طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی بیمارستان کودکان اورنج کانتی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 26 آبان 1399 در ساعت 12 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در سال ۱۹۰۸ ساختمان اولیه این بیمارستان احداث شده بود و در آمریکا میان ده بیمارستان برتر کودک جای داشت . بنابراین انتظار کاربران و کارفرما در احداث و طراحی بنای جدید بالا  بود .

 کافی بود که ساختمان جدید چشم گیر باشد ، در سطح جهانی به خوبی در بافت کامپوس پزشکی بنشیند ، با جغرافیا و فرهنگ منطقه و با طبیعت کلورادو ، هماهنگ بوده و البته از انعطاف کافی برای توسعه احتمالی در آینده و تکمیل تجهیزات درمانی و پزشکی برخوردار باشد .

درمان کودک و مراقبت آن در کنار خانواده بسیار امر مهمی می باشد و معمار با دانستن این مطلب اقدام به طراحی یک محیط درمانی برای کودک بیمار و فضایی صمیمی برای خانواده ها و پرسنل  نمود.

طرح نهایی ، بیانگر اهمیت بالای دو جنبه انسانی و درمانی ست .

با مساحت ۱۳۳۷۸۰ متر مربع ساختمان جدید مجهز به دفاتر ، فضای آموزشی و تحقیقاتی ، ۲۷۰ تخت بستری  کلینیک ، دفتر ، پاویونی برای خدمات ویژه و پارکینگ با ظرفیت ۲۱۴۴ اتومبیل می باشد .

بازسازی و دکوراسیون از روند معمول فرا رفته و مقیاس ها و رنگ ها ، بافت و مبلمان به شکلی متفاوت از ساختمان‌های درمانی مشابه به خدمت کاربر و معمار در آمده اند .

در قسمت بیرونی و طراحی نمای ساختمان ، مصالح شامل فلز و شیشه که با محیط همخوانی دارند و آجر ، ‏فرم و پالت رنگ ها، که پیرو اصالت کلورادو و فرهنگ منطقه می‌باشند است .

دکوراسیون داخلی این مجموعه به گونه ای می باشد که باعث آرامش و راحتی بیماران می شود .

بیمارستان اورنج کانتی

۳ برنامه کاربری کامل و مجزا اساس طراحی را شکل دادند : تشخیص، درمان و مراقبت های ویژه ، خدمات لوجلیستیک و برج های مراقبت و بستری بیمار. پایین ترین طبقه مخصوص خدمات لوجستیک ، است  و در طبقه اول فضاهای عمومی و لابی و ورودی و بخش تشخیص می باشد .

پلان طبقه اول

در طبقه دوم فضاهای جراحی و اهدای خون در نظر گرفته شده است .

پلان طبقه دوم

درطبقه سوم کلینیک ها و آزمایشگاه قلب ، یک فضای ورزشی  در  .Picu  cicuو تعدادی دیگر از اتاق های جراحی قرار دارند .

در طبقه چهارم امکانات رفاهی برای خانواده ها مثل فضایی برای شست و شوی و لژ خانوادگی قرار دارد .

اما طبقه پنجم مخصوص سیستم های فنی NISU لباس ها واتاق هایی برای خواب در کنار شکل برج های مراقبت از بیماران می باشند .

تومورشناسی و هماتولوژی ، L  است و طبقه های 6 تا 9 ، بخش در طبقه هفتم می باشند .

نقطه تمرکز، آتریوم بوئتچر است که  یک نشیمن BMT با تجهیزات کامل عمومی است که نور را به داخل ساختمان هدایت می کند و تحصیلات خانوادگی و سازماندهی خدمات پزشکی راراحت وآسان کرده است .

داخل این آتریوم ، اهل دن ور، کارولین براکسما در دکوراسیون داخلی آن کفپوشی زیبا و جالب طراحی کرد که پر ازالمان های کودکانه‌ای مانند تصاویری همچون دانه های برف ، پرندگان و ماهی ها ، پروانه ها ، فرم های

منحنی و انتزاعی است و طراحی داخلی چند مورد را مد نظر قرار داده مانند بیماران ، همراها نشان و دوستان و خانواده ها یشان ، و به عنوان کاربران مهم که نیاز به حمایت و فضای آرامش بخش دارند اهمیت ویژه ای داده است .

باغ و فضای استراحت برای افرادغیر بیمار برای کمک به بازیابی دوباره انرژی همراهان طراحی  شده است .

دسترسی به محیط های بیرونی آسان و راحت و برای آنهایی که می ‌خواهند از آفتاب و هوای تازه استفاده کنند یک پناهگاه خواستنی می باشد .

تعبیه فضاهای مجزا برای خانواده ها مثل خانه دومی است که در نزدیکی مرکز تجاری ساختمان واقع است . ارسال ایمیل و رسیدگی به کارهای اداری شخصی و نیز تماس ‌های تلفنی در این مکان رایگان می باشد .

یک کافه بزرگ و روباز طراحی و ساخته شده است که پذیرای مهمان ها می باشد .

  • دکوراسیون و طراحی اتاق استراحت پرستاران

    بخش پرستاران

پرسنل و پرستاران برای استراحت می‌توانند از تراس های زیبا و فضای لژ که مخصوص آن ها طراحی و ساخته شده است استفاده کنند، همچنین پارکینگی پیشرفته و دوچرخه برای این افراد تامین شده است . مسیرهای تردد پرسنل و بیماران در یونیت های پرستاری و دیگر بخش ها از یکدیگر مجزاست .

در این بیمارستان سعی بر این می باشد که بیماران پس از بهبودی با رضایت کامل و با لبخند مرکز درمان را ترک کنند .

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات