طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی آرایشگاه باید به چه نحوی باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 20 مهر 1400 در ساعت 10 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه می توان آرایشگری را یکی از شغل های پر درآمد و در واقع یکی از پول درآورترین شغل های دنیا دانست . هر روزی که می گذرد آرایشگرها حرفه ای تر شده و برندهای خودشان را در منطقه و حتی سطح جهانی راه می اندازند و به همین منظور نیز لازم است که ظاهر محل کارشان نیز نمایانگر حرفه ای بودنشان باشد . به همین علت است که باید به طراحی داخلی سالن آرایشی خود اهمیت داده و از کیفیت خوب آن مطمئن باشند . همانطور که همیشه می گوییم طراحی داخلی یک مجموعه باعث جلب نظر بیشتر افراد و جذب مشتری می شود ، چرا که افراد مراجعه کننده قبل از بررسی کیفیت کاریتان ، به طور خودآگاه یا ناخودآگاه کیفیت دکوراسیون و چیدمان فضای شما را مورد قضاوت قرار می دهند . به همین علت است که توجه به دکوراسیون داخلی فضای کارتان موجب جلب نظر اولیه ی آن ها می شود .

 

نکات قابل توجه در طراحی آرایشگاه :

  • توجه به اندازه و مساحت فضاهای مختلف آرایشگاه .
  • توجه به انواع خدماتی که قرار است در آرایشگاه ارائه شود .
  • توجه به بودجه ی کارفرما .
  • توجه به تهویه هوا .

طراحی داخلی آرایشگاه باید به چه نحوی باشد ؟

فضاهای مختلف در آرایشگاه :

  • بخش مدیریت
  • بخش پذیرش
  • فضای انتظار یا نشیمن
  • بخش های مختلف خدمات مشتری از قبیل سالن میکاپ ،سالن مو و پوست ، بخش پدیکور ناخن و مانیکور و ...

نکات قابل توجه در دکوراسیون داخلی آرایشگاه :

  • توجه به طرز چیدمان وسایل و مبلمان

چیدمان و طرز کنار هم قرارگیری وسایل و مبلمان در سالن های آرایشی از اهمیت زیادی برخوردار است . از آنجایی که این فضا مراجعه کننده ی زیادی دارد ، بهتر است که در دکوراسیون داخلی از میزهای تک نفره ی زیادی استفاده شود و از طرفی فضایی برای انتظار با مبلمان راحت در نظر گرفته شود .

  • توجه به تعداد و اندازه ی آینه ها

طراحان در شرکت معماری برای دکوراسیون داخلی اتاق های کوچیکتر سالن آرایشی بهتر است از آینه با تعداد زیاد استفاده شود ، تا فضا از آن چه که هست بزرگتر جلوه کند و حس دلباز بودن را به مخاطب القا کند .

  • توجه به رنگ دکوراسیون

در فضاهایی مانند سالن آرایشی استفاده از یک رنگ یا ایجاد هارمونی با ترکیب دو یا سه رنگ باعث زیباتر شدن و شیک تر شدن فضا می شود و می تواند حس آرامش و حرفه ای بودن را به مراجعه کننده القا کند . بهتر است که در طراحی داخلی برای کف از رنگ هایی که نسبتا تیره تر هستند استفاده شود و همچنین در آرایشگاه های زنانه برای جذب بیشتر مشتری اغلب از رنگ های گرم و شادی بخش استفاده می شود .

طراحی داخلی آرایشگاه باید به چه نحوی باشد ؟

  • توجه به متریال مورد استفاده در سقف و کف و دیوارها

دیوارها می توانند با متریال ساده و یا متریال های خاص پوشانده شوند ولی به هر حال باید توجه داشت که دکوراسیون داخلی این فضا مستلزم شیک بودن ، خاص بودن و جلب توجه است . به همین علت باید دست از یکنواختی در طراحی داخلی آن برداشت و تنوع را تا حدی که زیبا بنظر برسد و زیاد از حد نشود به جای جای آن کشاند .

طراحی داخلی آرایشگاه باید به چه نحوی باشد ؟

  • توجه به نورپردازی

نورپردازی معقوله ایست که در طراحی تمام فضاها مورد توجه است . از آنجایی که در آرایشگاه کارهایی که نیاز به دقت بالا دارد صورت می گیرد نیاز است که از نورهای مصنوعی مناسب نهایت استفاده بشود . البته این به این منظور نیست که نور طبیعی در این فضا هیچ جایگاهی ندارد ولی باید توجه شود که تک تک فضاها نیازمند نور مصنوعی هستند .

 

کلام آخر

از آنجایی که سالن آرایشی یک فضای خاص با مراجعه کنندگان زیاد است می توان گفت طراحی داخلی آن نسبتا دشوار است . باید طوری طراحی شود که به چشم همگان زیبا و شیک بیاید و نظر اغلب افراد را جلب کند . همچنین نیاز تمام کاربری های مد نظر آرایشگاه را رفع کند . در طراحی آرایشگاه می توان از سبک های مختلف مانند سبک مدرن ، سبک مینیمالیسم ، سبک رترو و ... استفاده کرد و با توجه تمام نکات گفته شده در مطالب بالا و انتخاب یک سبک درست ، می توان دکوارسیون داخلی مناسبی را با توجه به شرایط مختلف آرایشگاهتان برای آن انتخاب و اجرا کرد . برای دستیابی به یک دکوراسیون داخلی حرفه ای و شیک برای سالن آرایشگاهتان بهتر است با یک شرکت معماری مانند شرکت معماری هیرادانا که در طراحی داخلی در سطح کشور نام آور است مشورت کرده و کارها را به آن ها بسپارید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید و صاحب دکوراسیون داخلی شیکی شوید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات