طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفتگانه فنگ شویی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 در ساعت 11 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای می باشد زیرا افراد در طول شبانه روز  ساعات زیادی را در این فضا سپری کرده و به استراحت می پردازند بنابر این طراحی داخلی این فضا باید بسیار آرام بخش باشد. اگر شما به دنبال طراحی یک اتاق خواب هستید که هم حس  دعوت کنندگی بیشتری داشته باشد و هم فضای آرام تری داشته باشد ما به شما استفاده از اصول فنگ شویی را پیشنهاد می کنیم.

با بکارگیری اصول فنگ شویی در طراحی داخلی می توانید سنت چین باستان را که سازمان ‌دهی و احساس تعادل می باشد را برای بهبود زندگی روزمره و ایجاد فضایی آرام استفاده کنید. در این مقاله به معرفی برخی از ایده های anije cho کارشناس شویی و معمار داخلی می پردازیم.

  • موقعیت تخت خواب

 تختخواب باید به گونه‌ای قرار بگیرد که هنگامی کرد روی تخت میخوابید  باید در راستای در نباشید و بتوانید آن را مشاهده کنید یعنی سر و پاها  نباید در راستای در قرار بگیرد. در کل قرارگیری تخت خواب رو به روی درب توصیه نمی شود و  در صورت امکان باید طوری قرار بگیرد که وقتی درب اتاق باز می شود تخت درست  روبروی در نباشد.

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفت گانه فنگ شویی

  • تلوزیون را از دید خارج نمایید

اینکه در اتاق خوابتان از تلوزیون قرار میدهید  یا نه بستگی به شیوه زندگی و عادات شما دارد اما اگر در نظر دارید که در اتاق خوابتان از تلوزیون استفاده کنید آن را طوری قرار دهید که از دید تان خارج شود یا با یک پانل چوبی یا پارچه ای آن را پنهان کنید طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب راه های زیادی وجود دارد که با ظرافت بتوانید تلویزیون را از دید خارج کرده و در واقع پنهان کنید و از ایجاد حواس پرتی جلوگیری کنید.

  • استفاده از گیاهان

گیاهان فضایی آرام بخش را به وجود می آورد بنابراین می توانید با قرار دادن برخی از گیاهان در بخشی از دکوراسیون لوکس اتاق خوابتان سعی کنید که هم فضای آرام تری به وجود آورده و هم فضای بیرون را به داخل اتاق بیاورید اما همه گیاهان برای فضاهای طراحی شده با اصول فنگ شویی مناسب نمی باشند و در واقع فلسفه فنگ شویی را به شما انعکاس نمی دهند چو پیشنهاد می کند که به سراغ آن دسته از گیاهانی بروید که دارای لبه های گرد و نرم می باشد مانند گیاهان وه ماری شکل هستند یا ساقه گل ها با برگه قلبی شکل می توانند فضای آرامی را برای شما به وجود آورند.

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفت گانه فنگ شویی

  • بی نظمی در فضا به وجود نیاورید

مسلماً بی‌ نظمی در هر فضایی باعث ایجاد استرس در افراد می‌ شود و فنگ شویی به دنبال ایجاد فضای آرام و به دور از استرس در بازسازی منزل  می باشد به گفته چو فضای اتاق باید باز باشد حتی فضای زیر تخت خواب ؛ اما اگر فضای اتاق خواب شما کوچک می باشد و باید از فضای زیر تخت به عنوان محل ذخیره سازی وسایل خود استفاده کنید فقط اقلامی مثل بالش ،ملافه و پتو را در این مکان قرار دهید و  دیگر وسایل مانند لباس ،قاب های عکس و غیره در این فضا قرار ندهید علاوه بر این بهتر است که کتابخانه را بیرون از اتاق قرار دهید به گفته چو :"کتاب ها بسیار فعال هستند "اگر شما یک کتاب مانند رمان دارید که خواندن آن به شما کمک می کند که احساس  آرامش کنید اشکال ندارد و می توانید آن را در اتاق خواب تان قرار دهید اما استفاده از کتابخانه یا قفسه پر از کتاب در اتاق خواب به دلیل این که باعث حواس پرتی می شود توصیه نمی شود.

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفت گانه فنگ شویی

  • نورپردازی

نورپردازی در هر دکوراسیونی یک مبحث مهم به شمار می رود.uplighting یک نوع خاص از نورپردازی می باشد که در فنگ شویی مورد استفاده قرار گرفته و مناسب می باشد به خصوص برای افراد افسرده. چو لامپهای ۲۷۰۰ کلوین را نسبت به لامپ  3000کلوین ترجیح میدهد  زیرا  گرمای بیشتری به فضای داخلی میبخشد علاوه بر آن یکی دیگر از آیتم ها شمع ها می باشند زیرا در فضا صمیمیت ایجاد می کند که با هیچ یک از وسیله های روشنایی امکان ایجاد آن وجود ندارد.

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفت گانه فنگ شویی

  • هیچگاه آثار هنری را در ارتفاع کم نصب نکنید

هنگامی که آثار هنری در ارتفاع کم نصب می شود حس بدی را به افراد محیط منتقل می‌ کند البته این موضوع  در مورد تختخواب نیز  می باشد در این فرم دکوراسیون ها نباید تخت خواب بیش از حد به زمین نزدیک باشد همچنین پیشنهاد می ‌شود که در اتاق خواب از قرار دادن عکس های خانوادگی اجتناب کنید اما اگر علاقمند به قرار دادن عکس در اتاق خواب تان هستید می توانید عکس خود و همسرتان را در اتاق خواب قرار دهید.

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفت گانه فنگ شویی

  • تعادل در چیدمان

در بازسازی ساختمان اتاق خوابی که با اصول فنگ شویی  طراحی شده است  پیشنهاد می شود که تعادل در چیدمان فضا را هدف خود قرار بدهید در واقع  تعادل در یک اتاق مهم می باشد و با داشتن فضا در دو طرف تخت خواب یا  میزهای عسلی که در دو سبک مختلف انتخاب شد باز هم در  دو طرف یک نمونه می باشد اما هدف ایجاد فضای مناسب و کافی برای شما می باشد که به گفته چو آنها نباید متقارن قرار بگیرد زیرا تعادل به شما آزادی می دهد.

طراحی داخلی اتاق خواب با اصول هفت گانه فنگ شویی

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات