کرد اما این سبک هیچ ارتباطی با تعداد افراد یک خانه و استفاده از تعداد  صندلیهای فضا ندارد و در هر خانواده و خانه ای می توان از این سبک استفاده کرد حتی میز های غذاخوری  ۱۲ نفر نیز می توان در طراحی داخلی خود به کار برد.

  • طرحی کارآمد برای آشپزخانه

    طراحی داخلی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

اتاق غذاخوری این سبک طراحی داخلی منزل در هر بخشی از سالن طراحی می ‌شوند ظاهری هماهنگ و زیبا ایجاد می کند اما در فضای آشپزخانه علاوه بر ایجاد ظاهری  زیبا می توان گفت که  یک نیاز محسوب می‌ شود زیرا آشپزخانه یک مکان پر رفت و آمد می باشد و با ایجاد طراحی ساده به سبک مینیمال کمتر مانع حرکت و رفت و آمد افراد در فضا شده و مناسب می باشد.  طراحی فضای غذاخوری که در آشپزخانه می باشد نیازمند چیدمانی خلوت و ساده است تا باعث ایجاد محدودیت برای دیگر امور در این فضا نشود.

یکی از روش های استفاده غذاخوری در این سبک در فضای داخلی آشپزخانه بکارگیری جزیره میانی آشپزخانه می باشد شما می توانید با استفاده از صندلی های ساده و مدرن بلند که در کنار جزیره قرار میگیرند این طراحی را انجام دهید این صندلی های بلند یا صندلی های بار علاوه بر اینکه نیاز شما را برای استفاده از میز جداگانه غذا خوری   رفع می ‌کند یک فضای صمیمی و گرم به وجود می آورد و برای شما یک دکوراسیون زیبا و ساده ارائه خواهد داد .

10 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات