طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اتاق خواب با رنگهای سرد و گرم

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 13 خرداد 1399 در ساعت 13 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ های سرد از رنگ هایی که از طیف های سبز و ابی در موارد خاصی هم سفید می باشد تشکیل می شود این رنگ دارای ویژگی هایی از جمله امنیت و سکون آرام بخش تازگی و طراوت می باشد که اگر در طراحی داخلی از این رنگ ها استفاده کنید اثر مثبتی در فضای خانه شما بر جای خواهد گذاشت. معروف ترین رنگ سرد رنگ آبی می باشد. رنگ های نظیرم نیلی و بنفش و سبز های تیره و روشن که همگی رنگ اصلی می باشند در انتهای طیف سیاهی و سفیدی خود به رنگ های خنثی میرسد.

  • رنگ های گرم.

این گروه رنگ ها در مقابل رنگ های سرد قرار دارند رنگ های گرم دارای طبعی هیجانی می باشند و انرژی درونی زیادی دارند و این انرژی را به فضای اطراف هم القا می کند. گرما، بی قراری ،عدم سکون و هیجان از ویژگی های این رنگ می باشد. سایه های این رنگ  از سمت رنگ های تیره به سمت خنثی نزدیک می شود و سایه های روشن آن هم رنگ های جذاب و دختر پسند را به وجود می آورد اما رنگ های سرد بیشتر مورد پسند پسر ها می باشد.

  • استفاده از رنگ های گرم در اتاق خواب

    طراحی داخلی اتاق خواب با رنگهای سرد و گرم

استفاده از رنگ های گرم برای بازسازی منزل و اتاق خواب مناسب محسوب می شود رنگ های گرم با ویژگی هایی که دارند امکان آزاد سازی انرژی فردی را در افراد ایجاد می کند و از لحاظ روانشناسی رنگی بسیار انگیزشی  به شمار می رود.

و باعث ایجاد یک جنبش درونی در افراد می‌ شود.

این ویژگی ها برای یک نوجوان یا یک جوان  امکان دارد که هیجانات سنی و کاذب به وجود آورد و روحیه آنها را تحت تأثیر قرار بدهد و از طرفی هم ممکن است که باعث ایجاد احساس عدم اعتماد به نفس و سرخوردگی شود.

اتاق خواب طراحی شده با رنگ های گرم برای بزرگسالان دارای مزایای بیشتری می باشند  هر چند که اتاق خواب باید جوری طراحی شود که فضایی برای ایجاد حس ارامش و سکون را به وجود اورد. رنگ های گرم برای اتاق خواب های کودکان و نوزادان زیاد مناسب نمی باشد . در صورتی که دکوراسیون داخلی کل اتاق خواب با استفاده از رنگ های گرم باشد) زیرا شرایط سنی کودکان به گونه ای می باشد که باید احساس اطمینان و آرامش در فضای داخلی شما اولویت اصلی باشد و از لحاظ روحی و جسمی رشد صحیح و کاملی رخ بدهد.

اما اگر علاقه مند به استفاده از رنگ‌های گرم می باشید می توانیم با رعایت کردن قانون ۸۰ ۲۰ از رنگ های گرم استفاده کنید و نیازهای خردسالان را در این زمینه تامین کنید. قانون ۸۰- ۲۰ استفاده کنید و با ترکیب رنگ ها محیطی متعادل را به وجود اورید.

یعنی ۸۰ درصد از فضا را با استفاده از رنگ های استاندارد مخصوص خردسالان و ۲۰ درصد باقی را از رنگ های دیگر مثلا کرم استفاده کنید.

  • طراحی اتاق خواب با استفاده از رنگ های سرد

    طراحی داخلی اتاق خواب با رنگهای سرد و گرم

انتخاب رنگ در طراحی داخلی منزل یکی از انتخاب های بسیار مهم می باشد زیرا به طور مستقیم بر روی روحیه افراد تاثیر می گذارد در این قسمت به برسی اتاق خواب های سرد می پردازیم. این گروه رنگ ها در چه مایه سکون و آرامش می باشد فضایی را برای به خواب رفتن می کند اما سردی بیش از اندازه هم باعث بروز و تنش های فکری می شود. بخصوص برای خانم‌ ها که روحیه حساس تری دارند.

بهترین کار استفاده متعادل از ترکیب آنها با رنگهای گرم و یا خنثی می باشد ما هم سراغ شما را پوشش دهد و هم  قابلیت های هر رنگ بروز داده شود.

برای بازسازی ساختمان  و اتاق نوجوانان هم میتوان جنسیت را در اولویت قرار داد مثلاً می‌توانید از رنگ های آبی آسمانی و کرم برای اتاق خواب های پسران و رنگ های سفید و صورتی به صورت ترکیبی و تلفیقی برای اتاق خواب دختران توصیه می شود   . حال شاید بگویید که ترکیب رنگ آبی آسمانی و کرم سردی بیشتری در فضا ایجاد می‌کند اما این سردی برای آن ها مناسب می باشد زیرا در سنین بلوغ پسرها باید آنها را از هیجانات اضافی دور نگه داریم.

طراحی داخلی اتاق خواب با رنگهای سرد و گرم

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات